  • 11. Data: 2009-11-04 10:56:52
    Temat: Re: OFE vs ZUS
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <...@n...ma> wrote in message news:hcrlas$spl$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze liczę, ze jakbys wpłacił na byle jakie 3% w banku, to byś miał
    > około 130?

    eee chyba nie, przy 3% kapitalizacji miesięcznej, równej wpłacie 0,926 pln /
    miesiac (suma wplat = 100 pln)
    po 108 miesiacach suma bedzie chyba 115...
    george

  • 12. Data: 2009-11-04 11:01:35
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    > eee chyba nie, przy 3% kapitalizacji miesięcznej, równej wpłacie 0,926 pln
    > / miesiac (suma wplat = 100 pln)
    > po 108 miesiacach suma bedzie chyba 115...
    > george

    Czyli w sumie wszystkie 3 rozwiazania daja nam podobny efekt.
    Różnica polega na tym, ze w #1 kase zatrzymuje OFE, #2 budżet, #3 bank.
    Dobrze myśle, czy źle?

  • 13. Data: 2009-11-04 11:06:37
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <...@n...ma> wrote in message news:hcrmul$2a0$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Czyli w sumie wszystkie 3 rozwiazania daja nam podobny efekt.
    > Różnica polega na tym, ze w #1 kase zatrzymuje OFE, #2 budżet, #3 bank.

    według mnie dobrze, kwestia dostępnosci jest tu podstawowa jesli rozważać
    wariant 1,2,3.
    Oczywiscie ja zdecydowałbym sie na bank ( gdyby to tylko było możliwe - nie
    ma problemu z dziedziczeniem itp, moja kasa / moja emerytura ).
    ZUS / OFE to taki sama nędza jesli idzie o dostępność i jak widać efekty
    podobne.

    george

  • 14. Data: 2009-11-04 11:13:26
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "george"

> [...]
    > nie ma problemu z dziedziczeniem itp, moja kasa / moja emerytura ).
    > ZUS / OFE to taki sama nędza jesli idzie o dostępność i jak widać efekty

    Nie o to mi chodziło:)
    Jeśli efekt końcowy dla nas jest taki sam, to w sumie jedna broszka, o
    jakiej dostępności mowa.
    Znaczy założyłem, że kas by nie szła do OFE czy ZUS, ale na tych
    wydzierzawiajacych nas zasadach - do banku, czyli tez bez dostepności.

    Kluczem jest po prostu fakt, gdzie zostanie kasa nadmiarowa; kto ją
    fizycznie zarobi.
    I kto wymyślił te konstrukcję.
    Tak myślę, że tu jest sedno całego problemu.

  • 15. Data: 2009-11-04 11:30:15
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "dejf" <d...@a...pl> wrote in message news:hcroh6$779$1@news.onet.pl...

    > Jesli kapitalizacja jest raz w roku. Tez mi tak wyszlo.
    > Tylko ze rachunki oszczednosciowe maja kapitalizacje miesieczna (jesli nie
    > dzienna niektore). Dla miesiecznej kapitalizacji wychodzi 131 :)

    czyli coś robię źle.. :(
    mozesz coś dla mnie sprawdzić ?
    wpłata miesieczna 1 pln, oprocentownie 3% w skali roku.
    ile kapitału wychodzi po 12M ( z odsetkami) ?

    george

  • 16. Data: 2009-11-04 11:30:39
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "dejf"

    > Jesli kapitalizacja jest raz w roku. Tez mi tak wyszlo.
    > Tylko ze rachunki oszczednosciowe maja kapitalizacje miesieczna (jesli nie
    > dzienna niektore). Dla miesiecznej kapitalizacji wychodzi 131 :)

    Ja też tak policzyłem, od 100 na starcie 9 razy 1,03 - ale to błąd, bo te
    100 to końcowa suma wpłaty na co zwrócił uwage george

  • 17. Data: 2009-11-04 11:30:56
    Od: dejf <d...@a...pl>

  • 18. Data: 2009-11-04 11:39:00
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > czyli coś robię źle.. :(
    > mozesz coś dla mnie sprawdzić ?
    > wpłata miesieczna 1 pln, oprocentownie 3% w skali roku.
    > ile kapitału wychodzi po 12M ( z odsetkami) ?

    Weźcie pod uwagę podatek od odsetek, który przy takim "kapitale" nie
    będzie chyba przez pewien czas obowiązywał :)

    --
    marfi

  • 19. Data: 2009-11-04 11:41:25
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Weźcie pod uwagę podatek od odsetek, który przy takim "kapitale" nie
    > będzie chyba przez pewien czas obowiązywał :)

    ZUS (indywidalne konto) vs OFE nie trzeba tego brać pod uwagę.
    Hipotetyczny system z bankiem w tle, to marzenie ściętej głowy :).
    ( tu tez pewnie belke by znieśli do czasu przejscia na emeryture)..

    george

  • 20. Data: 2009-11-04 11:46:55
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > czyli coś robię źle.. :(
    > mozesz coś dla mnie sprawdzić ?
    > wpłata miesieczna 1 pln, oprocentownie 3% w skali roku.
    > ile kapitału wychodzi po 12M ( z odsetkami) ?
    >
    > george
    u mnie to wygląda tak:
    miesiac/kapital/odsetki w miesiacu
    1 1,000 0,003