  • 1. Data: 2020-09-28 13:05:17
    Temat: Na psy schodzą
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Najpierw z karty znikło zdjęcie, teraz znikło "member since". Niby nic,
    ale czułem się odrobinkę dopieszczony.

    Ba, nawet napis "Mastercard" znikł.

    MJ

  • 2. Data: 2020-09-28 13:55:52
    Temat: Re: Na psy schodzą
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 13:05:29 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski
    napisał:
    > Najpierw z karty znikło zdjęcie, teraz znikło "member since". Niby nic,
    > ale czułem się odrobinkę dopieszczony.
    >
    > Ba, nawet napis "Mastercard" znikł.

    Zmień na visa (bo zapewne chodzi o citka)- na nich member since jeszcze jest (a
    przynajmniej jest na mojej "valid from 01/18" - bo "valid from" też z MC znikło już
    na koniec 2017).
    A ile miałeś ważną tą MC, że na poprzedniej jeszcze miałeś?
    Moja MC gold wydana w styczniu 2015 - ważna 3 lata - miała i "valid from" i "member
    since".
    Jak w grudniu 2017 zmieniłem na MC platinum, to przyszły już bez "valid from" i
    "member since" - ale "valid thru" 01/18, tak jak ten MC gold - i za miesiąc przyszedł
    kolejny zestaw (o ile nie zmyślam, ale chyba nie, sprawdzę jeszcze po południu w
    domu) - OIDP ważny już do 01/23 - ale też bez "valid from" i "member since".
    Jakoś wtedy wpadło mi do głowy zamienić MC na visę (przy okazji testując robienie
    wbrew citkowi, który w owym czasie bez pytania wymieniał klientom visy na MC) - i
    dodatkową miłą niespodzianką był powrót na kartę "valim from" oraz "member since" - a
    ważność wróciła do 3 lat (choć tu może mi się mylić z mBąkiem) - ale może to tylko z
    powodu starych blankietów - ten od mojej aktualnej visy platinum wydanej gdzieś w
    styczniu-lutym 2018 ma znacznik "0816" (czyli produkcja sierpień 2016).
    Cóż, w styczniu się przekonam, jak to dalej z tą citkową visą jest.

  • 3. Data: 2020-09-28 13:57:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    napisał:

    > Ba, nawet napis "Mastercard" znikł.

    A to to znika ze wszystkich kart MC ze świeżych blankietów - mastercard usunął sobie
    nazwę z logo. Przy sobie mam dwie takie.

  • 4. Data: 2020-09-28 14:39:09
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.09.2020 o 13:55, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    na koniec 2017).
    > A ile miałeś ważną tą MC, że na poprzedniej jeszcze miałeś?

    Taa, valid from też było, ale to mi akurat wisi. Chyba była ważna 3
    lata, sprawdzę w domu. Nowa jest na 5.

    MJ

  • 5. Data: 2020-09-28 14:41:35
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.09.2020 o 13:57, Dawid Rutkowski pisze:

    > A to to znika ze wszystkich kart MC ze świeżych blankietów - mastercard usunął
    sobie nazwę z logo. Przy sobie mam dwie takie.

    Kiedyś było na kółkach, potem pod kółkami, a teraz wcale. Dziwne, żeby
    tak nazwę schować...

    MJ

  • 6. Data: 2020-09-28 15:31:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 14:41:38 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski
    napisał:

    sobie nazwę z logo. Przy sobie mam dwie takie.

    > Kiedyś było na kółkach, potem pod kółkami, a teraz wcale. Dziwne, żeby
    > tak nazwę schować...

    Jak chcesz zrobić retrospektywę to:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mastercard#History
    oraz aktualne logo na początku artykułu.

    Widocznie doszli do wniosku, że są już tak rozpoznawalni, że nie potrzebują się
    podpisywać ;) Co poradzić na "marketolenie".

    Aha, jeszcze można porównać sobie hologramy.

  • 7. Data: 2020-09-28 17:32:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 28.09.2020 o 13:57, Dawid Rutkowski pisze:

    >Kiedyś było na kółkach, potem pod kółkami, a teraz wcale. Dziwne,
    >żeby tak nazwę schować...

    Szykuja rebranding, czy zglosil sie jakis posiadacz zastrzezonej nazwy
    ?

    J.

  • 8. Data: 2020-09-29 10:07:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 14:39:53 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski
    napisał:

> [...]
    na koniec 2017).

    > Taa, valid from też było, ale to mi akurat wisi. Chyba była ważna 3

    A w ogóle jest wypukła?
    Zakładam, że jest mc silver/gold/platinum - a nie te ich wynalazki dostępne w
    sprzedaży netowej (bo w oddziale chyba jeszcze można dostać "zwykłe"
    silver/gold/platinum, ale w necie już tylko wynalazki), czyli simplicity, moto-bp,
    world, premier miles oraz (dziwnie wyglądająca w tym towarzystwie) "czarna" mc world
    elite.
    Bo wynalazki (zapewne poza "czarną") ostatnio przemodelowali z wyglądu - a jedną ze
    zmian jest to, że karty są płaskie - choć niby kredytowe...
    Do tego na awersie tylko imię i nazwisko - a dopiero na rewersie można znaleźć numer,
    datę ważności oraz cvc2.
    Co ciekawe jest też miejsce na podpis - więc podpis wymagany - a np. z N26 dostałem
    już kartę bez miejsca na podpis, cvc2 jest na odwrocie logo MC (widać dokładnie, bo
    karta jest z przezroczystego plastiku).

    Miałem w łapie już takie dwie - odnowioną simplicity oraz moto-bp.

    Płaska kredytówka - za granicą to musi być jeszcze obciach.
    Kiedyś dawno temu mBąk wydawał płaskie kredytówki visa electron - to był pomysł...
    A moje jedyna płaska kredytówka to było "mc instant" z bnp paribas - i naprawdę była
    "instant", zapłaciłem nią w niecałą godzinę po powiedzeniu "dzień dobry" pani w ich
    "punkcie" w tzw. "galerii handlowej" - decyzja po złożeniu wniosku w 5 minut, pani
    wyjmuje z koperty kartę z nadrukowanym już numerem i datą ważności (taką trochę w
    przód - z miesiąc/dwa) - ale ma w szafce specjalną drukarkę do kart, do której wkłada
    tą kartę i nadrukowuje się imię i nazwisko (a nie jak w mBąku, że dostajesz kartę dla
    osoby, która się nazywa "karta tymczasowa" - może w USA tak się można nazywać, w PL
    raczej nie).
    Wadą tego "instant" jest jednak właśnie to, że karta jest płaska.

  • 9. Data: 2020-09-29 11:37:19
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    nazywać, w PL raczej nie).
    > Wadą tego "instant" jest jednak właśnie to, że karta jest płaska.

    trudno, aby w placówce mieli emboser

    miałem kiedyś płaską KK, chyba z Eurobanku albo może też z ING

    chciałem zapłacić KK i kelnerka powiedziała, że KK (wypukłych) nie
    akceptują więc zapłaciłem ww. i na koniec jej powiedziałem że to była KK

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 10. Data: 2020-09-29 11:54:29
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.09.2020 o 10:07, Dawid Rutkowski pisze:

    przynajmniej jest na mojej "valid from 01/18" - bo "valid from" też z MC znikło już
    na koniec 2017).

    > A w ogóle jest wypukła?

    No normalna kredytówka z citka, "member since 03". :)

    Ale kartę debit od nich też mam wypukłą...

    MJ