    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OhSpecs
    Date: Tue, 22 Feb 2022 17:45:31 +0100

    W dniu 22 lut 2022 o 15:44, J.F pisze:

    > Ale uszkodzone.

    Dotychczasowe (ten już nie) dzisiejsze posty z laptopa pisałem dzięki
    ich okularom do dali. Posty z telefonu?... Nie pamiętam, ale może też
    a może nie. Takoż z dzisiejszymi deklaracjami do ZUS przygotowywanymi
    na telefonie, nie na laptopie... Póki wzrok nie jest zmęczony, nieźle
    pracuje akomodacja... Po kilku godzinach męczenia niewiele zobaczę
    przez jakiekolwiek okulary, także wspierane lupami...

    Za takie (nawet bez zwrotu) pieniądze z trudem znajdziesz
    bez jakichkolwiek powłok.

    > I chinskie.

    Chińskie soczewki czy chińskie oprawki? Te ostatnie być może są już
    tylko chińskie. Skąd wiesz, jakie soczewki wstawi Ci Brillen.pl czy
    Allegro? Te najtańsze od OhSpecs nie są specjalnie dobre -- o czym
    już wielokrotnie pisałem, bo mają małą liczbę Abbego. Kiedyś o tej
    liczbie powiedziałem w otoczeniu JKopani, co później wykorzystywał
    do drwienia ze mnie... To takie rzucanie pereł wieprzom pod racice...

    Rozumny człek pojmie bez trudu (w razie czego zasięgnie [jak wąż?]
    języka) o co pełza, ale nie on... Rzekomo poważnie poszkodowany
    przez los za sprawą wad wzroku...

    Zgoda, że plastyk (organiczne) o indeksie 1.56 nie jest skrajem
    doskonałości. ;) Ale mówimy o tanich (lub nawet o ekstremalnie
    tanich) okularach. Patrycja z OhSpecs pisała, że (jak mniemam
    bez dopłaty możliwe są także w indeksie 1.50, ale nie spróbowałem...

    > A tu trzeba myslec. Karta dolarowa, czy wielowalutowa - przyda

    AliExpress uśpiło moją czujność... Najpierw zapłaciłem, później
    zobaczyłem przewalutowanie... Początkowa blokada była znacznie
    większa...

    > sie przy zwrotach.
    > Choc o obecnej sytuacji ... jeszcze mozna na tym zarobic :-)

    Więc może rzuć światełko na tę możliwość...

    > Ale ja tam calkiem inne ceny widze.
    > Choc oprawki za 64zl jeszcze sa.

    Te właśnie wybrałem -- i otrzymałem 25% na pierwsze zakupy.
    (tamtego dnia były za 63 pln)

    Oprawki mają miękki mostek -- u mnie to zasadnicza wada, ale
    sklepowe też nierzadko takie są, choć kosztują krocie... Gdy
    ktoś ma małą wadę -- taki mostek niekoniecznie przeszkadza.

    U mnie są poważne ,,moce optyczne'', czyli jest sporo dioptrii.
    Ale można używać, nawet pisać, choć są do dali. Celowo trochę
    podciągnąłem liczbę dioptrii tak, by zobaczyć, czy mogę obyć
    się bez zmieniania -- mogę, choć nie jest to komfortowe...
    Z daleka widzę całkiem wyraźnie, choć mogłoby być lepiej,
    zaś z bliska raczej tylko wtedy, gdy oczy są wypoczęte,
    czyli przykładowo po wielogodzinnym śnie...

    S+4.75 C-1.5 w prawym oku S+7.50 C-1.5 w lewym oku
    S+5.00 C-1.5 w prawym oku S+7.75 C-1.5 w lewym oku

    Powyższej różnicy 0.25 dioptrii nie widzę od razu; po jakimś czasie oczy
    (raczej -- prawe oko) łatwiej akceptuje do dali te, które mają mniej...

    Jako tanie nawszelkowypadkowe mogą być.
    Mogą odciążyć droższe, lepsze tam, gdzie jest niebezpiecznie.
    Ponadto zazwyczaj warto mieć coś zapasowego...

    > Przy jednoogniskowych moze niepotrzebne.

    Pisałem -- ważna jest liczba dioptrii.
    Mając zerówki -- nie musisz mierzyć...
    Im więcej dioptrii, tym istotniejsze jest to mierzenie i ta precyzja...
    Im więcej dioptrii powyżej zera lub im mniej poniżej zera...

    Gdybym chciał dać tyle:
    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okula.svg
    S+9.5 C-1.5 do bliży w lewym oku
    musiałbym być bardzo staranny...

    Okulary z Vision Express łatwo przyjęły się -- być może właśnie
    za sprawą poprawnych wysokości mocowania... Do dali jakiś czas
    sprawiały problem, ale teraz jest OK.

    Okulary z OhSpecs takie łatwe nie są, podobnie z masą innych,
    które mam... Oczywiście do wszystkiego można przyzwyczaić
    się, nawet do ślepoty [bądź braku pieniędzy?]...

    -=-

    Moje wady raczej nadają się pod skalpel, nie pod okulary...

    --