eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKwitek dla klienta, kwitek dla sklepu... › Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    Date: Tue, 16 Aug 2016 16:33:49 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 46
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <nod8br$lja$1@news.agh.edu.pl> <nodkqp$s2$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <nog2i4$fab$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>
    <noj4jb$qse$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <nokot7$i6j$1@dont-email.me>
    <7...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <a...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1471358029 10052 195.187.100.13 (16 Aug 2016 14:33:49
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Aug 2016 14:33:49 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:zsKk80T3UhCEjCthSey6SRYiDY0=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:625796
    [ ukryj nagłówki ]

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Poczytałem trochę o tym, dlaczego u wielkiego brata tak robią -
    > wniosek taki, że za dużo trzebaby zainwestować w infrastrukturę do
    > sprawdzania PINu online. Nie wiem, dlaczego mają jakiś problem z PINem
    > off-line - akurat w modelu akceptacji kart, jaki mają w USA, pasuje
    > idealnie.

    No ale PIN online jest normalnie zbędny (pomijając IMHO nieistotne
    wyjątki).

    >> Bo co tu weryfikować. Podpis to nie jest potwierdzenie tożsamości, tylko
    >> potwierdzenie, że klient przeprowadził transakcję.
    >
    > Po to na karcie jest "authorized signature" (inna sprawa, czy ktoś je
    > "authorize")

    Nie ma czegoś takiego, tu słowo "authorized" oznacza "osobę uprawnioną".
    Tak jak np. w przypadku kart firmowych, w przypadku osób uprawnionych do
    reprezentowania np. osób prawnych itp.

    > żeby było podpis z czym porównać

    A kto to ma robić? Nawet grafolog ma z tym problem, kasjer w sklepie nie
    ma najmniejszych kwalifikacji do porównywania podpisów.

    > - a póki co raczej robi
    > to tylko człowiek - chyba że te terminale wysyłają te podpisy do
    > porównania do banku - ew. porównują lokalnie ze wzorem podpisu
    > zapisanym na karcie.

    Ciekawe pomysły.

    > PIN się przecież weryfikuje.
    > Więc po co komu podpis, którego się nie sprawdza ? Równie dobrze
    > mogłoby go nie być.

    Bo to jest potwierdzenie, że klient wyraził zgodę na transakcję.

    >> A potem zdjęcie "tych klientów nie obsługujemy", policja, itd.
    >
    > To co, fotografują każdego klienta, który płaci ?

    CCTV jest dość powszechnie stosowane.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1