    From: zch28 <z...@u...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Normalnie chyba założę bank :-)
    Date: Tue, 29 Aug 2006 11:57:00 +0200

    Krecik napisał(a):
    > Aha OK wszystko sie zgadza. Gdyby taniej pozyczyly to wszyscy by wzieli
    > pozyczki i wplacili na wyzej oprocentowane lokaty i sytsem by szlag trafil. Tak
    > ze kredyty musza byc wyzej oprocentowane niz lokaty. To gwarantuje stabilnosc
    > systemu przy kreacji pieniadza.

    O właśnie o taką odpowiedź mi chodziło.
    Jest pewna stała różnica oprocentowania dzięki której to wszystko się
    wysypie :-) I jest to bankom na rękę bo jest to dodatkowy gratisowy zysk
    dodany.
    Pytanie pozostaje nadal jak Polska wygląda pod tym względem na tle
    reszty świata.
    Wychodzi na to, że wszyscy płacimy haracz za to ze się nam system
    bankowy nie rozpadnie ale czy musi być on aż taki duży?

    zch