  • 1. Data: 2009-02-22 18:31:43
    Temat: Open Finance, Lokata - pytanie o obywatelstwo
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Przygladam sie wlasnie stronie Open Finance, czesci o lokatach.
    https://lokaty.open.pl/form1/
    Lokata Noble Bank 2 miesiace 8%, blah, blah, blah, czesc "Twoje dane":
    Obywatelstwo

    Poza opcja oczywista: polskie, egzotycznymi: saudyjskie i tajskie, sa
    tez takie:
    polsko-brytyjskie, amerykansko-brytyjskie, polsko-francuskie, polsko-
    amerykanskie oraz amerykansko-polskie

    Pytanie:
    - Po co polski bank gromadzi takie dane? Chodzi mi o te obywatelstwa z
    myslnikiem; jestem w stanie zrozumiec polskie/niepolskie dla jakichs
    celow statystycznych.
    (Wszelkie teorie spiskowe mile widziane)

    Pytania dodatkowe - mozna sie wykazac poczuciem humoru:
    - Co to jest obywatelstwo polsko-amerykanskie? Cos jak slownik polsko-
    angielski? Dostaje sie paszport ze stronami polskiego 1-16 i
    amerykanskiego 17-32? ;)

    - I najbardziej mnie frapujace: czym rozni sie obywatelstwo polsko-
    amerykanskie od amerykansko-polskiego? :D

  • 2. Data: 2009-02-22 18:39:48
    Temat: Re: Open Finance, Lokata - pytanie o obywatelstwo
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > amerykanskiego 17-32? ;)
    >
    > - I najbardziej mnie frapujace: czym rozni sie obywatelstwo polsko-
    > amerykanskie od amerykansko-polskiego? :D

    Ze wzgledow prawnych, podatkowych itp? Przepisy dotyczace np. produktow
    inwestycyjnych sa bardziej restrykcyjne w USA niz w PL. Znam banki w ktorych
    nie wolno niektorych produktow sprzedawac obywatelom USA ;).

    MK

  • 3. Data: 2009-02-22 18:46:15
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 22 Lut, 13:39, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Ze wzgledow prawnych, podatkowych itp? Przepisy dotyczace np. produktow
    > inwestycyjnych sa bardziej restrykcyjne w USA niz w PL. Znam banki w ktorych
    > nie wolno niektorych produktow sprzedawac obywatelom USA ;).

    No wlasnie, tez najpierw myslalem o podatkach i IRS, ale takie cuda to
    chyba tylko w Shittybank Poland, ktory chce takze zeby mu podawac
    Social Security Number.

    Ale w Noble Bank? I jeszcze to polsko-francuskie, albo polsko-
    brytyjskie?

    Pomijajac juz fakt, ze obywatelstwo polsko-jakiestam nie istnieje,
    jest albo / albo...

  • 4. Data: 2009-02-22 19:03:12
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    bradley.st pisze:
    > - I najbardziej mnie frapujace: czym rozni sie obywatelstwo polsko-
    > amerykanskie od amerykansko-polskiego? :D

    no przecież to oczywiste
    polsko-amerykańskie zaznaczasz jak masz obywatelstwo polskie oraz
    obywatelstwo amerykańskie
    natomiast amerykańsko-polskie jak masz obywatelstwo amerykańskie oraz
    obywatelstwo polskie ;)

    mnie natomiast zastanawia co to jest obywatelstwo amerykańskie, bo mnie
    w szkole uczyli, że Ameryka to kontynent a nie kraj.

  • 5. Data: 2009-02-22 19:40:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > No wlasnie, tez najpierw myslalem o podatkach i IRS, ale takie cuda to
    > chyba tylko w Shittybank Poland, ktory chce takze zeby mu podawac
    > Social Security Number.

    I to jest bledne przekonanie, z zasady nie sprzedaje sie amerykanskich
    ryzykownych produktow rezydentom amerykanskim :).

    A dla poparcia...

    Istotna uwaga dla klientów majacych status rezydenta w Stanach Zjednoczonych
    Ameryki
    Material zamieszczony w niniejszym serwisie internetowym nie jest skierowany
    ani przeznaczony dla osób majacych status rezydenta w Stanach Zjednoczonych
    lub osób majacych status rezydenta w innych panstwach, tymczasowo
    przebywajacych w Stanach Zjednoczonych Ameryki, lub jakichkolwiek spólek
    cywilnych czy kapitalowych oraz jednostek zalozonych i istniejacych na mocy
    praw Stanów Zjednoczonych Ameryki czy tez któregokolwiek ze stanów,
    terytoriów lub posiadlosci Stanów Zjednoczonych, lub tez dla jakiegokolwiek
    majatku lub trustu podlegajacego prawu podatkowemu Stanów Zjednoczonych.

    Material ten nie stanowi takze oferty lub zapytania ofertowego w zakresie
    kupna lub sprzedazy produktów lub uslug w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
    Zadna osoba majaca status rezydenta w Stanach Zjednoczonych lub osoba majaca
    status rezydenta w innym panstwie, lecz tymczasowo przebywajaca w Stanach
    Zjednoczonych, nie ma prawa nabywac jakichkolwiek produktów lub uslug firmy
    Nordea lub Funduszy Inwestycyjnych Nordea, zarówno Nordea ani Funduszami
    Inwestycyjnymi Nordea nie przyjma wniosku o zakup produktów lub uslug
    zlozonego przez taka osobe.

    http://www.nordea.pl/10330

    MK

  • 6. Data: 2009-02-22 21:27:36
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 22 Lut, 14:40, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    Znam ten zapis, oj znam. :) Najsmieszniejsze to to, ze Nordea (BP)
    zapytana wprost o dokladne znaczenie fragmentu:

    > Zadna osoba [...] tymczasowo przebywajaca w Stanach
    > Zjednoczonych, nie ma prawa nabywac jakichkolwiek produktów lub uslug firmy
    > Nordea

    nabiera wody w usta. Oczywiscie po uprzednim zdziwieniu sie: "ojej, to
    my tak mamy na stronie?" :)

  • 7. Data: 2009-02-22 21:36:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    e.googlegroups.com...
    On 22 Lut, 14:40, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    nabiera wody w usta. Oczywiscie po uprzednim zdziwieniu sie: "ojej, to
    my tak mamy na stronie?" :)

    Zapewne chodzi o Nordea w Polsce. A tak w ogole to amerykanie sami sobie sa
    winni, tak bardzo chca zabezpieczyc konsumentow przed ryzykiem, ze produktow
    finansowych na ktorych mozna stracic nie daje sie sprzedawac, bo jak klient
    straci to pojdzie do sadu i dostanie jeszcze wielkie odszkodowanie. Ciekawe
    jakie nowe regulacje beda skutkiem obecnego kryzysu ;).

    MK

  • 8. Data: 2009-02-22 21:53:06
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 22 Lut, 16:36, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Zapewne chodzi o Nordea w Polsce.

    Tak, Nordea BP. A ten zapis, ktory przytoczyles wisi od co najmniej
    2003.

> [...]
    > finansowych na ktorych mozna stracic nie daje sie sprzedawac, bo jak klient
    > straci to pojdzie do sadu i dostanie jeszcze wielkie odszkodowanie.

    I dlatego co bardziej zaradni konsumenci szukaja alternatywnych
    rozwiazan. Np. w UBS w Szwajcarii. :)

    Z ta sprzedaza produktow na ktorych mozna stracic to nie do konca tak
    jest - mozna przeciez stracic na koncie maklerskim, na funduszach, na
    paru innych rzeczach jeszcze oferowanych w USA :)
    Ta "troska" wynika raczej z przyczyn podatkowych, w przypadku
    ewentualnych zyskow.

  • 9. Data: 2009-02-22 22:00:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    f.googlegroups.com...

    > Z ta sprzedaza produktow na ktorych mozna stracic to nie do konca tak
    > jest - mozna przeciez stracic na koncie maklerskim, na funduszach, na
    > paru innych rzeczach jeszcze oferowanych w USA :)

    Mialem okazje pracowac w firmie z amerykanskim kapitalem zajmujacej sie
    m.in. dystrybucja produktow inwestycyjnych. Disclamer'ow na umowach bylo
    tyle, ze trudno bylo policzyc. Kiedys dla pewnosci wprowadzono koniecznosc
    podpisywania sie klienta przy kazdym z nich... to jest zabawa.
    A ile dislamerow jest na waszych umowach? Obstawiam, ze nie mniej niz 10 i
    do tego jeszcze zalaczniki z symulacjami ;).

    > Ta "troska" wynika raczej z przyczyn podatkowych, w przypadku
    > ewentualnych zyskow.

    To tez, ale stawiam raczej, ze firmy obawiaja sie procesow w USA.

    MK

  • 10. Data: 2009-02-22 22:37:28
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 22 Lut, 17:00, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > A ile dislamerow jest na waszych umowach? Obstawiam, ze nie mniej niz 10 i
    > do tego jeszcze zalaczniki z symulacjami ;).

    Na temat pracy moge sie wypowiadac prywatnie, nie na forum
    publicznym :)

    Ale siegnalem po dokumenty konta emerytalnego zeby sprawdzic. 12
    kartek zapisanych dwustronnie drobnym drukiem plus trzy piekne
    kolorowe kartki z wykresami i info o zarzadzajacych plus trzy
    prospekty. No i oczywiscie Not FDIC Insured o No Bank Guarantee o May
    Lose Value :)

    > To tez, ale stawiam raczej, ze firmy obawiaja sie procesow w USA.

    Mnie zawsze zastanawialo dlaczego taka np. Nordea ma sie "przejmowac"?
    Czy po prostu musieli sie zgodzic na takie warunki, zeby utrzymac
    obecnosc na rynku amerykanskim?