  • Data: 2019-01-19 20:08:06
    Temat: Re: Lombard
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > W PRLu zwykle tak budowała.
    > Niech będzie, że nie cała spółdzielnia, jak np. RSM Praga, ale taki
    > Tarchomin, nawet sam Tarchomin 1, to było ponad 10 niemałych bloków.

    No to wtedy pewnie może być jedna KW. Znam wspólnotę, gdzie jest z 10
    niezbyt dużych budynków (wolnostojących i nie), ale ile tam jest KW
    "budynkowych" to nie wiem.

    > Drugie - niby dlaczego na "jednej działce"? Jak pisałem, poprzednia
    > wspólnota miała jedną KW na dwa budynki stojące na 3 działkach.

    Może tak być, dość często się zdarza, że niby jedna działka składa się
    z kilku części, ze względu na np. jakieś wcześniejsze podziały,
    dodawania, przesuwania dróg itp.

    > A żona ma jedną KW na swoje "gospodarstwo", w którym ma z 15 działek
    > położonych na obszarze o promieniu min. 10km.

    A to jest ciekawe, nie wiedziałem że tak może być.

    > Podstawą KW nie jest działka, tylko właściciel / zestaw właścicieli.

    Nie wydaje mi się. KW jest zakładana dla nieruchomości.

    > Choć widziałem i odwrotny numer - deweloper zbudował budynek na dwóch
    > (koczywiście sąsiednich) działkach, z których jedna miała własność, a
    > druga użytkowanie. I w tym budynku są dwie wspólnoty, jedna od drugiej
    > dzierżawi wjazd do garażu.

    Przypuszczalnie to są dwa budynki (dwie nieruchomości). Ale oczywiście
    nie interesowałem się takimi rzeczami bardziej niż potrzebowałem.
    --
    Krzysztof Hałasa