  • Data: 2011-11-05 16:32:22
    Temat: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-11-04, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > sądzę, że mogę to udowodnić. Te "bańki" pojawiły się, gdy waluty
    > przestały być powiązane ze złotem i gdy pojawiły się gwarancje
    > państwowe (bańka na nieruchomościach i np. długu Grecji).
    > Kiedyś po prostu państwa bankrutowały (np. Francja, Hiszpania,
    > Grecja), ich władcy tracili trony i ziemie.

    IMHO to się pojawiło gdy państwa dostały dostęp do zbyt taniego
    pieniądza (EUR) i nie poradziły sobie z tym efektywnie.

    Całkiem ciekawą analizę (mnie przekonała) na ten temat ostatnio
    czytałem: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Przyjecie-euro-to-we
    jscie-na-grecka-sciezke-2429870.html

    Niby można powiedzieć, że my możemy dowolnie teraz kreować
    pieniądz, ale taki pieniądz musi zostać zaakceptowany przez
    rynki, więc tutaj takiej dowolności znowu nie ma.

    IMHO należy szukać poziomu równowagi między dostępnością pieniądza
    a możliwościami danego kraju. Poza dwiema skrajnymi "binarnymi" ścieżkami
    (niczym nieskrępowana emisja pieniądza, a oparcie pieniądza o kruszec)
    jest całkiem duża przestrzeń.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl