    From: "Madoniowie" <m...@t...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opłaty za brak opłat
    Date: Fri, 18 Feb 2005 23:35:03 +0100

    Użytkownik "rsa127" napisał w wiadomości

    > Kłania się wiedza w jaki sposób funkcjonują przelewy zagraniczne. Otóż
    każdy
    > bank ma w innym kraju jednego lub ew. kilku tzw. korespondentów. Jeśli
    > wysyłasz pieniądze do z banku A do banku B to dojdą one bezpośrednio jeśli
    > są swoim korespondentami. Jeśli nie są, to np. bank A przekazuje pieniądze
    > do swojego korespondenta w danym kraju (bank C), który przekazuje środki
    do
    > banku B. Stąd może i musi się zdażyć, że po drodze wystąpią dodatkowe
    banki,
    > które pobierają opłaty.

    Czy nie było zatem oszustwem ze strony któregoś z banków zatajenie
    informacji o kosztach?
    Kiedy pytałem: Jakimi kosztami zostanie obciążony taki przelew, oba zgodnie
    odpowiedziały, że żadnymi, dotrze w całości i będzie ew. przewalutowany.
    Przecież zatajenie informacji to też przestępstwo. Czy prawo Unii nie
    zabrania czasem pobierania takich opłat? Dlaczego opłatą obciążany jest sam
    przelew, a nie konto nadawcy? żeby koszty ukryć przed klientem? Co, jeśli
    przelewem płaciłem za usługę i mam dowód przelewu na żądaną kwotę, a
    usługodawca twierdzi, że nie dostał pełnej zapłaty? Inną sprawą jest
    drakońska wysokość prowizji.

    Się lawina pytań zrobiła...
    Pozdrawiam, Przemek
    kompletny dyletant, jak widać ;-)