    From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: LUKAS VIP
    Date: Mon, 11 Nov 2002 01:13:08 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179038102.chello.pl

    > Ktoś napisał, że wprowadzenie Konta Podróżnego jest pierwszym krokiem.
    > Może ktoś wie wiecej na ten temat...

    No ja napisalem, ale nie jestem pracownikiem - wiec skad mam wiedziec :)

    Swoja droga - ciekawe co to bedzie - jak Lukasiewicz ostatecznie odsprzeda
    swoje udzialy w Lukas Banku i zacznie tworzyc swoja nowy bank. Z tego co
    slyszalem - tak jak za S. Lachowskim - idzie za nim druzyna - a to moze
    oznaczac oslabienie Lukasa samego? Z tego co slyszalem, duza czescosob
    tworzaca go juz tam nie pracuje.

    No ale - produkt jest bardzo odbry - kapitaly z Francyji tez sa :) A L.
    bedzie tworzyl te swoje banki. Ciekawe - bankj wirtalny dla bogatych -
    chociaz w miedzyczasie zrezygnowal z tego pomyslu, to ostatnio znwu lekko
    zasugerowano powstanie tegiego "prouduktu".

    ach wlasnie :) Tak sobie siedzie i pisze (przy okazji z lekkaimprezuje :)
    Moze sie komus przyda fragmencik.

    "Polska może pochwalić się bardzo dynamicznym wzrostem ilości bankowych kont
    internetowych. W momencie uruchomienia pierwszego banku wirtualnego - takich
    kont we wszystkich bankach było zaledwie ok. 50 tysięcy, w marcu 2001 roku
    120 tysięcy, by pod koniec października 2002 roku przekroczyć milion
    rachunków. Jest to niewątpliwy sukces, zwłaszcza, że prawie 65% wszystkich
    takich rachunków zostało otwarte w trzech bankach - mBanku, Inteligo i Banku
    Zachodnim WBK. Ostatnie prognozy rozwoju bankowości detalicznej przygotowane
    przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową przewidują, iż liczba kont
    osobistych w bankach wzrośnie z 14,2 obecnie do 19,2 mln w 2006 roku. Konta
    z dostępem przez Internet stanowić będą wtedy od 16 do 21% tej liczby w
    porównaniu z 7% obecnie. Jak widać z powyższych danych, Polska nadal jest
    bardzo atrakcyjnym rynkiem. Wskaźnik tak zwanego ubankowienia wynosi u nas
    obecnie ok. 52%, podczas gdy w krajach zachodnich dochodzi on do 95%. I
    chociaż w ciągu kilku lat liczba banków w Polsce m" hmmm tutaj przerwalem.
    Dzisiaj z kumpelm robimy miksy :)