  • Data: 2005-12-05 11:41:25
    Temat: Re: Okadzono mnie - prosze o pomoc
    Od: Adam <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 5 Dec 2005 09:51:06 +0100, Basia napisał(a):

    > Witam
    > Miesiąc temu udałam się do banku by odebrać kartę bankomatowa, a w torebce
    > miałam PIN do tej karty który przysłano mi wcześniej pocztą. Wracając przed
    > samym domem zostałam napadnięta i okradziona z torebki. Niewiele później z 5
    > bankomatów pobrano 2500 zł (500 zł x 5). Zgłoszenie na policji tego faktu nic
    > nie dało- a wiem ze te bankomaty z których pobierano kasę są monitorowane- tylko
    > banki napewno nie trzymają tych nagrań do końca świata? Moje pytanie brzmi jakie
> [...]

    Niestety niewiele wg. mnie da się w tej sytuacji zrobić. Gdyby kradzieży
    nie dokonano przy użyciu numeru PIN tylko np. zrobiono jakieś zakupy w
    sklepie internetowym to miała byś szansę odzyskać choć część sumy od
    banków.

    Jednakże w tym przypadku nie zachowałaś podstawowej zasady bezpieczeństwa
    dot. kart, która mówi, że w żadnym wypadku nie można przechowywać karty
    wraz z numerem PIN w jednym miejscu. Nie piszesz też czy zastrzegłaś kartę
    zaraz po napadzie - ale podejrzewam, że nie skoro złodziejom udało się
    wybrać pieniądze z bankomatu. Jedyne na co pozostaje Ci liczyć to sprawne
    działanie policji...

    Kwestią czy bankomaty są monitorowane powinna się zająć policja - w końcu
    teraz to ich zadanie złapać złodziei a więc powinni wykorzystać wszystkie
    możliwe ku temu środki łącznie z nagraniami z bankomatów. Ale to już jest
    ich zadanie, Ty raczej niewiele możesz zrobić.

    Na przyszłość postaraj się zapamiętać PIN, a jeśli już musisz go nosić ze
    sobą to przecież można go w jakis bardzo prosty sposób zaszyfrować - ot
    choćby dopisując do numeru dwie dowolne cyfry z przodu i np. jedną z tyłu,
    - złodziej będzie już miał zagwozdkę i po 3 nieudanych próbach karta
    zostanie zablokowana.

    pozdrawiam,
    Adam