  • Data: 2023-07-14 14:09:25
    Temat: Re: PKO BP SA dał mi nadzieję na zarobek!!!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    writes:

    > (inflacja przesuwa zyski względem podatkowych progów)

    Inflacja to jest po prostu zwykła kradzież niestety.
    I to wielokrotna:
    - owszem, przenosi wszystkich w wyższe progi podatkowe, ale także
    - daje emitentowi/państwu (drukującemu puste pieniądze) nienależne
    w żaden sposób dochody
    - te dochody nie biorą się z powietrza - jest to strata poniesiona przez
    społeczeństwo.

    Oczywiście obecnie "drukowanie" odbywa się głównie bezgotówkowo.

    W ogóle samo drukowanie pieniędzy (ponad wycofywane banknoty) to jest
    nienależny zysk państwa - dlaczego to akurat państwo, a nie np.
    społeczeństwo miałoby bogacić się na wzroście ilości dostępnych dóbr?
    Ale ten temat zawsze był pomijany milczeniem. Natomiast masowy druk, bez
    pokrycia w towarze, powodujący inflację i w rezultacie ubożenie
    społeczeństwa, to już zupełnie inna sprawa.
    --
    Krzysztof Hałasa