  • Data: 2002-05-15 10:01:51
    Temat: Re: Kupić euro w Polsce czy z bankomatu w Niemczech
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nic nie zalezy od prowizji i kursow do rozliczen. Kiedys Lidka
    przedstawiala
    > testy roznych kart za granica i zawsze wychodzilo ze najtaniej mozna kupic
    > walute w kantorze. Wyplata karta z bankomatu a nawet zaplata w sklepie
    > zawsze bedzie mniej korzystna bo bank musi na tym zarobic. Pozostaje tylko
    > kwestia bezpieczenstwa - nie kazdy chce podrozowac z setkami Euro w
    > kieszeni. Przy malych kwotach nie ma o czym mowic - nie oplaca sie w ogole
    > korzystac z kart.

    W to co mówisz to kłamstwo i nieprawda.
    Sa banki i karty, ze to sie bardzo nie opłaca, a sa takie, ze owszem,
    zdecydowanie nie.
    Bylem z kumplem w koncu stycznia w Wiedniu ( wyjechalismy tak, ze mowy o
    kupowaniu EURO nie bylo :)
    i bralismy kase i placilismy za uslugi.
    Maestro do RORu w PEKAO SA - gotowizna 3.58, bezgotówkowa 3,54, kantory
    sprzedawały po 3,59-3,60
    Niestety - to kumpel stosowal takie rozwiazanie :)
    Ja uzyłem VE BPHu, i lącznie z prowizja EUro w gotówce kosztowało mnie na
    ten sam dzien 3,84 :)
    Bazgotówkowe 3,64.
    Tak wiec rożnice sa znaczne, a jak ktos nie wie, ile dokładnie bedzie
    potrzebowal kasy, to bardziej sie opłaca zaplacic dobrą ( adekwatna) karta
    niż wymieniac kupe kasy 2 x i wozic w gotowiznie.

    Wojtek