    From: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nadpłata raty kredytu a okres spłaty
    Date: Fri, 7 Feb 2003 10:02:04 +0100

    Użytkownik "Waldemar Cieciuch" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b1tq0v$49u$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > Chciałbym zwrócić się do mądrych ludzi z pytaniem dotyczącym wpływu
    > nadpłacanych rat na okres spłaty. Otóż od 3 lat spłacam w pewnym banku
    raty
    > kredytu mieszkaniowego, regularnie nadpłacając znacznie należną kwotę
    > (kredyt walutowy, raty malejące, nazwa banku kończy się na BP). Tydzień
    temu
    > otrzymałem oficjalne pismo z banku, które potwierdza możliwość
    > bezprowizyjnego nadpłacania ustalonych rat , że każda nadpłata księgowana
> [...]

    Oni po prostu w kolejnym terminie płatności biorą tą nadpłatę, a ty w tym
    terminie musisz dopłacić tylko tyle, żeby było zgodne z harmonogramem.
    Oczywiście jeśli znowu zapłacisz za dużo, to znowmu masz nadpłatę, która
    czeka na następny miesiąc. Jak ci się nadpłaci więcej niż 1 rata to możesz
    nie wpłacić nic, oni pobiorą sobie z nadpłaty i będzie ok.
    50 pln opłaca się zapłacić wtedy, kiedy zaoszczędzone odsetki będą wyższe
    niż 50 pln.
    Albo jeśli masz możliwość spłaty większej kwoty, to poproś o przesłanie
    nowego harmonogramu z większymi wpłatami na krótszy okres. I płać tyle ile
    chcą, ani mniej , ani więcej, bo po co?
    Każdy bank ma tu swoje zasady, ale z opisu mam wrażenie, że działa to tak
    jak napisałem.
    kk