  • 1. Data: 2009-03-13 06:03:57
    Temat: Oprocentowanie niskiego wkładu
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Witam
    Wraz z żoną myślimy o kredycie hipotecznym (do 400tys zł).
    Doradcy (Open, Expander itp) polecają BGŻ i NOBLE bank.

    BGŻ żąda 20% wpłaty własnej. Inaczej (w naszej sytuacji) zapłacimy 14tys zł.
    To spory koszt kredytu.
    Jak to wygląda w innych bankach? Na CHF nie mamy szans, bo trza mieć 10tys
    zł netto dochodu na godpodarstwo.
    To pewnie w ramach tej drugiej Irlandii - co nam Tusk obiecał... (!).

    Rata w Noble Banku mogłaby wynosić przez 2 lata, nawet ok. 1154 zł dla 35
    letniego okresu kredytowania i dla kwoty 300 tys zł (tyle max w naszej
    sytuacji), z tym że różnica
    pomiędzy ratami obliczonymi w taki sposób a ratami teoretycznymi przy
    oprocentowaniu 7,9%, czyli ok. 1000 zł, byłaby po 2 latach doliczana do
    salda kredytu. Dodatkowy koszt to 2,25%. Po 2 latach Noble Bank nie bierze
    żadnych opłat za przeniesienie kredytu do innego banku, jednak będzie trzeba
    liczyć się z prowizją za udzielenie nowego kredytu w nowej instytucji. Nie
    można wyliczyć dzisiaj rat jakie będą za 2 lata bo nie wiemy jak rynek się
    zmieni. Wg mnie oferta tego banku pachnie ściemą na kilometr...

    Co o tym sądzicie?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2009-03-13 09:51:08
    Temat: Re: Oprocentowanie niskiego wkładu
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    Negatyw pisze:
> [...]
    > można wyliczyć dzisiaj rat jakie będą za 2 lata bo nie wiemy jak rynek się
    > zmieni. Wg mnie oferta tego banku pachnie ściemą na kilometr...

    Myślę, że w Waszej sytuacji poszukajcie banku realizującego prgoram
    "Rodzina na swoim" bo te warunki są bandyckie.

  • 3. Data: 2009-03-13 09:55:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid> wrote in message
> [...]
    > można wyliczyć dzisiaj rat jakie będą za 2 lata bo nie wiemy jak rynek się
    > zmieni. Wg mnie oferta tego banku pachnie ściemą na kilometr...

    juz kiedyś taki "Option ARM" (optional payment Adjustable Rate Mortgage)
    oferował PKBOP, nazywał sie "Alicja". Unikaj jak ognia. Warunki bandyckie.

    moze "Rodzina na swoim" ?

  • 4. Data: 2009-03-13 10:57:09
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > Witam
    > Wraz z żoną myślimy o kredycie hipotecznym (do 400tys zł).
    > Doradcy (Open, Expander itp) polecają BGŻ i NOBLE bank.

    Jeżeli rozważa kolega skorzystanie z oferty Open Finance i Noble Banku
    (nawiasem mówiąc to ta sama grupa kapitałowa) sugeruję zapoznanie się z tym
    artykułem:

    http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,6301029,Banki_po
    magaja_klientom_w_trudnych_
    czasach__Ale_to.html

    Oczywiście opisana historia dotyczy kredytu walutowego ale świadczy o stylu
    działania tego banku i powiązanych z nim podmiotów.
    Aby być klientem tego banku należy mieć mocne nerwy i długi kij do odpędzania
    naganiaczy OF. Odradzam.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 5. Data: 2009-03-13 11:12:58
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 13, 7:03 am, "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid> wrote:
> [...]
    > można wyliczyć dzisiaj rat jakie będą za 2 lata bo nie wiemy jak rynek się
    > zmieni.    Wg mnie oferta tego banku pachnie ściemą na kilometr...

    Przejdz sie po bankach. Jestem w nieco innej sytuacji niz ty [tez 400
    tys kredutu, ale do tego daje 30% wkladu wlasnego] i to co zaoferowano
    mi w firmie posrednictwa ma sie nijak do tego co dostalem w banku [ale
    ja biore chf w nordeii]. Warto poszukac "rodziny na swoim".

  • 6. Data: 2009-03-13 21:01:45
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    > Warto poszukac "rodziny na swoim".

    Przeglądałem ten program i nie bardzo wiem o co biega w zapisie:

    "TAK, w dniu zawarcia umowy kredytowej nie posiadamy prawa własności do
    budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego lub nie jesteśmy najemcą lokalu
    mieszkalnego."

    Jeśli zatem posiadamy aktualnie mieszkanie spółdzielcze własnościowe - to
    ten program nas omija?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 7. Data: 2009-03-13 22:09:54
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Negatyw napisal(a):

> [...]
    > można wyliczyć dzisiaj rat jakie będą za 2 lata bo nie wiemy jak rynek się
    > zmieni. Wg mnie oferta tego banku pachnie ściemą na kilometr...

    w 2006 wszystkie banki mówiły "jeśli kredyt nie będzie pasował, zawsze
    będzie można refinansować go w innym". I ludzie brali w mBanku i Multi
    kredyty ze stopą ustalaną przez zarząd. Zapytaj ich teraz, czy przenoszą
    do innych banków...

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 8. Data: 2009-03-13 23:16:34
    Od: "Mariusz" <e...@n...op.pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Jeśli zatem posiadamy aktualnie mieszkanie spółdzielcze własnościowe - to
    > ten program nas omija?
    Omija, bo macie już swoje "M". W tej sytuacji zresztą możecie je sprzedać i
    na wkład własny kasa będzie.

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-03-14 10:56:24
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 22:01:45 +0100, "Negatyw"
    <n...@U...o2.pl.invalid> wklepał(-a):

> [...]
    >budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego lub nie jesteśmy najemcą lokalu

    Czyli co, kredyt tylko dla tych co mieszkają u rodziców i bezdomnych? Dobre
    sobie. Najmujący mieszkanie czy pokój nie mają szans?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 10. Data: 2009-03-14 11:31:20
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Sławomir Szyszło pisze:
    > Czyli co, kredyt tylko dla tych co mieszkają u rodziców i bezdomnych? Dobre
    > sobie. Najmujący mieszkanie czy pokój nie mają szans?
    mogą skorzystać z programu, ale muszą AFAIR wypowiedzieć umowę w ciągu 3
    miesięcy od wzięcia kredytu