  • 11. Data: 2006-08-16 15:40:34
    Temat: Re: Kto ostatnio widział floor limit :)
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:ebvd0d$jvc$1@news.elsat.net.pl, *Wojciech Nawara* wrote:

    > Potwierdzam. Stacje TESCO nie robią autoryzacji. VISA, kwota - ponad
    > 100 PLN.
    > Przy kasach autoryzacja jest, ale przy kasach nie ma nagrania w którym
    > jak na dłoni widać kto tankuje i jakie ma tablice rejestracyjne.

    Mimo ze nie lubie takich stacji to nie omieszkam przy najblizszej okazji
    zatankowac za stowke i zobaczyc czy jest brak floor limitu czy go nie ma :)

    A jak ze stacja Auchan albo Geant?

    --
    darnok

  • 12. Data: 2006-08-16 15:51:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@a...spam.ch> napisal(a):

    > Mimo ze nie lubie takich stacji to nie omieszkam przy najblizszej okazji
    > zatankowac za stowke i zobaczyc czy jest brak floor limitu czy go nie ma :)
    >
    > A jak ze stacja Auchan albo Geant?

    Na Auchanie tankując lpg za ~50 zł czekam. Nie wiem ile zajmuje pani
    przeciągnięcie karty itd, ale raczej jest autoryzacja
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 13. Data: 2006-08-16 16:04:38
    Od: "vp23" <v...@o...pl>

    > Masz na my&#65533;li tego z Millenium czy może z Fortisa?

    Bez różnicy.

    vp23

  • 14. Data: 2006-08-16 19:59:49
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    MarekZ <m...@t...irc.pl> wrote:

    > Amex, notorycznie sie spotykam z f-l w hiperach itp.

    To jest niezaprzeczalny plusa Amexa.
    Jak ostatnio mi się trafiła autoryzacja, to się aż zdziwiłem.
    Minusy - mój Amex nie jest z jakiegoś powodu rozpoznawany w automatach na
    stacji BP (idea działania podobna do Neste).
    No i nie ma podglądu przez Internet.
    Żadnego :(

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 15. Data: 2006-08-16 20:43:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> writes:

    > Słyszałem, że supermarkety chętnie ustawiają względnie wysoki floor
    > limit, bo strata czasu na autoryzację kosztuje więcej niż jakieś tam
    > sporadyczne reklamacje.

    Supermarkety maja stale polaczenie i czekaja (jesli bank nie jest jakis
    dziwny) bardzo krotko. Floor limit nie zmienia wiele w kwestii
    reklamacji.

    > Ostatnio kupowałem bilety na pociąg we Włoszech, mają tam takie
    > automaty w które się wkłada kartę, coś robi 'ziut ziut' :) i karta
    > po sekundzie wyjeżdża razem z biletem. Transakcja pewnie jest
    > traktowana jako zdalna.

    Dlaczego mialaby byc zdalna? To jest normalna transakcja z obecnoscia
    karty, tyle ze wlasnie tam miales floor limit :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2006-08-16 20:53:09
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

> [...]
    > Minusy - mój Amex nie jest z jakiegoś powodu rozpoznawany w automatach na
    > stacji BP (idea działania podobna do Neste).

    Chyba w ogóle jest nieco gorzej z akceptacją niż w przypadku Visa/MC.
    Przynajmniej jeśli chodzi o zakupy w Internecie... No i chyba w Millenium
    jest obowiązkowe ubezpiecznie coś ok. 36zł/rocznie.
    Swoją drogą ciekawi mnie przyszłość kart bezstykowych, o których coraz
    więcej się mówi/pisze. W zasadzie chyba bardziej satysfakcjonowałby mnie
    powszechny floor limit niż wprowadzanie nowego wynalazku.

  • 17. Data: 2006-08-16 20:58:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...waw.pl> napisal(a):

    > Supermarkety maja stale polaczenie i czekaja (jesli bank nie jest jakis
    > dziwny) bardzo krotko. Floor limit nie zmienia wiele w kwestii
    > reklamacji.

    No, zależy jak to jest bardzo krótko. Na ogół robię zakupy w auchanie
    i czeka... w godzinach szczytu ok. 10-15s, kiedy indziej 5-10s. Zdarza
    się i 40-50s sporadycznie. No nie lubię tego czekania jakoś. Akurat w
    supermarketach robię większe zakupy (czytaj: rzadko), więc to da się
    przeżyć, ale najchętniej to bym właśnie kupował bez autoryzacji w
    mniejszych sklepach, gdzie stoję po bułki.

    44,84 EUR? :)

  • 18. Data: 2006-08-16 21:00:53
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w
    wiadomości news:ebvtfl$qi7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Minusy - mój Amex nie jest z jakiegoś powodu rozpoznawany w
    > automatach na
    > stacji BP (idea działania podobna do Neste).

    Ja nie mam prawdziwego, tylko Mille. A ten ma podglad. A ze
    prawdziwy nie ma, to sie bardzo dziwie!

    marekz

  • 19. Data: 2006-08-16 21:40:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl> wrote in message

    > Chyba w ogóle jest nieco gorzej z akceptacją niż w przypadku Visa/MC.
    > Przynajmniej jeśli chodzi o zakupy w Internecie... No i chyba w Millenium
    > jest obowiązkowe ubezpiecznie coś ok. 36zł/rocznie.

    Mam tego Amexa i za zadne ubezpieczenie nie place. Wystarczy zadzwonic na
    Millecostam i zlozyc oswiadczenie, ze rezygnuje sie z ubezpieczenia i jest
    sie swiadomym konsekwencji ;).

    > Swoją drogą ciekawi mnie przyszłość kart bezstykowych, o których coraz
    > więcej się mówi/pisze. W zasadzie chyba bardziej satysfakcjonowałby mnie
    > powszechny floor limit niż wprowadzanie nowego wynalazku.

    W przypadku kart zblizeniowych/chipowych autoryzacja moze byc dawana przez
    mikroprocesor, wiec jest to kwestia ulamka sekundy. Oczywiscie autoryzacja
    taka jest ograniczona ustawionymi limitami.

    MK

  • 20. Data: 2006-08-16 21:56:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > No, zależy jak to jest bardzo krótko. Na ogół robię zakupy w auchanie
    > i czeka... w godzinach szczytu ok. 10-15s, kiedy indziej 5-10s. Zdarza

    5-15 sekund to moim zdaniem "bardzo krotko". Zdecydowanie krocej niz
    wymiana gotowki czy np. czas stania w kolejce przy kasie albo wyciagania
    towaru na tasme (jesli nie ma zadnej kolejki).

    > 44,84 EUR? :)

    Za malo czy za duzo? Transakcje bez autoryzacji moga byc na dowolna
    kwote.
    --
    Krzysztof Halasa