  • Data: 2005-09-10 06:38:02
    Temat: Re: Niebezpiecznie w mBanku
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

    S.T. napisał(a):

    > Znacznie lepsze byłoby wymaganie hasła na przelew
    > poza rachunkami własnymi.

    Moment. Każdy przelew niezdefiniowany wymaga potwierdzania hasłem. Każdy
    przelew zdefiniowany trzeba potwierdzić hasłem jedynie w momencie
    defnicji. Więc przelewy na "niewłasne" rachunki mamy zabezpieczone,
    chyba, że ktoś sam się o to prosi, aby nie były (jedynie w przypadku
    eMax Plus mBank zmusza klienta do "dobrowolnego" obniżenia bezpieczeństwa).

    A jeśli chodzi o przelewy między własnymi rachunkami - te także
    domyślnie NIE POWINNY być możliwe do wykonania bez użycia TANów, gdyż
    klient może chcieć przykładowo zabezpieczyć swoje środki, aby nie były
    dostępne na rachunku do którego wydana jest karta. Wtedy ma gwarancję,
    że co się nie będzie działo, środki na rachunkach poza kartą są
    bezpieczne, o ile nie podał swojego ID i hasła do logowania i TANów.
    Znaczy inaczej: wypłynięcie jednego z powyższych nie stanowi wtedy
    zagrożenia.

    Kwestią zasadniczą jest dziurawy kanał telefoniczny, gdyż w tym
    przypadku każde zabezpieczanie kanału internetowego bierze w łeb.

    Inną kwestią jest to, iż powinna być możliwość definicji przelewu, ale
    każdorazo potwierdzanego TANem. To byłoby idealne rozwiązanie.

    Idealnie ma to rozwiązane inteligo. Jedynie boli mnie to, iż przez IVR
    da się jedynie udostępnić płatności, a nie da się zrobić przelewu do
    odbiorcy z listy odbiorców (potwierdzanych TANem).