  • 1. Data: 2007-02-10 17:57:13
    Temat: Parasole AIG dostępne w Multi !!!
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    od 9.02.2007 w Multibanku dostępne są j.u. subfunduszy AIG!

    nie widzę nigdzie info, że pobierane sa oplaty za nabycie i umorzenie;
    mam nadzieje, ze ich nie ma tak jak w przypadku innych funduszy

    jezeli tak jest istotnie to duzy + dla Multi za wprowadzenie do oferty
    ww. funduszy parasolowych, strasznie niefajne byly te obciazenia
    podatkowe przy konwersji jednostek...

    pozdr.
    RobertS

  • 2. Data: 2007-02-10 18:03:37
    Temat: Re: Parasole AIG dostępne w Multi !!!
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    w SFI mBanku f.parasolowe AIG rowniez sa dostepne, mozna dokonac
    konwersji z FIO do subfunduszu parasolowego...

  • 3. Data: 2007-02-10 19:33:13
    Od: "JSZ30" <a...@a...pl>

    A który z subfunduszy AIG byłby obecnie najbardziej godny uwagi? Zamierzam
    dopiero zacząc zabawę z FI przez mBank. Nie chciałbym zacząć od straty...

  • 4. Data: 2007-02-10 21:01:31
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > A który z subfunduszy AIG byłby obecnie najbardziej godny uwagi? Zamierzam
    > dopiero zacząc zabawę z FI przez mBank. Nie chciałbym zacząć od straty...

    generalnie jezeli boisz sie jakiejkolwiek straty to tylko FRP, ale na
    nim nie zarobisz wiecej niz na lokacie...

    jak dlugo chcesz inwestowac w fundusze?

    to kluczowa sprawa

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-02-11 11:16:28
    Od: "JSZ30" <a...@a...pl>

    Dziekuje za odpowiedz.
    W sumie trudno przewidziec. Zakladam jakies dwa lata. Wiem, ze przy dlugim
    okresie, warto inwestowac w FA. W tym roku beda chyba jeszcze na plusie, ale
    w przyszlym nie wiadomo.

  • 6. Data: 2007-02-11 11:36:31
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    RobertS napisał(a):

    > w SFI mBanku f.parasolowe AIG rowniez sa dostepne, mozna dokonac
    > konwersji z FIO do subfunduszu parasolowego...

    A ja zadam głupie pytanie - te subfundusze (np. pieniężny/stabilnego
    wzrostu/akcji krajowych) to są identyczne odpowiedniki ich funduszy w
    wersji bez "sub-" i różnią się jedynie tym, że subfundusz działa w
    ramach funduszy parasolowych, czy też ich inwestycje się różnią i wyniki
    mogą być i są różne od standardowych funduszy AIG?

  • 7. Data: 2007-02-11 12:10:16
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2007 12:36:31 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wklepał(-a):

> [...]
    >ramach funduszy parasolowych, czy też ich inwestycje się różnią i wyniki
    >mogą być i są różne od standardowych funduszy AIG?

    Zajrzyj do prospektu. :) Niektóre inwestują 100% środków w odpowiedniki bez
    sub-, natomiast inne dzielą swoje środki między kilka funduszy standardowych,
    stąd nie mają żadnego odpowiednika. Różnie też wyglądają koszty zarządzania, być
    może stąd różnice w wycenach.

  • 8. Data: 2007-02-11 13:04:52
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
> [...]
    > stąd nie mają żadnego odpowiednika. Różnie też wyglądają koszty zarządzania, być

    No wlasnie probuje dojsc. AIG Subfundusz Akcji w prospekcie mowi o
    "prawie 100% zaangazowaniu w jednostki AIG FIO Akcji" - tymczasem wyceny
    sie roznia, i nie jest to roznica wynikajaca jedynie z poslizgu
    czasowego wzgledem macierzystego funduszu.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 9. Data: 2007-02-13 12:48:47
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    RobertS napisał(a):
    > w SFI mBanku f.parasolowe AIG rowniez sa dostepne, mozna dokonac
    > konwersji z FIO do subfunduszu parasolowego...

    Zawsze można, ale co z belkowym?

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 10. Data: 2007-02-13 14:38:25
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    ~|_ukasz napisał(a):

    > Zawsze można, ale co z belkowym?
    >
    > pozdr
    > ~|_ukasz

    od tego nie uciekniesz, ale przy kolejnej konwersji juz podatku bys nie
    zaplacil...