    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: OhSpecs
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 24 Feb 2022 13:33:22 +0100

    On Tue, 22 Feb 2022 20:11:24 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Zadne?... Pupne?...

    Za te cene to żadne lub pupne :-)

    > Nie piszę, że soczewki są pogięte.
    > (na moje oko -- nie są)

    Chinska jakosc to chinska jakosc :-)

    > Jedna soczewka ma jakby starte powłoki -- jedna z czterech soczewek.
    >
    > Antyrefleksyjne powłoki najtańszych soczewek z VE są zdecydowanie
    > lepsze niż antyrefleksyjne powłoki najtańszych soczewek z OhSpecs.
    > W jasnym otoczeniu widać to aż zbyt wyraźnie.

    > Na zamówienie? ;)

    Jak trzeba jeden parametr, i drugi parametr, i astygmatyzm, i moze cos
    jeszcze, i kolor, i fotochromy, i powloki - to duzo tych parametrow
    wychodzi.

    No i nie wiem - mają tam gdzies wielki magazyn soczewek, gdzie kazda
    kombinacja parametrow sie znajdzie, czy jakas numeryczna szlifierka
    zrobi konkretną soczewke na zamowienie ...
    Optycy mowią, ze potrzebują pare dni na "wykonanie" takich soczewek,
    tzn gdzies zamawiaja.

    > Piszą wyraźnie -- indeks 1.56 bez dopłaty.
    > Organiczne w tym indeksie mają niską liczbę Abbego.
    > Najlepsze mają 1.5 -- moim zdaniem dodatnie warto
    > pocieniać średnicą soczewki, nie indeksem.

    A ja lubie duze soczewki w okularach :-)

    > https://pl.aliexpress.com/item/4000072090702.html

    > Twoja wiara -- Twoja sprawa. :)

    W linku jest "przyrzad".
    Jak widac - przez 54 lata nie byl potrzebny :-)

    Przy jednogniskowych nie bardzo widze potrzebe.
    Co innego dwuogniskowe/progresywne.

    > Bardzo istotne -- zwłaszcza w asferycznych. :)
    > Pochylanie też jest potrzebne -- zwykle patrzysz nie w gwiazdy,
    > lecz na ziemię... Do czytania zwykle dodatkowo pochylam.
    >
    > Kąt pomiędzy osią oka i powierzchnią soczewki warto minimalizować.

    Ale jesli bedzie inny, to mniej wiecej efekt podobny do patrzenia
    przez soczewki ustawione na zlej wysokosci.

    J.