  • 1. Data: 2008-07-31 05:27:24
    Temat: Odestki od odsetek?
    Od: i...@p...pl

    Witam grupę.

    Mam przed sobą list odsetkowy z Citi w którym czytam:

    (...) "Zgodnie z Regulaminem Kart Kredytowych Citibank (par. 9 ust. 4)
    "Bank
    nalicza odsetki od kwot wszystkich Transakcji w wysokości określonej
    Tabeli Oprocentowania za każdy dzień, począwszy od dnia dokonania
    Transakcji
    aż do całkowitej spłaty Zadłużenia. Odsetki od transakcji
    bezgotówkowych nie
    są pobierane, jeśli Zadłużenie zostało spłacone przed upływem terminu
    wskazanego na Wyciągu".

    Na kwotę odsetek składają się:

    1. odsetki od transakcji zaksięgowanych na poprzednim wyciągu, liczone
    trybie dziennym od dnia każdej transakcji do daty tego wyciągu
    2. odsetki od całego salda transakcji bezgotówkowych z poprzedniego
    wyciągu,
    liczone w od daty tego wyciągu do dnia wpłaty na r-k karty kredytowej.
    w skład salda transakcji bezgotówkowych wchodzą:
    a. zaksięgowane w danym okresie transakcje bezgotówkowe
    b. niespłacona część salda transakcji bezgotówkowych z
    poprzedniego
    wyciągu,
    c. o d s e t k i od transakcji bezgotówkowych z poprzedniego
    wyciągu
    3. odsetki od daty wpłaty do dnia wystawienia ostatniego wyciągu,
    ponieważ
    dokonana płatność nie pokryła salda z poprzedniego wyciągu." (...)

    Zgodnie z treścią RKKCitibank (par. 1):

    "Transakcja - wypłata gotówki lub dokonanie zapłaty za nabywane towary
    usługi przy użyciu Karty, w tym:
    - Transakcja bezgotoówkowa - płatność za nabywane towary i usługi
    dokonana w punktach handlowych lub usługowych, jak również płatność
    dokonana
    bez fizycznego użycia Karty, w szczególności zamówienia listowne lub
    internetowe,
    - Transakcja gotówkowa - wypłata gotówki w bankomatach, bankach
    lub w
    innych instytucjach finansowych, kasynach oraz urzędach pocztowych lub
    każda
    inna Transakcja uznana za gotówkową przez prawo kraju lub
    postanowienia
    systemu rozliczeniowego, w którym została dokonana."

    Moje pytanie do Was brzmi:

    Czy Citibank nalicza odsetki zgodnie z Regulaminem i co chyba
    ważniejsze zgodnie z polskim prawem?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-07-31 05:36:14
    Temat: Re: Odestki od odsetek?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Lip, 07:27, i...@p...pl wrote:
    > Witam grupę.
    >
    > Mam przed sobą list odsetkowy z Citi w którym czytam:

    mam wrazenie, ze tutaj opisano, ze do aktualnie naliczonych odsetek,
    beda DODANE odsetki z poprzedniego okresu, mimo, ze transakcja, od
    ktorej je naliczono juz zosatla w pelni splacona. Wg mnie wyglada
    wszystko prawidlowo i ni e doszukalem sie informacji, ze nalicza sie
    odsetki od odsetek.

    Mozesz zamiescic sam fragment, co do ktorego masz watpliwosci?

  • 3. Data: 2008-07-31 05:52:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <i...@p...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Czy Citibank nalicza odsetki zgodnie z Regulaminem i co chyba
    > ważniejsze zgodnie z polskim prawem?

    Co miesiac nastepuje kapitalizacja odsetek, odsetki w kolejnym m-cu sa
    naliczane od powiekszonego (o odsetki z poprzedniego m-ca) kapitalu. Taki
    system dziala we wszystkich produktach takich jak karty kredytowe,
    overdrafty i niektore rodzaje kredytow (przy niektorych rodzajach karencji).
    Generalnie banki staraja sie aby odsetki z KK byly splacane na biezaco stad
    wymog np. 5% min 50 pln. W przypadku splacania co miesiac przynajmniej kwoty
    minimalnej formalnie nie wystepuja tzw. odsetki od odsetek. Jak nie splacasz
    kwoty minimalnej lub korzystasz z opcji skip payment po prostu jest
    powiekszany kapital.

    MK

  • 4. Data: 2008-07-31 06:05:15
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > naliczane od powiekszonego (o odsetki z poprzedniego m-ca)
    > kapitalu. Taki system dziala we wszystkich produktach takich jak karty

    I jesteś pewien, że to nie jest np. zakazane? Pytam, bo gdy swego czasu
    dyskutowaliśmy nt. liczenia odsetek, to niektórzy bardzo pilnowali
    żeby przypadkiem odsetek od odsetek nie naliczać.
    KJ

  • 5. Data: 2008-07-31 06:09:44
    Od: i...@p...pl

    On 31 Lip, 07:36, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > odsetki od odsetek.
    >
    > Mozesz zamiescic sam fragment, co do ktorego masz watpliwosci?

    Wydaje mi sie ze punkt 2.c narusza regulamin.
    Dodam jeszcze tylko, że zawsze spłacana jest kwota wyzsza od
    minimalnej czyli odsetki z wyciagu sa spłacane na bieżąco.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2008-07-31 06:14:50
    Od: i...@p...pl

    On 31 Lip, 07:52, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > minimalnej formalnie nie wystepuja tzw. odsetki od odsetek. Jak nie splacasz
    > kwoty minimalnej  lub korzystasz z opcji skip payment po prostu jest

    Z tego co udało mi się znalezc w sieci naliczanie odsetek od odsetek
    jest zabronione chyba, że strony zawrą w umowie kredytowej klauzulę
    kapitalizacji odsetek. Nie znalazłem w umowie/regulamine do karty Visa
    Gold Citibank takiej klauzuli.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2008-07-31 06:24:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > I jesteś pewien, że to nie jest np. zakazane? Pytam, bo gdy swego czasu
    > dyskutowaliśmy nt. liczenia odsetek, to niektórzy bardzo pilnowali
    > żeby przypadkiem odsetek od odsetek nie naliczać.

    Hint: kapitalizacja :).

    MK

  • 8. Data: 2008-07-31 06:25:01
    Od: i...@p...pl

> [...]
    > odsetki od odsetek.
    >
    > Mozesz zamiescic sam fragment, co do ktorego masz watpliwosci?

    Zwróć uwagę, z punkt 2 wyjasnien okresla co stanowi saldo transakcji
    bezgotowkowych i tam sa wrzucone odsetki (pkt2.c i pkt.3) i od tego
    salda naliczane sa odsetki

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-07-31 06:26:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Hint: kapitalizacja :).

    Cytat z innego posta: "chyba, że strony zawrą w umowie kredytowej klauzulę

  • 10. Data: 2008-07-31 06:31:52
    Od: i...@p...pl

    On 31 Lip, 08:24, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Hint: kapitalizacja :).
    >
    > MK

    Rozmawiamy o konkretnym produkcie i regulaminie/umowie dot. uzywania/
    korzystania z tego produktu.
    Powtarzasz słowo k a p i t a l i z a c j a jak jakąś mantrę zamiast
    odnieść się do podanych treści przepisów i definicji. Czy one
    zezwalają na kapitalizację odsetek?