  • Data: 2020-03-25 16:40:40
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1woa4hon0hov7.t1880dz0jly$....@4...n
    et...
    Dnia Wed, 25 Mar 2020 13:48:23 +0100, J.F. napisał(a):

    >Zadajesz mnóstwo pytań, zamiast trochę pogrzebać i dociec, a przecie
    >internetach jest cały świat.

    Az tak mnie Irlandia nie interesuje :-)

    >Stoi drukowanymi, że w listopadzie 2018 roku.

    No ... ciekawe.

    >Dla suwerena jedna waluta to wakacyjna wygoda, a dla inwestorów
    >zachęta, bo
    >unikają ryzyka kursowego i kosztów wymiany.

    Chyba bardziej dla krajowych...

    >W 2011 wartość inwestycji na
    >Słowacji w porównaniu z 2010 wzrosła 4 razy.
    > W 2015 fabryka Jaguara już
    >miała powstać w Polsce, a jednak Jaguar Land Rover wybrał Słowację.
    >Wcześniej weszli tam PSA Peugeot Citroen, Hyundai i Volkswagen.

    Tania sila robocza ? Bo jesli obiad tam kosztuje 5 euro ..

    Taki inwestor wymieni sobie tanio, albo wcale, bo sporo wyposazenia i
    tak musi kupic za euro czy $.
    Wiec bardziej sie inne czynniki licza.
    W tym istotnie ta niestabilna zlotowka ... bo jak znow wzrosnie do 0.5
    euro, to robotnicy beda za drodzy.

    Ale jest tez cala masa tych innych czynnikow - teren, infrastruktura,
    biurokracja, podejscie urzedow skarbowych, zwiazki zawodowe ...

    Swoja droga to gdzies juz widzialem oceny, ze Slowacja ma za duzy %
    przemyslu samochodowego, i jest zbyt wrazliwa na wahania branzy.
    Byc moze bedziemy mogli zobaczyc - europejskie fabryki wstrzymuja
    produkcje.
    Jak epidemia potrwa jeszcze ze dwa miesiace - moze byc kiepsko.

    J.