    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    <5d5400d7$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <qj0vtf$1nb5$1@gioia.aioe.org>
    <5d541ba5$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <qj1h1u$6bp$1@gioia.aioe.org>
    <5d5a9741$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <qje5ok$198m$1@gioia.aioe.org>
    <5d5a9d07$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5d5bc4f8$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjgirr$1r4g$1@gioia.aioe.org>
    <5d5bd4a5$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjgork$m5b$1@gioia.aioe.org>
    <c...@g...com>
    Date: Tue, 20 Aug 2019 14:49:36 +0200

    On 2019-08-20, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Haker nie wie tez jakie masz saldo konta czy tam innych rachunków. Więc jak
    wejdziesz na fałszywą stronę to chociażby po saldzie konta widzisz że coś jest nie
    tak

    Napisanie "proxy" które będzie pobierało dane ze strony banku
    to nie jest jakaś skomplikowana rzecz. W pierwszym kroku zawsze podajesz
    login i hasło, więc wyczytanie tych informacji to dość trywialna
    sprawa. Kwestia tylko i wyłącznie tego jak porządnie ktoś przygotuje
    się do działania pod konkretny bank.

    Pozatym ostatnie wektory ataku to są ataki nie bezpośrednio
    na konto, tylko bardziej udające strony do płatności online.
    Tam to już w ogóle jest łatwiej, bo przecież masz tylko
    dwa ekrany:

    - formatka do loginu i hasła
    - stronę do autoryzacji transakcji

    I jedyne miejsce gdzie możesz wychwycić że coś się nie
    zgadza, to komunikat autoryzacyjny w SMS lub Push,
    bo na ekranie Ci się wszystko będzie zgadzać.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com