  • Data: 2002-08-08 09:24:46
    Temat: Re: Kredyt w Euro czy w złotówkach ?
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToGa" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:aitcee$21tq$1@news2.ipartners.pl...
    > Tak, po kursie sprzedaży dewiz banku ale wychodzi to tak jak napisałem dla
    > uproszczenia średni NBP + 2%, dokładne dzisiejszy kurs to 4,1447
    > Przy kredycie z złotych na 11,90% (mam maksymalnie wyżyłowane warunki)
    moja
    > rata wyniosłaby z grubsza 2100, czyli po ostanim spadku euro i tak jest
    > więcej o 600 zł (płacę 1500). Ponieważ inflacja w strefie euro jest
    podobna
    > do naszej liczę na to, że złotówka nie ma specjalnie powodu spadać
    bardziej
    > do euro.

    Dolicz jeszcze to co płacisz od całości, czyli wypłata kwoty kredytu po
    kursie skupu i spłata po kursie sprzedaży, czyli doleci jakieś 2-3%. Ale
    zgadzam się, że na dłuższy okres kredyty w walucie są bardziej opłacalne.
    Czasami ze względu na zdolność kredytową wręcz nie można wziąć w PLN :-)).
    Tylko, że ryzyko kursowe zostaje klientowi.
    Wniosek: PLN jest dla bogatych - tak to się poprzewracało w ostatnich latach
    :-)).
    Pozdrawiam
    Robert Wicik