    From: bzdreg <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] brak ustalonego wieku emerytalnego
    Date: Wed, 16 Dec 2009 19:04:08 +0100

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:hgb523$1h3i$...@n...ipartners.pl...

    > Emeryci i tak przecież nie dostaną pieniędzy, które wydaje im się
    > obecnie, że dostaną. Pozostaje tylko do ustalenia, w jaki sposób mają
    > sobie to uświadomić. Co więcej, wprowadzenie takiej zmiany zbliży system
    > do całkowicie kapitałowego a oddali od całkowicie repartycyjnego.
    > Zaproponowany przez rząd sposób wydaje mi się bardzo dobry, ale jak
    > widzę jestem w tym poglądzie raczej odosobniony. :)

    Ależ - nie jesteś!
    Popieram.
    Jest to pierwszy krok we właściwym kierunku.
    System całkowicie kapitałowy byłby wtedy, gdyby każdy odkładał na swoją
    (i wyłącznie swoją) emeryturę tyle ile chce, tak długo, jak chce i w
    taki sposób, jaki uważa za właściwy.
    Jeden będzie płodził, wychowywał i kształcił dzieci, inny kupował akcje,
    trzeci złoto, czwarty wreszcie przepije wszystko i nic nie odłoży, bo
    uzna, że lepiej żyć krótko i wesoło, niż długo i nudno.

    Ale rację ma przedpiśca - nie wierzyć im!

    Pzdr. Bzdr.