  • Data: 2013-06-02 20:31:11
    Temat: Re: Ludzie masowo likwidują lokaty
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-06-02, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Czyli bierzesz kredyt, aby go dać na lokatę? Wpływ pieniędzy z kredytu
    > na nowe lokaty jest "bardzo" pośredni.

    Ja? Nie. Ale osoba która otrzyma pieniądze z kredytu w "idealnym" modelu
    kreacji pieniądza na który się powołałeś przekaże je do systemu bankowego
    w formie depozytu. Tak działa mechanizm kreacji na który się powołałeś.

    > Bo żeś się tak uczepił tego 3,9% (oczywiście przy wyższym RRSO),

    Ale z drugiej strony "kapitał" do spłacenia coraz mniejszy, w przeciwieństwie
    do lokaty. A na to by środki znalazły się w nowym kredycie trzeba trochę
    czasu, nie ma sytuacji idealnych.

    > zamiast "uczciwych" kredytów na 18% czepiać :)

    No czekaj. Takie były założenia wstępne. Miałeś wykazać, że samą kreacją
    pieniądza się zarobi niebotycznie przy takich założeniach. Więc wykazuj.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl