  • 1. Data: 2005-10-25 18:59:53
    Temat: Mieszkanie i Kredyt hipoteczny - kilka pytań organizacyjnych
    Od: "topjes" <topjes@_USUN_TRA_LA_LA_gazeta.pl>

    Witam,

    Mam mieszkanie kupione na siebie. Mieszkanie to jest kupione oczywiście na
    kredyt. Jako, że zmienił mi się stan cywilny ;) mam pytanko - czy istnieje
    takie pojęcie jak "uwspólnienie" mieszkania? Jak to zrobić - i co z
    kredytem? Przyznam, że zupełnie nie wiem jak ugryźć temat więc pytam może
    trochę "głupio".
    Nie wiem czy "uwspólnienie" mieszkania to po prostu akt kupna-sprzedaży
    mojego mieszkania nam? Czy może jest na to jakiś prostszy sposób?

    pzdr
    topjes

  • 2. Data: 2005-10-25 19:53:15
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Mam mieszkanie kupione na siebie. Mieszkanie to jest kupione oczywi?cie na
    > kredyt. Jako, że zmienił mi się stan cywilny ;) mam pytanko - czy istnieje
    > takie pojęcie jak "uwspólnienie" mieszkania? Jak to zrobić - i co z
    > kredytem? Przyznam, że zupełnie nie wiem jak ugryĽć temat więc pytam może
    > trochę "głupio".

    Nic z tym nie rob ... mieszkanie jest nadal "twoje" i tak niech
    zostanie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-10-25 20:17:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    KrzysiekPP <k...@N...op.pl> writes:

    > Nic z tym nie rob ... mieszkanie jest nadal "twoje" i tak niech
    > zostanie.

    A co - juz myslisz ze bedzie rozwod?

    Jak ktos chce, to jest mozliwe rozszerzenie wspolnoty majatkowej
    malzonkow na przedmioty 8-) nabyte przed slubem. Umowa notarialna do
    tego jest potrzebna.

    MJ

  • 4. Data: 2005-10-26 06:44:30
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > A co - juz myslisz ze bedzie rozwod?

    Statystyka .... niestety statystyka.

  • 5. Data: 2005-10-26 08:11:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    KrzysiekPP <k...@S...op.pl> writes:

    > Statystyka .... niestety statystyka.

    Bez przesady. Ciagle jeszcze slubow jest kilkakrotnie wiecej niz
    rozwodow.

    MJ

  • 6. Data: 2005-10-26 09:04:16
    Od: "topjes" <topjes@_USUN_TRA_LA_LA_gazeta.pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > A co - juz myslisz ze bedzie rozwod?
    >
    > Jak ktos chce, to jest mozliwe rozszerzenie wspolnoty majatkowej
    > malzonkow na przedmioty 8-) nabyte przed slubem. Umowa notarialna do
    > tego jest potrzebna.

    Ok, widze, ze musze pogadac z notariuszem. Domyslam sie jednak, ze beda
    potrzebne zmiany w hipotece - on i najwazniejsze - co z kredytem. Przeciez
    kredyt jest na mnie. A skoro mieszkanie ma stac sie wspólne to i kredyt musi
    stac sie wspólny :)

    pzdr
    topjes

    PS. do KrzyskaPP - nie wyobrazam sobie aby latami utrzymywac, naprawiac,
    remontowac itd mieszkanie ze wspólnej kasy, które bedzie tylko moje - dosyc
    to nie fair. Inna sprawa, ze tesciowie chca wyrównac wklad wiec sytuacja
    jest klarowna i prosta. Mam nadzieje ;)

  • 7. Data: 2005-10-26 15:14:31
    Od: " " <z...@N...gazeta.pl>

    topjes napisał:

> [...]
    > to nie fair. Inna sprawa, ze tesciowie chca wyrównac wklad wiec sytuacja

    to wiano jest teraz po ślubie? ;-)

    maly w drodze? i stad ten ruch?

    pzdr
    zbooY

  • 8. Data: 2005-10-26 16:09:02
    Od: "topjes" <topjes@_USUN_TRA_LA_LA_gazeta.pl>

    <z...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > to wiano jest teraz po ślubie? ;-)
    >
    > maly w drodze? i stad ten ruch?

    Nie :) Po prostu teściowie nie chcą (po części ich rozumiem) by ich córka
    mieszkała u mnie w moim mieszkaniu. Chcą by każdy z nas miekszał w naszym
    wspólnym mieszkaniu. A skoro chcą tego dokonać w oparciu o uzupełnienie
    finansowe to w sumie czemu nie ;)

    Mam tylko problem jak mam wyliczyć swój wkład. Z jednej strony mieszkanie ma
    jakąś wartość rynkową. Z drugiej strony - koszty zakupu, wykończenia i opłat
    przewyższają tę wartość (nikt mi nie da za mieszkanie tyle ile w nie
    wpakowałem - nie mieszkam w Warszawie ;). No i główkuję jak wyliczyć ten
    udział...

    pzdr
    topjes

  • 9. Data: 2005-10-26 18:02:53
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Bez przesady. Ciagle jeszcze slubow jest kilkakrotnie wiecej niz
    > rozwodow.

    Trzeba tez brac pod uwage fakt, ze część malzenstw trzyma sie razem
    dlatego, ze zainwestowali w wspolny majatek i nie bardzo godzą sie na
    jego "rozdysponowanie".

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2005-10-26 19:12:03
    Od: trainer <t...@p...org>

    Michal Jankowski wrote:

    > Bez przesady. Ciagle jeszcze slubow jest kilkakrotnie wiecej niz
    > rozwodow.

    a może być odwrotnie?