  • 11. Data: 2009-08-14 14:46:29
    Temat: Re: Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KALMAR wrote:
    > Szanowni Panstwo! Jako posiadacz karty kredytowej IKEA (HSBC) chce Was
    > ostrzec przed zak?adaniem tej karty. Bank HSBC oszukuje Klientów!!! Oto
    > dowody:

    bzdurne te dowody.

    Limit karty, to umowa między bankiem i tobą, że tyle wolno ci wykorzystać.
    Za złamanie umowy czyli przekroczenie limitu ponosisz dodatkowe opłaty.

    To ty jesteś od pilnowania zapisów umowy czyli limitu, a nie bank.
    Przekroczyłeś limit, płacisz zgodnie z umową.

    Nie potrafiszs korzystać z kart, to ich nie używaj.

  • 12. Data: 2009-08-14 14:51:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bradley.st wrote:
    > Jezeli chcesz
    > miec pewnosc, ze nie wydasz karta wiecej niz "limit", polecam karte
    > pre-paid z autoryzacja przy kazdej transakcji.

    też nie.
    Nie ma takiej karty, na której nie dałoby się przekroczyć limitu.

    Wystarczy
    -dopisać napiwek w kanjpie,
    -zatankować na stacji, która autoryzuje kartę na minimalną kwote 1 euro,
    dolara czy też złotówki, a rozliczenie przychodzi później.

    - kupic cos za granicą i spokojnie czekać na zmianę kursu

    - wyczyscic barek w pokoju hotelowym

  • 13. Data: 2009-08-14 14:57:44
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Sie, 16:32, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > 3. minusem było to, że za klopsiki płaciłem tyle co nie-posiadacze ww
    > karty - liczyłem na preferencje ;-D

    No to niepotrzebnie się jej pozbyłeś..! Ostatnio łosoś dla posiadaczy
    IKEA FAMILY 9,90..!

  • 14. Data: 2009-08-14 15:05:50
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Sie, 10:51, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > dolara czy też złotówki, a rozliczenie przychodzi później.
    >
    > - kupic cos za granicą i spokojnie czekać na zmianę kursu

    Racja! O tym nie pomyslalem. Gotowka, KALMAR, tylko gotowka!

  • 15. Data: 2009-08-14 15:10:23
    Od: "KALMAR" <k...@s...net>

    Limit karty to umowa między bankiem i mną, że tyle wolno mi wykorzystać.
    Umowa wiąże obie strony. w umowie nie ma ani słowa o tym, że bank dopuszcza
    możliwość przekroczenia nawet chwilowego. Właśnie sprawdziłem, nie ma ani
    słowa o tym ani w umowie, ani w regulaminie, ani w tabeli opłat. A więc nie
    ma takiej możliwości.
    To nie jest sytuacja w której przekroczenie limitu nastąpiło w ten sposób,
    że wydałem 2500 a bank doliczył mi odsetki i opłaty. To jest sytuacja w
    której limit się kończy a karta dalej działa. W umowie nie ma takiej
    możliwości wyszczególnionej. Proste. Nie znaczy to że nie chcę im oddać
    pieniędzy. Tylko nie zamierzam im oddawać naraz 450 złotych. Wpłata tych 220
    złotych winna - pokrywając zadłużenie ponadnormatywne być jednocześnie
    wypełnieniem minimalnej wpłaty. Tak jest w kilku innych "dorosłych" bankach.
    Klauzule niedozwolone w umowach też nie obowiązują i to niezależnie, czy ja
    je podpisałem, czy nie. Po prostu z mocy prawa nie obowiązują. Proste. Więc
    straszenie dodatkową opłatą, w tabeli opłat i prowizji nie jest mi straszne,
    a informacja, że bank się tym nie przejmie, świadczy o kulturze banku. A tej
    kultury najlepiej uczy nadzór bankowy i UOKiK. Z kilkoma bankami w sądzie
    wygrałem, ten będzie następny. Da się. I to bez pomocy adwokata.

  • 16. Data: 2009-08-14 15:20:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "KALMAR" <k...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > dopuszcza możliwość przekroczenia nawet chwilowego. Właśnie sprawdziłem,
    > nie ma ani słowa o tym ani w umowie, ani w regulaminie, ani w tabeli

    Bank nie ma możliwości pełnego zabezpieczenia się przed przekroczeniem przez
    użytkownika przyznanego limitu. Ty zobowiązałeś się w umowie do nie
    przekraczania tego limitu a w razie jego przekroczenia do niezwłocznej
    spłaty tego przekroczenia.

> [...]
    > 220 złotych winna - pokrywając zadłużenie ponadnormatywne być jednocześnie
    > wypełnieniem minimalnej wpłaty. Tak jest w kilku innych "dorosłych"

    A w jakich to bankach tak jest? Poproszę o konkrety, bo inaczej to wyjdzie
    na to, że bzdury waść pleciesz. Zwróć uwagę, że tu nie jest forum onetu.

> [...]
    > banku. A tej kultury najlepiej uczy nadzór bankowy i UOKiK. Z kilkoma
    > bankami w sądzie wygrałem, ten będzie następny. Da się. I to bez pomocy

    Dawaj numery sygnaturek tych wygranych. Choćby ze dwóch przykładowych.

  • 17. Data: 2009-08-14 19:28:27
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "szczurwa" napisał:

    > No to niepotrzebnie się jej pozbyłeś..! Ostatnio łosoś dla posiadaczy
    > IKEA FAMILY 9,90..!

    FAMILY to nie to samo co kk (ja tam wolę Daimy w promocyjnej cenie;)).

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 18. Data: 2009-08-14 20:26:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No to niepotrzebnie się jej pozbyłeś..! Ostatnio łosoś dla posiadaczy
    > IKEA FAMILY 9,90..!

    to przecież nie to samo, ikea family to nie karta płatnicza tylko
    kawałek czerwonego plastyku

    do łososia dają warzywa, których nie lubię, a klopsiki dla posiadaczy po
    5,99 ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2009-08-14 20:50:29
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

> [...]
    > dolara czy też złotówki, a rozliczenie przychodzi później.
    >
    > - kupic cos za granicą i spokojnie czekać na zmianę kursu

    Z ciekawosci: Czy ktos sie orientuje jak funkcjonuja karty
    "podarunkowe", nie przypisane do imiennego rachunku.
    W koncu "zaradnych" nie brakuje, a Visa / MC to nie instytucje
    charytatywne, wiec jakos sobie musza radzic w sytuacjach opisanych
    przez Witka.

    Bank moze oczywiscie zablokowac transakcje zagraniczne i na stacjach
    benzynowych, ale karty nie dzialajace w hotelach / restauracjach?
    Troche to marny prezent bylby.

  • 20. Data: 2009-08-14 20:54:38
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Sie, 21:28, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:

    > FAMILY to nie to samo co kk (ja tam wolę Daimy w promocyjnej cenie;)).

    Ja mam dwa w jednym.