  • 41. Data: 2009-02-13 13:58:29
    Temat: Re: Okradziony!!! POMOCY
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > skąd wiesz, że bank zna pin lub przechowuje go w postaci jawnej?

    Bank moze zawsze pin odtworzyc. Sprawdzenie 10000 kombinacji to zaden
    problem. Zlodziej ma tylko 3 proby, a bank moze miec dowolnie duzo
    prob, sam sobie karty nie zatrzyma, zreszta fizyczna karta jest
    niepotrzebna.

    MJ

  • 42. Data: 2009-02-13 14:10:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 13 Feb 2009 14:58:29 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Bank moze zawsze pin odtworzyc. Sprawdzenie 10000 kombinacji to zaden
    > problem. Zlodziej ma tylko 3 proby,

    Są strony, gdzie ujawniono kody PIN do wszystkich kart:

    http://positiveatheism.org/crt/pin.htm

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 43. Data: 2009-02-13 14:47:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^

    > Twierdzisz, ze PIN da sie odczytac z karty EMV? Ciekawe...

    Umiesz czytac? Twierdze to, co napisalem - tzn. ze to jeden diabel.

    Natomiast w ogole PIN teoretycznie da sie odczytac z kart EMV, fizyki
    nie oszukasz. Kwestia oplacalnosci wylacznie :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 44. Data: 2009-02-13 14:48:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > ta, podpis cyfrowy to też jeden pies.

    Nie, po prostu ma sie do tego nijak.

    > bardziej o probablistyce, pod warunkiem, że karta ci pozwala sprawdzać
    > pin wielokrotnie, a nie np 3 razy.

    Kto pisal o sprawdzaniu?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 45. Data: 2009-02-13 14:50:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > problem. Zlodziej ma tylko 3 proby, a bank moze miec dowolnie duzo
    > prob, sam sobie karty nie zatrzyma, zreszta fizyczna karta jest

    odtworzenie pinu to nie przechowywanie pinu.
    Sądziesz, ze system jest tak napisany, ze ktos w banku moze to sobie
    robic i nikt nie ma pojęcia, ze cos takiego miało miejsce?

  • 46. Data: 2009-02-13 14:51:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Są strony, gdzie ujawniono kody PIN do wszystkich kart:
    >
    > http://positiveatheism.org/crt/pin.htm

    Nie. Mojego pinu tam nie ma, bo moja karta pinu nie ma.
    Nigdy go nie wygenerowałem do karty.

  • 47. Data: 2009-02-13 15:39:11
    Od: k...@o...pl

    On 13 Lut, 15:50, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Sądziesz, ze system jest tak napisany, ze ktos w banku moze to sobie
    > robic i nikt nie ma pojęcia, ze cos takiego miało miejsce?
    Ale to nie ma znaczenia. Takie samo założenie jak wmawianie klientowi,
    że ten na pewno miał gdzieś zapisany PIN albo na pewno śpiąc podaje go
    przez sen.

  • 48. Data: 2009-02-13 15:55:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > odtworzenie pinu to nie przechowywanie pinu.

    A jaka to roznica w praktyce?

    > Sądziesz, ze system jest tak napisany, ze ktos w banku moze to sobie
    > robic i nikt nie ma pojęcia, ze cos takiego miało miejsce?

    Kwestia definicji "ktos" :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 49. Data: 2009-02-13 16:56:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Thu, 12 Feb 2009 01:00:51 +0100
    "S.T." <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Jeśli pin byłby zapisywany na karcie, to jakim cudem
    > jest możliwość zmiany pinu w systemie transakcyjnym?
    > Nowoustanowiony PIN siła woli serwera w banku
    > teleportuje się i sam się zapisze na karcie?;-)

    Przeczytaj najpierw ze trzy raz a dopiero później odpisuj.

    Xenocide

  • 50. Data: 2009-02-13 16:59:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Fri, 13 Feb 2009 08:51:41 -0600
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nie. Mojego pinu tam nie ma, bo moja karta pinu nie ma.
    > Nigdy go nie wygenerowałem do karty.

    Temat jest o debetowych.

    Xenocide