  • 1. Data: 2004-07-23 02:43:07
    Temat: Operacje płatnicze z Visa Electron
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Jestem obecnie w USA posiadam kartę Visa Electron z określonymi limitami
    dziennymi. Potrzebuje wypłacić sumę kilka razy większą niż mam limit. Przy
    korzystaniu z bankomatu zapłace duże prowizje i zejdzie mi się z 10 dni. Mam
    więc plan następujący.
    1. Kupuję w sklepie artykuły za np 100$. Płacę kartą 50$ drugie 50$ jest
    płacone 2 kartą - amerykańską.
    2. Zwracam towar ale przychodzę z jedną kartą następnego dnia.

    Mam pytanie jak przebiegnie zwrot.
    Czy anulują transakcje kupna, czy też będzie to całkiem nowa transakcja??
    Czy zna ktoś jakiś sprytniejszy sposób na wypłatę pieniedzy??

    I jeszcze 2 problem odnośnie wypłat z bankomatów:
    Bankomat w USA pobiera prowizje 2$, czy oprócz tego jest pobierana jakaś
    prowizja??

    PO jakim kursie dolara dokonywane są transakcje??

    Pozdrawiam wszystkich grupowiczów.
    Marcin

  • 2. Data: 2004-07-23 08:41:56
    Temat: Re: Operacje płatnicze z Visa Electron
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Marcin wrote:
    > Jestem obecnie w USA posiadam kartę Visa Electron z określonymi
    > limitami dziennymi.

    > 1. Kupuję w sklepie artykuły za np 100$. Płacę kartą 50$ drugie 50$
    > jest płacone 2 kartą - amerykańską.

    sprobuj cashback - czyli kupujesz towar za 50$ a karte obciazaja cie na 150$
    dając 100$ do łapy - oni cos takiego praktykuja, bo nie lubia miec za duzo
    gotowki w kasie.
    Chyba na taki numer pojda prędzej niż na płatność dwoma kartami.
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-07-23 12:08:30
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > gotowki w kasie.
    > Chyba na taki numer pojda prędzej niż na płatność dwoma kartami.

    Spróbuje, ale nie wiem czy to nie dotyczy tylko kart debetowych ( chyba debit
    card), moja visa electron jest jako credit card.
    Z płatnością za dwóch kart nie ma problemu.

    Dowiedziałem się, że pkobp za każdą zagraniczną wypłatę pieniedzy z bankomatu
    pobiera prowizję wysokości 3% ( nie mniej niż 10 zł).
    Pozdrawiam.
    Marcin

  • 4. Data: 2004-07-23 18:28:25
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    >
    > Dowiedziałem się, że pkobp za każdą zagraniczną wypłatę pieniedzy z
    > bankomatu pobiera prowizję wysokości 3% ( nie mniej niż 10 zł).

    chyba że jest to karta pkobp ale produkt zwany VE Inteligo :-)
    - za gotowke z bankomatu biorze jedynie 2% prow (ale nie mniej niż 8.50 zł)
    podczas gdy VE PKO Express 3% prow (ale nie mniej niż 10 zł)
    Ponadto VE Inteligo ma kurs sprzedazy dewiz a normalna VE PKOBP PIENIĘDZY - a to
    jest strata kolejnych ok. 2% !!!
    *** blad ***
    PS w Polsce ruszył cashback kartami VE i Maestro BZWBK - na razie prowizja 0%

  • 5. Data: 2004-07-24 03:26:57
    Od: "marcin" <m...@p...onet.pl>

    Przejrzałem sobie jakie prowizje od przelewu pobiera bank Citi. Wypłata w ich
    bankomacie - koszt 0 zł. Kupno kartą też 0 zł. Ale porównałem ceny sprzedaży
    dolarów.
    Dla kwoty 1000$ wypłata w bankomacie.
    Citibank konto zwykłe 3.76362 * 1000 =3763,62
    PkoBP 3.7099 * 1000 * 102% =3784,1

    Ale biorąc pod uwagę fakt, żę kartą Visa Electron mogę wypłacić w większości
    bankomatów tylko 60$. Karta z Citybanku wydaje się jednak rozsądniejsza.
    Szkoda, że Citi tak oszukuje klientów naliczając prowizję, poprzez wyższe ceny
    sprzedaży dolarów.