  • 81. Data: 2015-11-02 22:10:24
    Temat: Re: Likwidacja tokenów
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 21:56:13 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:

    > Nie wszyscy kontrahenci przyjmują płatności kartą.

    Co nie znaczy że utrata telefonu powoduje jakieś straszne skutki.
    Karta do wifi zagraniczna i przelew z polskiego banku?

  • 82. Data: 2015-11-02 22:13:55
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 2 Nov 2015 17:56:43 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > To nie musi być zerowa część i nie musi być całość.
    >
    > Trzeba złożenia trzech (; niekorzystnych ;) czynników:
    >
    > -- wyjazd zagraniczny
    > -- utrata telefonu
    > -- potrzeba lania do niezaufanego
    >
    > Lękaj się tego, co bardzo prawdopodobne. ;)

    Jest takie powiedzenie, że nieszczęścia chodzą parami, jeden możliwych
    scenariuszy przedstawił Ci J.F., a może ich być znacznie więcej.
    Przykładowo, kiedyś zaraz po wyjeździe za granicę, żonie nie poszedł
    zaplanowany przelew do ZUS, bo bank pobrał sobie jakąś opłatę i na
    koncie zabrakło dosłownie kilku groszy.
    Żeby przelew zlecić ponownie, konieczne było potwierdzenia go SMS-em.
    Gdyby żona telefonu ze sobą nie miała, to nie dałoby się tego zrobić.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 83. Data: 2015-11-02 22:36:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

    > I wlasnie za ta zagranica moze nastapic problem wymagajacy takiej potrzeby.
    > Chocby za hotel zaplacic, skoro razem z telefonem i karte ukradli :-)

    Płaciłeś kiedykolwiek za hotel przelewem?
    Gdzie?

  • 84. Data: 2015-11-03 12:02:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 5637d21d$0$650$6...@n...neostrada.pl

    > Jest takie powiedzenie, że nieszczęścia chodzą parami,

    Ale ta para ma trzy składniki.

> [...]
    > Przykładowo, kiedyś zaraz po wyjeździe za granicę, żonie nie poszedł
    > zaplanowany przelew do ZUS, bo bank pobrał sobie jakąś opłatę i na

    Czy to był mBank?

    > Żeby przelew zlecić ponownie, konieczne było potwierdzenia go SMS-em.
    > Gdyby żona telefonu ze sobą nie miała, to nie dałoby się tego zrobić.

    Możez załłożyć konto w BIZBanku (możesz dzięki stronie ze stopki -- podzielę
    się z Tobą ewentualnym zyskiem) i mieć stale na koncie zaskórniaki -- konto
    daje 4% dla salda zamkniętego między 5kpln i 10kpln, więc nie jest źle.

    Innym możliwym scenariuszem jest likwidacja ZUSu.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 85. Data: 2015-11-03 12:05:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5637a777$0$22821$6...@n...neostrada.pl

    > Nie da sie. Wrazliwe bydle - i zlodzieje, i upadki i zalania, i bateria sie moze
    rozladowac ... dobrze, ze teraz ladowarki w
    > jednym systemie ... prawie :-)

    Pomijając kradzież -- nie można przełożyć SIMki?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 86. Data: 2015-11-03 12:31:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:
    >Płaciłeś kiedykolwiek za hotel przelewem?
    >Gdzie?

    W Polsce.

    Owszem, planowac moge karta, a potem sie okaze ze karta nie dziala,
    ukradli, itp - i co - do ambasady po pozyczke ?

    J.

  • 87. Data: 2015-11-03 12:51:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 12:32:35 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > W Polsce.
    >
    > Owszem, planowac moge karta, a potem sie okaze ze karta nie dziala,
    > ukradli, itp - i co - do ambasady po pozyczke ?
    Oj tam oj tam
    Takie na siłę szukanie problemów tam gdzie ich nie ma.
    Wyżej ktoś napisał że utrata telefonu to jakies straszne problemy itpo a to bzdura-
    kartę sim blokujesz albo i cały telefon teraz można zdalnie zablokować wykasować i
    funkcjonujesz dalej. W Polsce od ręki w najbliższym salonie dostaniesz duplikat SIM
    za granica korzystasz z z telefonów ogólnodostępnych czy ichnich prepaidów. I raczej
    w kategoriach SF niech zostaną przypadki że ktoś przelewem z polskiego banku
    zagraniczna karte prepaid do WIFI doładowuje.

  • 88. Data: 2015-11-03 14:00:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >Oj tam oj tam
    >Takie na siłę szukanie problemów tam gdzie ich nie ma.

    Na sile, albo i nie na sile - z jednej strony przyzwyczajaja nas do
    mobilnosci bankowosci internetowej, a z drugiej to ja wiem jak latwo
    telefony przestaja dzialac.

> [...]
    >w najbliższym salonie dostaniesz duplikat SIM za granica korzystasz z
    >z telefonów ogólnodostępnych czy ichnich prepaidów.

    A gdzie masz najblizszy polski telefon ogolnodostepny ? To skad
    pewnosc, ze na swiecie sie przytrafi ?

    >I raczej w kategoriach SF niech zostaną przypadki że ktoś przelewem z
    >polskiego banku zagraniczna karte prepaid do WIFI doładowuje.

    Wystarczy chciec z innego konta przelac.
    Owszem - zazwyczaj umieszcza sie w zaufanych.

    J.

  • 89. Data: 2015-11-03 14:51:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 14:01:07 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > A gdzie masz najblizszy polski telefon ogolnodostepny ? To skad
    > pewnosc, ze na swiecie sie przytrafi ?
    Gdziekolwiek się przytrafi kradzież Twojego telefonu to możesz kartę sim zablokować w
    kilka minut dzwoniąc do swojego operatora. Zadzwonić możesz z hotelu, budki
    telefonicznej, ze stacji paliw czy z telefonu sąsiadki z autokaru. Pomijam sytuację
    że gdzieś w dżungli jesteś bo wtedy o telefon trudno. To za granica a w Polsce od
    ręki dostaniesz duplikat tej karty SIM w najbliższym salonie.

    > Wystarczy chciec z innego konta przelac.
    Płaciłeś kiedyś za hotel za granicą przelewem z konta polskiego? Karte prepaid
    jakąkolwiek zagraniczna doładowywałeś przelewem? Taki rzeczy to się karta bankową
    robi czy gotówką. Gotówke w kryzysowej sytuacji nawet do Wietnamu w kilka minut może
    przelać Tobie ktoś z rodziny w Polsce. Western Union np. do tego służy.
    > Owszem - zazwyczaj umieszcza sie w zaufanych.
    Ano właśnie.
    Więc proszę nie róbmy tragedii("wręcz trudne do przewidzenia skutki") z utraty
    komórki.
    Ps
    Mój ojciec swego czasu za granicę dość regularnie wyjeżdżał i komórki nie miał.
    Problemów nie odnotowano;)

  • 90. Data: 2015-11-03 14:53:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" a...@g...co

    : Takie na siłę szukanie problemów tam gdzie ich nie ma.

    Dokładnie.
    Telefon jest zbyt ceny, aby go często gubić.

    : Wyżej ktoś napisał że utrata telefonu to jakies straszne problemy
    : itpo a to bzdura- kartę sim blokujesz albo i cały telefon teraz
    : można zdalnie zablokować wykasować i funkcjonujesz dalej.

    Nie każdy wie, jak zdalnie skasować -- ja nie wiem.
    Nawet nie mam pełnych bakapów tego, co jest w telefonie.
    Komputerowe bakapy też czynię często_inaczej, co sprawia
    (jak wczoraj) (; trudności... ;)

    Ale częściej trafia się mi pad komputera, niż zgubienie telefonu.
    (makabrą jest choćby kompresja NTFS -- w wypadku braku miejsca na
    partycji)

    To pierwsze (pad kompa) miałem dziesiątki razów -- ostatnie przedwczoraj.
    To ostatnie mnie nie spotkało, jeśli nie liczyć szukania telefonu zasłoniętego
    gazetą... [niby proste -- trzeba zadzwonić do siebie, ale co wówczas, gdy
    przykryty telefon jest wyłączony?!]

    : W Polsce od ręki w najbliższym salonie dostaniesz duplikat SIM

    Można znacznie łatwiej zgubić/stracić dokumenty -- ale **żaden urzędnik** od
    ręki nie wyda duplikatu. :) (prawa jazdy, paszportu, dowodu osobistego...)

[...]

    Nie wiem, czy rozumiem poprawnie, ale na wszelki wypadek napiszę,
    że moim zdaniem WiFi w połączeniu z telefonem komórkowym ma sens
    tyko wówczas, gdy nie trzeba mozolnie wpisywać haseł dostępowych
    do WiFi...

    -=-

    Wracając do ZUSu... (ktoś boi się spóźnienia w opłacie składki ZUS)
    Banki zdzierały spore kary od spóźnialskich. Zdołano to uregulować
    i prawnie (zakazano bankom zdzierania) i zdroworozsądkowo (Citi nie
    pobiera nawet tego, co mu wolno prawnie, o ile spóźnienie nie jest
    duże i nie jest zbyt częste) Dlaczego nie można prawnie uregulować
    tego w wypadku ZUSu?

    Dlaczego ZUS straszy? Dlaczego ktoś na tej grupie boi się ZUSu?!?!
    (i nie tylko na tej grupie, i nie tylko na grupie...)

    Czy od ZUS można skutecznie uciec?
    Czasami można -- za granicę, na stałe...
    Ale taka ucieczka to zysk dla ZUS, nie strata.

    ZUS jest obowiązkowy, dlatego nie ma mowy o kombinowaniu:

    -- nie zapłacę składki, chyba, że zachoruję...

    Dlaczego ZUS nie ogranicza się tylko do uniwersalnie liczonych odsetek
    ustawowych? Dlaczego ZUS traktuje swych płatników (ludzi utrzymujących
    tenże ZUS!!!) jak komendant obozu zagłady traktował gładzonych żydów?

    Do JF -- nawet ludzie sonderkommanda buntowali się przeciwko oprawcom...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'