  • 1. Data: 2009-06-01 20:42:43
    Temat: Nordea - wrazenia z uzywania
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Pewnie jak wiele osob zastanawiam sie nad otwarciem konta
    Spektrum w Nordei. Moze ktos z posiadaczy od dluzszego
    czasu produktow w Nordei mial 'przyjemnosc' skladac
    reklamacje i moglby sie podzielic wrazeniami z obslugi:
    czy raczej tak jak opisywana na grupie postepownie
    w Citi (jeden telefon i po sprawie), czy raczej tak jak
    w mBanku (czekamy maksymalny czas na jakas odpowiedz)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-06-01 21:17:32
    Temat: Re: Nordea - wrazenia z uzywania
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Mon, 1 Jun 2009 22:42:43 +0200
    "Marcin" <u...@u...eu> wrote:

> [...]
    > w Citi (jeden telefon i po sprawie), czy raczej tak jak
    > w mBanku (czekamy maksymalny czas na jakas odpowiedz)

    Miałem Nordea przez rok i gdyby prędzej zrobili te darmowe przelewy to
    chyba bym raczej nie zdecydował się na migrację do Aliora, no ale nie
    ma tego złego, bo w razie W jest dokąd z Aliora wiać ;)
    Reklamacji jako takich nie miałem, raz tylko moja dziewczyna wstukała
    PIN źle w kilku bankomatach i kartę zablokowało. Wysłałem zapytanie
    przez wewnętrzną pocztę dostępną z poziomu www i Pan odpisał, że karta
    już odblokowana. Generalnie bezproblemowy rok korzystania.

    Xenocide

  • 3. Data: 2009-06-01 21:47:43
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Cze, 23:17, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > przez wewnętrzną pocztę dostępną z poziomu www i Pan odpisał, że karta
    > już odblokowana. Generalnie bezproblemowy rok korzystania.

    Token konieczny ?

  • 4. Data: 2009-06-01 23:00:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    szczurwa pisze:

    > Token konieczny ?

    Bezplatne karty kodow jednorazowych

  • 5. Data: 2009-06-01 23:26:46
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    krzysztofsf pisze:

    > Bezplatne karty kodow jednorazowych

    I nie trzeba się upominać sami przysyłają jeśli zostanie tylko kilkanaście
    kodów z obecnie używanej.

  • 6. Data: 2009-06-02 05:20:16
    Od: marek <mularek@wytnij_o2.pl>

    witam,
    ma tu konto Spectrum/Progres od około 0,5 roku, moje odczucia:
    - system transakcyjny przez www nie jest zbyt przejrzysty - duzo mu brakuje
    do prostoty mBanku, przeładowany opcjami nie zawsze potrzebnymi (mozna je
    wprawdzie wyłączyć ale trzeba troche czasu zmarnowac aby to samemu ustawic)
    - dawniej oprocentowanie lokat i konta Progres było na znośnym poziomie -
    ostatnio spadło....
    - w dni wolne od pracy system transakcyjny działa w trybie off-line. Podam
    przykład aby to zrozumiec: w sobotę (dzien wolny) zakładam lokate ->
    pieniądze sa zdejmowane z konta Spectrum w sobote (natychmiast) ale na
    lokacie ich nie ma az do poniedziałku -> odsetki na lokacie sa liczone od
    poniedziałku.
    To samo dotyczy przelewów zewnetrznych: robię przelew w sobotę -> pieniądze
    sa zdejmowane z konta natychmiast a nie w poniedziałek (gdy jest najbliższa
    sesja wychodząca). Nie da sie tez zdefiniować przelewu przyszłego (czytaj: z
    datą przyszłą) w sobote z terminem platnosci w najbliższy poniedzialek.
    - reklamacje rozpatrywane sprawnie, mialem jakieś błędnie naliczone odsetki
    ktore wróciły na konto na następny dzien po złożeniu reklamacji przez
    wewnetrzną poczte. Swoja droga te błednie naliczone odsetki były dziwne i
    nikt nie potrafił mi wyjasnic dlaczego "system" sie pomylił... Sprawa
    wyglądała tak: pewnego dnia rano na pierwszej sesji wychodzącej została
    wykonana operacja powodująca powstanie debetu (dopuszczalnego) na koncie,
    ale w tym samym dniu na konto wpłyneły pieniadze (na ostaniej sesji
    przychodzącej) ktore likwidowały ten debet. no i od tego były naliczone
    odsetki - reklamacja rozpatrzona pozytywnie.
    - sms'y informujące o operacjach na koncie mozna zdefiniowac ale nie zawsze
    docierają...
    - limity na kartach debetowych konfigurowane indywidualnie - tu jest OK.
    - jak do tej pory dosyc niskie porocentowanie limitu debetowego -
    pozytywnie.

    Mimo opisanych wyżej niedociągnięć uważam ze konto jest warte uwagi.
    pozdrawiam , marek

  • 7. Data: 2009-06-02 09:59:38
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Marcin"
> [...]
    > czasu produktow w Nordei mial 'przyjemnosc' skladac
    > reklamacje i moglby sie podzielic wrazeniami z obslugi:

    do dzis nie nauczyli się liczyc podatku od odsetek
    - nie stosują przepisow o zaokraglaniu do pełnych zł/10 groszy,
    i np. od 5 groszy odsetek ściągają 1 grosz podatku

    Po reklamacji mailowej robią korektę, ale tylko jednorazowo
    - abonamentu na korekty nie da się u nich zamówić :-)
    *** blad ***

  • 8. Data: 2009-06-02 10:33:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-02, blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    [...]

    > Po reklamacji mailowej robią korektę, ale tylko jednorazowo
    > - abonamentu na korekty nie da się u nich zamówić :-)

    Da się zautomatyzować prośbę o korektę odsetek, tak żeby się
    co miesiąc wysyłała z automatu. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-06-02 19:58:43
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości

    > Reklamacji jako takich nie miałem,

    Dla Ciebie dobrze a dla mnie lepiej jakbys mial:)
    Dopoki wszystko dziala dobrze to wszedzie jest
    fajnie. Gorzej jak sie pojawia problemy.
    Dlatego ograniczam korzystanie z mBanku
    bo cos sie od nich doprosic to tragedia.

    > raz tylko moja dziewczyna wstukała
    > PIN źle w kilku bankomatach i kartę zablokowało. Wysłałem zapytanie
    > przez wewnętrzną pocztę dostępną z poziomu www i Pan odpisał, że karta
    > już odblokowana.

    A to juz cos mowi o podejsciu banku. Dzieki.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 10. Data: 2009-06-04 07:48:47
    Od: "Beniowa" <b...@g...pl>

    Marcin <u...@u...eu> napisał(a):

    > Pewnie jak wiele osob zastanawiam sie nad otwarciem konta
    > Spektrum w Nordei.

    Podepne sie z gorliwoscia neofity :-)

    Wlasnie wczoraj zalozylismy Nordea Spectrum (mnie sie kojarzy z ZX Spectrum
    :-)). Pierwsza rzecz, ktora troche zaskakuje na minus, to bezpieczenstwo. brak
    jest jakiegokolwiek hasla stalego, bezpieczenstwo ma zapewnic ID (ktory nie
    jest specjalnie tajny) oraz zdrapka. Nie tylko trzeba pamietac, zeby ID nie
    nosic razem z karta zdrapek, ale takze w przypadku jakiejs kradziezy zdrapek i
    posiascia przez kradnacego ID srodki w ogole nie sa chronione. Mysle, ze bez
    specjalnych trudnosci w posiadanie obu tych danych na raz moze wejsc
    jakikolwiek pracownik banku.

    Wymaganie kodu jednorazowego przy logowaniu sprawia, ze kody te bardzo szybko
    sie zuzywaja, w ogole jest jakas taka nerwowa atmosfera, bo po zalogowaniu
    ekran powitalny wita Cie napisem "pozostalo jeszcze XX aktywnych kodow".

    Jezeli ktos przywiazuje duza wage do bezpieczenstwa, to powinien sie
    zastanowic (z drugiej strony mozna miec token za 240 zl, ale przy tokenie
    chyba tez nie ma dodatkowego hasla statycznego).

    Interface troche toporny, ale idzie sie przyzwyczaic.

    Sam proces zakladania byl mily, zostalismy poczestowani kawa, oddzial mial
    kacik (koncik ?) dla dzieci. Pani kompetentna - nie potrafila tylko do konca
    wyjasnic jak to jest z powiadomieniami SMS. Oczywiscie otworzono nam tez
    rachunek oszczednosciowy, chociaz troche protestowalismy. Pani powiedziala, ze
    otwieraja kazdemu, domyslam sie, ze musiala wyrobic miesieczna norme sprzedazy
    produktow. Innych produktow nie wciskala, choc zadalem podchwytliwe pytanie o
    KK. Oprocentowanie tego konta oszczednosiowego na poziomie konta podstawowego
    w Toyocie... Nie sadze, zeby kiedykolwiek zostalo uzyte...

    Pozdrawiam, Beniowa