  • Data: 2005-08-17 12:46:40
    Temat: Re: Opłata administracyjna???
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "kubakj" <k...@g...pl> writes:

    > KAzda karta z USA ma zapisane czy
    > jest kredytowka czy debetowka czy obciazeniowa czy jeszcze jakas.

    Kazda karta ma to zapisane. W systemie banku, ktory musi ja jakos
    obslugiwac. Czasem banki wymieniaja sie takimi danymi, i wtedy te
    informacje sa szerzej dostepne.

    > Nie wiem, czy
    > w Polsce juz te standardy dotarly i zapisuja te informacje,

    Robia to od zawsze.

    > bo jezcze
    > niedawno
    > to adres weryfikowac mozna bylo na polowie kart.

    O, jakis przyklad? Kto (jaki sklep) weryfikowal i jaka karta? Bo tak
    normalnie, to to dziala tylko w USA. Poza tym jest jeszcze "global AVS",
    ale zdaje sie, dziala tylko czesciowo w GB. A w Polsce - no ciekaw
    jestem jakie banki naleza do owej polowy?
    --
    Krzysztof Halasa