  • 11. Data: 2012-04-01 02:18:57
    Temat: Re: Optymalizacja - nadal działa na jednodniowych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" jl85tc$pl9$...@i...gazeta.pl

    > Ale do celów podatkowych.

    Czyli my dostaniemy bez zaokrąglenia w górę?
    Więc moje wyliczenie (z innego postu tego
    wątku) jest błędne.

    > Gdyby nawet była zaokrąglana do złotówki to działało by to tak:

    > odsetki np.: 0,70 zł,
    > podstawa opodatkowania: 1 zł.

    > Czyli dostajesz 70 groszy, a podatek masz liczony od 1 zł.

    > W tym przypadku zapis jest trochę na wszelki wypadek, aby banki nie wymyśliły
    jakiegoś produktu dającego odsetki w kwocie poniżej
    > 0,5 grosza, z którego zaokrąglenie podstawy dało by 0 groszy.

    Vincenty to bandyta -- banki zapewne oleją go i będą
    rzucały w nas orzechami, zamiast procentami. IMO szykuje
    się eskalacja działań wojennych, która przysporzy śmiechu
    za granicami naszego państwa... Na kolejną reformę liczenia
    tego podatku trzeba będzie zaczekać...

    -=-

    Trzymajmy ile się da (limit -- pół stówki keszbeku) na
    Dobrym i jemu podobnych... BZ WBK chyba nie daje limitu.
    Baśki orzechy to ponad 10% rocznie!!!

    Możemy nawet tyle trzymać, aby banki dawały nam tylko
    tyle %%, ile dyktuje tak zwany rynek. Takim sposobem
    zyskamy sympatię uczciwych banków i wywiniemy się
    Vincentemu. Niby zero %%, ale z keszbeku wyciśniemy te 7 miauów...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2012-04-01 08:34:15
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-31 22:28, Jacek Politowski pisze:

    > Po zaokrągleniu w górę wyniosą. Pytanie tylko dlaczego którykolwiek
    > bank miałby je tak zaokrąglać?

    IMHO bank zaokrągla koszernie. Tyko należny podatek jest zaokrąglany do
    pełnych groszy w górę.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 13. Data: 2012-04-01 10:14:11
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 1 kwietnia 2012, 02:01:52 UTC+2 użytkownik Marcin Wasilewski
    napisał:

    > Ale do celów podatkowych.
    czyli odsetki i podstawa opodatkowania: 1gr
    podatek: 1gr
    ?
    100%:/

  • 14. Data: 2012-04-01 10:46:33
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    "kecef" wrote W dniu 31.03.2012 21:57, mx pisze:

    >W teorii :) Teraz ważne jak ustawę banki zinterpretowały, a jak wdrożyły
    >do swoich systemów, to drugie.

    >Jeśli już pod meritum liczysz optymalne, to IMO najlepiej dla 4,3%
    >kalkuluje się 1188,38 (odsetki 0,12 po odliczeniu Vincenta,
    >oproc. efektywne 3,67%).

    Rozważamy tylko kwoty powyżej 1000, to prawie powszechny wymóg.
    OK, 1188,38 dla Meritum. Ale, tak jak ja zakładałem, przy zaokrąglaniu w
    górę odsetek i podatku. Gdy odsetki zaokrąglamy "normalnie", a tylko
    podstawę opodatkowania i podatek w górę, kwoty lokat lekko wzrastają, a
    maksymalny profit maleje do 0,31 gr. Uogólniając, w pierwszym przypadku
    kwota optymalna musi dać 15 gr odsetek minus 3 gr podatku = 12, w drugim 21
    gr odsetek minus 4 gr podatku = 17. Zresztą obydwie kombinacje dają bardzo
    podobną korzyść:
    Przypadek nr 1 (odsetki i podatek góra)
    Meritum 4,3%:
    0,12/1188,33*365*100=3,68569% (brutto 4,55023%)
    0,17/1697,68*365*100=3,65499% (brutto 4,51233%)
    Optima 6,48% (wiem, tu kwoty dopasować nie można):
    0,12/788,59*365*100=5,55422% (brutto 6,85706%) - poniżej kwoty minimalnej
    0,17/1126,55*365*100=5,50797% (brutto 6,79996%)

    Przypadek nr 2 (odsetki normalnie, podstawa i podatek góra)
    Meritum 4,3%:
    0,12/1230,82*365*100=3,55860% (brutto 4,39334%)
    0,17/1740,12*365*100=3,56585% (brutto 4,40228%)
    Optima 6,48% (wiem, tu kwoty dopasować nie można):
    0,12/816,75*365*100=5,36272% (brutto 6,62064%) - poniżej kwoty minimalnej
    0,17/1154,71*365*100=5,37364% (brutto 6,63413%)

    Dla ciekawych. Dziś zbadam obydwa przypadki w Meritum. Po 20-tej będzie
    odpowiedź.

  • 15. Data: 2012-04-01 11:55:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@c...fontem.lucida.console napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > się eskalacja działań wojennych, która przysporzy śmiechu
    > za granicami naszego państwa... Na kolejną reformę liczenia

    ale dlaczego Vincenty?
    W sumie on tylko naprawił to, co ktośkiedyś wprowadził, tyle że nie
    działało zgodnie z założeniami.
    (nie to, zebym się cieszył z podatku)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 16. Data: 2012-04-01 13:39:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" 0...@b...poznan.pl

    > ale dlaczego Vincenty?

    A dlaczego faraon Cheops zbudował piramidę?
    [bo chciał być nieśmiertelny?]

    > W sumie on tylko naprawił to, co ktośkiedyś wprowadził,
    > tyle że nie działało zgodnie z założeniami.

    Działało zgodnie z założeniami. Raczej założenia były niemądre.

    > (nie to, zebym się cieszył z podatku)

    Podatek Belki jednak coś nam dał -- półgroszówki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2012-04-01 15:55:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@c...fontem.lucida.console napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A dlaczego faraon Cheops zbudował piramidę?
    > [bo chciał być nieśmiertelny?]

    ROTFL

    > Działało zgodnie z założeniami. Raczej założenia były niemądre.

    Nie wydaje mi się abyś miał rację.
    Założenie było takie, aby podatek był płacony od wszystkiego.
    Zaokrąglenia były tylko dla ułatwienia rozliczeń.
    Natomiast został wykorzystane na omijanie podatku.

    > Podatek Belki jednak coś nam dał -- półgroszówki.

    Mam nadzieję, że nie sugerujesz, ze to również było celowe?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 18. Data: 2012-04-01 16:28:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" 0...@b...poznan.pl

    > Nie wydaje mi się abyś miał rację.
    > Założenie było takie, aby podatek był płacony od wszystkiego.
    > Zaokrąglenia były tylko dla ułatwienia rozliczeń.

    Czyż jest lepsze ułatwienie niż wyzerowanie?

    > Natomiast został wykorzystane na omijanie podatku.

    Gdyby banki omijały prawo -- mogłyby mieć kłopoty.
    W sito nie nabierzesz wody -- wycieknie, ale nie
    dlatego, że ta woda złamie prawa nadane przez Boga,
    lecz właśnie dlatego, że prawom tym podda się.

    Niby cała materia wygląda jak sito z ogromnymi
    okami/dziurami, a jednak w wiadrze wodę nosić
    można, jednak w obu wypadkach (wiadro/sito
    i podatek Belki) mamy do czynienia
    z proporcjami

    dziur/ok
    do
    materii noszonej. ;)

    Zbyt duże dziury (zbyt duże zaokrąglenie) dało zero wody w sicie.

    > Mam nadzieję, że nie sugerujesz, ze to również było celowe?

    Dowodem istnienia Boga (w teologiach, w nauce Kościoła
    itp. poważnych miejscach) jest porządek świata. Bóg tak
    zbudował ten świat, iż wszystko przewidział, a na dodatek
    Jego prawa są niezmienne mimo upływu miliardów lat.

    Bóg potrafił przewidzieć wszelkie skutki swego ustawodawstwa
    (na przykład prawa grawitacji) zaś człowiek nie potrafi
    wszystkiego przewidzieć. Im to Boskie stworzenie, zwane
    człowiekiem, jest bliżej Boga, im człowiek jest posłuszniejszy
    Bogu i Jego prawom moralnym, tym prawa nadawane ,,ręką'' ludzką
    są mniej zawodne i mniej zaskakujące, czyli dają mniej niespodzianek
    typu zwiększenie zysków, zamiast zmniejszenia.

    Cuda (łamanie praw Bożych) zaprzeczają:

    -- mądrości Boga (po co łamał swoje własne prawa? gdyby były
    dobre, mnie musiałby ich łamać)

    -- potędze Boga (zbudował prawo, które udało się złamać)

    dlatego też Kościół rzymskokatolicki kiedyś (za czasów mojej
    młodości) z niechęcią przyjmował wieści o zaistnieniu jakiegoś
    cudu i zwykł traktować uznanie cudu za przejściowe zło, którego
    celem było poskromienie rozwydrzonego tłumu domagającego się
    uznania jakiegoś zjawiska za cudowne.

    I naukowcy, i teolodzy raczej szukali prostego oraz niezmiennego
    i w czasie, i w przestrzeni prawa Bożego, którego nie dałoby się
    złamać w żaden sposób, żadną ,,siłą''.

    -=-

    Jasne jest, że Belka po prostu nie przyłożył się do tego opodatkowania.
    Można powiedzieć -- pokpił sprawę, zlekceważył swe obowiązki, nie dopełnił
    obowiązku, jakim była staranność i nie przewidział czegoś co było aż nazbyt
    oczywistym skutkiem wprowadzenia takiego sposobu liczenia.

    Po to jest prawo (na przykład grawitacji) aby służyło, nie zaś
    po to, aby było. Prawodawca zatem musi przewidywać skutki swego
    postępowania, czyli skutki wprowadzenia praw, których jest autorem.

    Innymi słowy -- Belka jako polityk to kiepski pomysł. :)
    Ale my, którzy pełnymi garściami czerpaliśmy zyski z wprowadzenia
    tego podatku możemy przymknąć oko na tę szokującą niekompetencję. :)

    -=-

    Wracając do jednego z najważniejszych dni mego życia...
    Skupiłem się, a efektem skupienia jest wynik pomiędzy
    70.2 kg i 70.1 kg, zatem jest szansa niezerowa na to,
    że do jutra waga wskaże mniej niż 70 kg. :)

    -=-

    A Wy (tu zwracam się do wszystkich Polaków) jak zamierzacie
    uczcić ten ważny dzień waszego życia -- dzień (a raczej
    wieczór) powołania największego Polaka przed Majestat Boży?
    Też zamierzacie uczcić tę rocznicę jakimś skupieniem?
    Może modlitewnym?

    Ja modlę się tak:

    -- Dzięki Ci boże za śmierć Jana Pawła II.
    Choć zwykle dziękuję C za późno, jednak
    zauważ, że dziękuję Ci szczerze.

    -=-

    Wracając do Belki -- po prostu wykazał się brakiem wyobraźni.
    Podobnym brakiem niekompetencji wykazał się kierowca autokaru
    łomoczącego w barierkę pod Grenoble. Tam skutkiem była śmierć
    i kalectwo masy ludzi, tu zaś skutkiem jest między innymi
    półgroszówka czy nadejście Vincentego. ;)

    Miejmy nadzieję, że efektem Vincentego będzie dla nas,
    depozytariuszy (chyba tak nas nazywają) twardy (ale
    nieopodatkowany) orzech do zgryzienia. :) Mogą nas
    zasypać bony towarowe, zniżki, talony, asygnaty,
    orzechy dosłowne (jak u Baśki) czy inne keszbeki...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2012-04-01 17:22:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jl9ols$1d5$...@i...gazeta.pl

    > Wracając do Belki -- po prostu wykazał się brakiem wyobraźni.

    Tu mamy opis ewnetualnych następstw wprowadzenia osłon paliwowywch:

    http://bez-kategorii.dodaj-gazu.pl/pawlak-wygral-spo
    r-beda-doplaty-do-samochodow/

    Każdy prawodawca (czy to ustawodawca, czy inny) musi skutecznie ;)
    przewidywać skutki swoich wyczynów. Na tym właśnie chyba polega
    tak zwana dojrzałość, że człowiek wie, co będzie efektem jego
    postępowania. Włada nie po to jest, aby swymi rozkazami okazywać
    własne widzimisie i tak zwane humory, ale po to, aby nadając prawa,
    kierować powierzoną jej jakąś całością.

    Co do żartu z dopłatami -- Pawlak kiedyś nie na żarty proponował
    dopłaty tym, którzy za dużo płacą bankom w zamian za otrzymane
    kredyty...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2012-04-01 17:55:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@c...fontem.lucida.console napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Czyż jest lepsze ułatwienie niż wyzerowanie?

    Wyzerowanie nie spełnia warunku zapłacenia podatku od całości zysków więc
    odpada.

    > Gdyby banki omijały prawo -- mogłyby mieć kłopoty.
    > W sito nie nabierzesz wody -- wycieknie, ale nie
    > dlatego, że ta woda złamie prawa nadane przez Boga,
    > lecz właśnie dlatego, że prawom tym podda się.

    Przykro mi, nie odpowiem, bo nie jestem w stanie przebrnąć przez twój
    sposób wypowiadania się.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.