  • 1. Data: 2010-01-06 15:50:23
    Temat: [mBank]Oferta kredyt gotowkowy na xx%?
    Od: "Friend" <f...@p...onet.pl>

    Tak brzmi:
    Potrzebujesz szybko środków na zbliżający się wyjazd na narty lub inne
    wydatki? Skorzystaj z przygotowanej specjalnie dla Ciebie oferty KREDYTU
    gotówkowego w mBanku! Teraz możesz otrzymać xxxxxx zł przy okresie
    kredytowania od 36 miesięcy. Możesz wybrać także drugą propozycję z niższym
    limitem na 12 miesięcy, dostosowując kredyt do swoich potrzeb. Złóż wniosek
    teraz i uzyskaj bez zbędnych formalności i dokumentów kredyt z
    oprocentowaniem już od 12,80%.

    A tak to wygląda:
    - 12,79 %
    - 3% marża
    - plus ubezpieczenie

    Oto dwie propozycje do przeliczenia wstecz:
    - 2000 na 10 rat stałych, rata 221,-
    Mi wychodzi ponad 22% kosztów...
    - 6000 na 24 raty stałe, rata 304,-
    Tu ponad 20% kosztów...

    Powinni uporządkować to.
    Skoro czytam 12,80% to tak przyjmuję koszt kredytu.
    A nie po stracie czasu na party linii dowiaduję się o przymusowym
    ubezpieczeniu i marży.

    TAK powinno wyglądać ogłoszenie:

    Potrzebujesz szybko środków na zbliżający się wyjazd na narty lub inne
    wydatki? Skorzystaj z przygotowanej specjalnie dla Ciebie oferty KREDYTU
    gotówkowego w mBanku! Teraz możesz otrzymać xxxxxx zł przy okresie
    kredytowania od 36 miesięcylub z niższym limitem na 12 miesięcy. Wnioski bez
    zbędnych formalności i dokumentów. Oprocentowaniem 12,79% plus marża 3% oraz
    przymusowe ubezpieczenie, łącznie koszt kredytu ponad 20%.

    456 znaków zmieniono na 423 znaki.
    Wynagrodzenie za zredagowanie ogłoszenia (w przypadku wykorzystania) proszę
    przelać na konto.

    Friend

  • 2. Data: 2010-01-06 16:33:26
    Temat: Re: [mBank]Oferta kredyt gotowkowy na xx%?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Powinni uporządkować to.
    > Skoro czytam 12,80% to tak przyjmuję koszt kredytu.
    > A nie po stracie czasu na party linii dowiaduję się o przymusowym
    > ubezpieczeniu i marży.

    12,80% to oprocentowanie nominalne, zawsze pytaj o RRSO i od razu
    będziesz miał odp. ile kredyt tak naprawde kosztuje

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-01-07 08:44:53
    Od: "Friend" <f...@p...onet.pl>

    > 12,80% to oprocentowanie nominalne, zawsze pytaj o RRSO i od razu będziesz
    > miał odp. ile kredyt tak naprawde kosztuje
> [...]

    Zaraz Robercie, to ja mam pytać ile to kosztuje?
    Przedstawia mi sie ofertę i zachętę do złożenia wniosku na podstawie %%.
    Chyba logiczne jest, zgodnie z Twoją podpowiedzią, że powinni informować
    RRSO w pierwszym zdaniu!
    Skoro nie ma innych danych przyjmuję propozycję jako koszt całkowity
    (%%=RRSO).

    Powinni zakazać takiego gó***a w reklamach tudzież propozycjach jak "od 1
    złotówki czy od 1%".

    PS.Mam nadzieję, że zaoszczędziłem paru osobom dodatkowych kosztów na
    telefon, i również że kilku kolejnych przjrzało na oczy i zrezygnowało.

    Pozdrawiam Friend

  • 4. Data: 2010-01-07 10:14:24
    Temat: Re: Oferta kredyt gotowkowy na xx%?
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 6 Sty, 17:33, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > 12,80% to oprocentowanie nominalne, zawsze pytaj o RRSO i od razu
    > będziesz miał odp. ile kredyt tak naprawde kosztuje

    Zamiast RRSO można zapytać o ratę miesięczną , pomnożyć przez liczbę
    rat i odjąć od tego kwotę którą pożyczamy i masz całkowity koszt
    kredytu.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 5. Data: 2010-01-07 10:56:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Erazmus" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Zamiast RRSO można zapytać o ratę miesięczną , pomnożyć przez liczbę
    rat i odjąć od tego kwotę którą pożyczamy i masz całkowity koszt
    kredytu.

    A jak mam do wyboru 2 kredyty:

    1/ 20tys na 36 m-cy z rata 626,73
    2/ 20tys na 12m-cy z rata 1 767,60

    To ktory jest lepszy?

    MK

  • 6. Data: 2010-01-07 12:11:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > RRSO w pierwszym zdaniu!
    > Skoro nie ma innych danych przyjmuję propozycję jako koszt całkowity

    Logiczne jest dla Ciebie, ale nie dla banku!
    Mają obowiązek podać RRSO na umowie kredytowej, to co kadzi Ci doradca
    nie ma znaczenia, ważne to co podpiszesz (umowa) a RRSO MUSI (kredyt
    konsumencki) tam się znaleźć.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2010-01-07 12:12:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A jak mam do wyboru 2 kredyty:
    >
    > 1/ 20tys na 36 m-cy z rata 626,73
    > 2/ 20tys na 12m-cy z rata 1 767,60
    >
    > To ktory jest lepszy?
    >
    > MK

    tańsza (nominalnie) jest opcja 2, ale możesz nie chcieć spłacać aż tak
    wysokiej raty i wybierzesz 1 - kwestia gustu, oczekiwań i możliwości

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2010-01-07 21:58:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > tańsza (nominalnie) jest opcja 2, ale możesz nie chcieć spłacać aż tak
    > wysokiej raty i wybierzesz 1 - kwestia gustu, oczekiwań i możliwości

    Te tzw. RRSO mowi, ze tansza jest opcja 1 (1 - 8,3%; 2 - 11,57%) , a moje
    pytanie zmierzalo do pokazania, ze suma rat i otrzymana pozyczka, nie
    sprawdza sie o ile nie bierzemy pod uwage takze czasu splaty kredytu.

    MK

  • 9. Data: 2010-01-08 07:51:12
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    wiadomościnews:hi4j3m$2kv7$2@opal.icpnet.pl...

> [...]
    > pytanie zmierzalo do pokazania, ze suma rat i otrzymana pozyczka, nie
    > sprawdza sie o ile nie bierzemy pod uwage takze czasu splaty kredytu.

    Mi wczoraj city usilowal (jako czlonkowi elitarnej grupy posiadaczy
    ich KK.......z limitem 4k :) ) wcisnac przygotowany dla mnie super
    kredyt na 21k, o stopie NOMINALNEJ cos ponad 15%.
    Nie wnikalem w szczegoly, podziekowalem.

    Wyglada na to, ze po Swietach sa zniwa kredytowe, na ofertach dla
    osob, ktore zadluzyly sie innymi metodami (KK, limity debetowe) i
    poszukuja na gwalt metody rozbicia tego na sensowne , realne w splacie
    raty miesieczne.