  • 21. Data: 2010-02-17 12:08:09
    Temat: Re: Logika Citi
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 23:18:49 +0100, witrak() napisał(a):

    > Natomiast koszt wytworzenia to tutaj nie materiał tylko głównie praca. A
    > karta musi przejść co najmniej przez dwoje rąk, do tego koszt
    > ekspedycji, no i dwie przesyłki, bo jeszcze PIN.

    No nie zawsze jest PIN wysyłany.

    Xenocide

  • 22. Data: 2010-02-17 13:14:56
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-17 13:08, xbartx wrote:

    > No nie zawsze jest PIN wysyłany.

    Po zastrzeżeniu karty ? Zawsze (chyba, że PINu do karty nie ma -
    znasz chipowe bez PINu?).

    witrak()

  • 23. Data: 2010-02-17 13:52:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 14:14:56 +0100, witrak() napisał(a):

    > Po zastrzeżeniu karty ? Zawsze (chyba, że PINu do karty nie ma - znasz
    > chipowe bez PINu?).

    Ustalasz go po zalogowaniu się do swojego konta przez www np. Alior,
    mbank, multi i pewnie jeszcze ktoś się znajdzie lub przez telefon jak w
    Citi i pewnie jeszcze ktoś się znajdzie.

    Xenocide

  • 24. Data: 2010-02-17 14:58:37
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-17 14:52, xbartx wrote:
    > Dnia Wed, 17 Feb 2010 14:14:56 +0100, witrak() napisał(a):

    E ! wyciąłęś kawałek mojego, żeby lepiej odpowiedzieć :-)))
    Było tak:

    > Ustalasz go po zalogowaniu się do swojego konta przez www np. Alior,
    > mbank, multi i pewnie jeszcze ktoś się znajdzie lub przez telefon jak w
    > Citi i pewnie jeszcze ktoś się znajdzie.

    Fakt, w takim wariancie owszem. Ale to raczej wyjątki.
    Zresztą jest to średnio bezpieczne - jak wszystko, co bezpośrednio
    wiąże poziom bezpieczeństwa odrębnych kanałów (zwłaszcza, że teraz
    podsłuchiwanie nawet komórek nie jest tak trudne jak niegdyś).

    witrak()

  • 25. Data: 2010-02-17 17:13:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 23:18:49 +0100, witrak() napisał(a):

    > Sam surowy plastik - owszem. Ale z chipem to jest o ile pamiętam
    > koszt rzędu 1 EURo więcej.

    Nie przesadzajmy, może w detalu. To jest mały układzik ze specyficznym
    wyprowadzeniem, w większej serii to musi kosztować grosze.

    > Natomiast koszt wytworzenia to tutaj nie materiał tylko głównie
    > praca. A karta musi przejść co najmniej przez dwoje rąk, do tego
    > koszt ekspedycji, no i dwie przesyłki, bo jeszcze PIN.

    1.55zł za list (o ile nie mają rabatów), zaś pracownik w ciągu godziny
    musi spakować pewnie z kilkadziesiąt takich przesyłek. Nie są to takie
    koszty, których by bank nie mógł sobie zrekompensować z wpływów z używania
    karty. Ja póki mam bezpłatny plastik to korzystam, ale jeśli bank zechce
    sobie na mnie dorobić w inny sposób niż na prowizjach, to się pożegnamy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2010-02-17 21:03:41
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-17 18:13, Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    > karty. Ja póki mam bezpłatny plastik to korzystam, ale jeśli bank zechce
    > sobie na mnie dorobić w inny sposób niż na prowizjach, to się pożegnamy.

    I ja nic innego nie twierdziłem. Szło mi tylko o to, że na kwotę
    10-15 zł można jeszcze w jakiś sposób znaleźć dla banku
    usprawiedliwienie (zwłaszcza jak bardzo chcemy je znaleźć :-) ),
    ale *powyżej* to jest już bezczelne zdzierstwo...

    witrak()

  • 27. Data: 2010-02-17 22:32:31
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Lut, 09:58, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

> [...]
    > wiąże poziom bezpieczeństwa odrębnych kanałów (zwłaszcza, że teraz
    > podsłuchiwanie nawet komórek nie jest tak trudne jak niegdyś).

    Najwieksze niebezpieczenstwo wiaze sie z tym ze klient moze nie dostac
    potwierdzenia NA PISMIE. :))
    Bo wtedy zeby moc spac spokojnie po zastrzezeniu karty musi sprawdzac
    czy aby na pewno.

    Swoja droga nie wiem, czy zdecydowalbym sie na korzystanie z
    jakiegokolwiek produktu bankowego, czy to depozytu, czy kredytu, z
    podejsciem ze "bank nagrywa, wiec ma dowod, a ja nie nagrywam, wiec
    nie mam".

    Ale juz rozumiem dlaczego w Polsce potrzebne sa "umowy zawarcia
    rachunku bankowego" z podpisami i / lub pieczatkami "za bank". :)

    P.S. Masz, masz. Masz billing telefoniczny. :)

  • 28. Data: 2010-02-17 22:38:11
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 16 Lut, 10:53, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Zapewne nie każdy ma taką możliwość, więc wydaje mi się że nie jest to
    > takie proste. Jak dla mnie utrata karty i płatne wyrobienie kolejnej nie
    > wchodzi w grę i kartę zamykam (chociaż nie miałem jeszcze takiej sytuacji).

    Czyli na to samo wychodzi kiedy nie maja "ciaglego" zadluzenia wiec
    nie maja co przenosic. :)
    Grunt ze nie daja bankowi zarobic za wydanie nowej karty.

  • 29. Data: 2010-02-18 12:34:54
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 15:58:37 +0100, witrak() napisał(a):

    > Fakt, w takim wariancie owszem. Ale to raczej wyjątki.

    Ale jakie wyjątki? Alior, citi, mbank, multi. Chyba nawet w dbnet
    ustalałem PIN telefonicznie. W BZWBK chyba było coś z bankomatem, ale już
    nie pamiętam, bo trochę czasu minęło.

    Xenocide

  • 30. Data: 2010-02-18 12:45:02
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-18 13:34, xbartx wrote:

    > Ale jakie wyjątki? Alior, citi, mbank, multi. Chyba nawet w dbnet
    > ustalałem PIN telefonicznie. W BZWBK chyba było coś z bankomatem, ale już
    > nie pamiętam, bo trochę czasu minęło.

    Polbank, EB, Lukas, Getin, Millenium, OF/Noble, Reiffeisen,... Mam
    wyliczać dalej ?

    Więc powiedzmy nie "wyjątki" tylko "zdecydowana mniejszość" :-P

    witrak()