eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie › Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
  • Data: 2017-03-09 14:40:06
    Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Mar 2017 19:15:58 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >J.F trzyma się jak pijany płotu problemu ciężaru dowodu czy to
    >faktycznie klient zlecał, czy złodziej, czy klient udający złodzieja
    >lub wirusa.

    Bo to jest IMO dosc kluczowe dla dalszego funkcjonowania branzy -
    pomysl "bank jest zawsze winny, bo wymyslil zle zabezpieczenia" wydaje
    mi sie kiepski ... ale moze tych kradziezy bedzie na tyle malo, ze
    banki to zniosa :-)

    Za to jesli juz ustalimy, ze to bank jest winny calemu zdarzeniu, to
    wydaje mi sie drugorzedne czyje to byly pieniadze.
    Bank zawinil, bank powinien zaplacic.

    A "bank jest zawsze winny", to ... prosze znajomego, zeby zadzwonil do
    banku, przedstawil sie jako ja i zmienil nr telefonu kontaktowego, bo
    wlasnie zgubilem/zmienilem/wylaczyli mi.
    Podpowiadam mu wszystko o co tam poprosza, z wyjatkiem uzgodnionego
    hasla - tu ma powiedziec ze "oj, nie pamietam" ... a potem dzielimy
    sie zyskiem po rowno.

    W sumie, to nie mialbym nic przeciwko, aby banki wrocily do list hasel
    jednorazowych jako dodatkowej metody autoryzacji.

    Bo bezpieczna metoda ... token z lacznoscia gsm i z pinem ?

    Ewentualnie wprowadza utrudnienia przy zakladaniu konta i wyplacie
    gotowki z bankomatow, za to zlodziej bedzie mial trudnosci z
    wyciagnieciem ukradzionych pieniedzy z banku.

    J.