  • 1. Data: 2008-10-12 07:14:00
    Temat: PKO SA - lokata
    Od: "Wiesław" <w...@v...pl>

    Witam ! Mam lokatę 3 miesięczną w PKO SA na kwote kilkuset tysięcy PLN
    której termin konczy się w pierwszych dniach listopada . W związku z
    sytuacją jaka jest na świecie i wokół Uni Credit zaczynam ulegać panice i
    zastanawiam się czy nie zerwac umowy i nie podzielic tych pieniędzy i
    ulokować w kilku różnych bankach.W czasie kiedy inne rządy już dawno dały
    gwarancje bezpieczenstwa depozytariuszom u nas jak zwykle są " ważniejsze "
    sprawy takie jak np. konflikt z prezydentem lub opady śniegu na Alasce a
    obywatele się nie liczą .Mamy chyba pecha dziejowego do poszczególnych ekip
    rządzących..
    Mam pytanie . Co radzicie ? Zachować spokój i doczekać do końca terminu
    czy działac i zrobić j.w..
    Dziękuję za rzeczowe porady.Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-12 07:29:23
    Temat: Re: PKO SA - lokata
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    spokojnie czekac. Malo czasu Ci zostalo, a Pekao SA to zbyt powazny gracz na
    rynku, by w miesiac sie zwinal. To juz bylby chyba szczyt paniki na miare
    wybuchu wojny. Potem rozdziel i po sprawie, szczegolnie, ze Pekao jakos
    nigdy nie rozpieszczalo %

  • 3. Data: 2008-10-12 10:33:45
    Od: "." <b...@b...pl>

    > W czasie kiedy inne rządy już dawno
    > dały gwarancje bezpieczenstwa depozytariuszom u nas jak zwykle są "
    > ważniejsze " sprawy takie jak np. konflikt z prezydentem lub opady
    > śniegu na Alasce a obywatele się nie liczą .

    a może właśnie obywatele się liczą i dlatego rząd nie chce dać gwarancji po
    to aby potem nie płacić tym co mieli lokaty z pieniędzy m.in. od tych co
    lokat nie mieli?

  • 4. Data: 2008-10-12 15:04:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wiesław wrote:
> [...]
    > sytuacj? jaka jest na ?wiecie i wokó? Uni Credit zaczynam ulegaae panice i
    > zastanawiam sie czy nie zerwac umowy i nie podzielic tych pieniedzy i
    > ulokowaae w kilku ró?nych bankach.W czasie kiedy inne rz?dy ju? dawno da?y
    > gwarancje bezpieczenstwa depozytariuszom u nas jak zwykle s? " wa?niejsze "
    > sprawy takie jak np. konflikt z prezydentem lub opady ?niegu na Alasce a
    > obywatele sie nie licz? .Mamy chyba pecha dziejowego do poszczególnych ekip
    > rz?dz?cych..
    > Mam pytanie . Co radzicie ? Zachowaae spokój i doczekaae do konca terminu

    przestać panikować.
    zaden bank nie padnie, bo u nas banki w epoce kamienia łupanego.
    rząd słusznie robi, bo takie gwarancje niczego nie dają, bo i tak nie ma
    na to kasy i nie ma takiej potrzeby.

  • 5. Data: 2008-10-12 19:00:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > przestać panikować.
    > zaden bank nie padnie, bo u nas banki w epoce kamienia łupanego.
    > rząd słusznie robi, bo takie gwarancje niczego nie dają, bo i tak nie ma
    > na to kasy i nie ma takiej potrzeby.

    Jeśli nie ma powodu do obaw, to tym bardziej rząd powinien dać taką
    gwarancję. W końcu przecież nic nie straci (bo zagrożenia nie ma i żaden
    bank nie padnie), a będzie skutecznym działaniem psychologicznym - tłum się
    uspokoi.

  • 6. Data: 2008-10-12 20:25:06
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:gcthfl$h6n$1@news.onet.pl...

> [...]
    > gwarancję. W końcu przecież nic nie straci (bo zagrożenia nie ma i żaden
    > bank nie padnie), a będzie skutecznym działaniem psychologicznym - tłum

    Można zalożyć bank inwestycyjny przez który będą przechodzić wszystkie
    ryzykowne inwestycje właściciela. Jeżeli inwetycja się uda zarobi inwestor,
    jeżeli nie to straty bierze na siebie państwo.

    W innym wariancie bank inwestycyjny będzie tworzony po to (do tego celu moze
    też być użyty bank przejęty) aby przejąć wszystkie toksyczne papiery od
    reszty członków grupy kapitałowej.

    Anatol

  • 7. Data: 2008-10-12 20:56:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > gwarancję. W końcu przecież nic nie straci (bo zagrożenia nie ma i żaden
    > bank nie padnie), a będzie skutecznym działaniem psychologicznym - tłum

    Nie jest to w niczyim interesie, bo państwo nie ma ochoty finansować
    upadków banków w przyszłości (z winy samych banków).
    Zgadzam sie ze dzialanie psychologiczne bys sie przypadlo, ale nie
    poprzez zwiekszenie gwarancji depozytow.
    Zreszte najchetniej to bym kopnal w d... telewizje i dziennikarzy za
    nakrecanie strachu.

  • 8. Data: 2008-10-13 03:53:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> writes:

> [...]
    > gwarancję. W końcu przecież nic nie straci (bo zagrożenia nie ma i
    > żaden bank nie padnie), a będzie skutecznym działaniem psychologicznym
    No właśnie nie wiem :)
    Wcale nie jest powiedziane, że coś takiego zostałoby odebrane:
    "skoro aż rząd musi gwarantować, to chyba z tymi bankami jest
    faktycznie coś nie tak." :)

    KJ

  • 9. Data: 2008-10-13 03:57:09
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    [...]
> [...]
    [...]

    > Zreszte najchetniej to bym kopnal w d... telewizje i dziennikarzy za
    Dobrze gada, dać mu wódki.

    KJ

  • 10. Data: 2008-10-14 16:09:47
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]

    Ale to kwestia zasad. Niech tłum się boi a potem niech się sam uspokoi.
    To zadziałałoby najlepiej.

> [...]
    >poprzez zwiekszenie gwarancji depozytow.
    >Zreszte najchetniej to bym kopnal w d... telewizje i dziennikarzy za

    Ale oni z tego żyją. Można ich kopać i nic. A jak kopniesz to "zamach
    na wolność mediów". Gorzej niż politycy, bo niektórych można co pewien
    czas wybierać. Media niby też można ale ze smutkiem stwierdzam, że
    głosowanie nogami i portfelem przy kiosku z gazetami częściej niż
    raz w tygodniu daje mniejsze efekty niż głosowanie 3 razy na kilka
    lat (prezio, sejm, lokalne) przy urnie.
    Arek