  • 11. Data: 2009-11-15 11:35:19
    Temat: Re: Kredyt studencki
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "p47" <g...@w...pl> writes:

    > Przepisy, a w szczególności te o kredycie studenckim natomiast jasno i
    > jednoznacznie okreslaja kryteria, m.in. dochodowe, które spełniac
    > trzeba, aby móc się o taki kredyt ubiegać. I omawiany student je
    > spełnia, a czy ma majatek, co robi z posiadanymi nieruchomościami
    > zupełnie nic do tego nie ma (oprócz tego, ze gotów jest je potraktowac
    > jako gwarancję spłaty).

    Jeszcze raz - czy osiaga z wynajmu tych domow legalne opodatkowene
    dochody wliczone do 'krytetium dochodowego'?

    MJ

  • 12. Data: 2009-11-15 21:03:40
    Od: "p47" <g...@w...pl>

  • 13. Data: 2009-11-15 21:06:27
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    > Jeszcze raz - czy osiaga z wynajmu tych domow legalne opodatkowene
    > dochody wliczone do 'krytetium dochodowego'?

    _____________________

    Jeszcze raz powtarza, takie pytanie to nie twój interes, choc rozumiem, ze
    trudno odzwyczaic sie od nawyczek .
    Ponadto, gdybyś rozumiał czytany tekst to wiedziałbyś, że on żadnych domów
    nie wynajmuje;-)

    p47

  • 14. Data: 2009-11-15 21:09:10
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    > To się raczej nazywa elementarna przyzwoitość.
    >
    > Oczywiście też znam przypadku studentów co to na zajęcia jeździli nowymi
    > A3, chodzili w t-shirtach Lacoste, a jednocześnie wyciągali łapska po
    > stypendia socjalne, bo oficjalny ich dochód (jak również ich rodziców) był
    > ujemny lub zerowy.
    >
    > To jest jedna z patologii, które należy tępić podobnie jak wyłudzanie
    > kredytów dla osób potrzebujących ("biedni studenci") przez kogoś kto ma
    > nieruchomości warte kilka mln PLN.
    >
    > Niestety kombinatorstwo w PL nigdy się nie skończy dlatego też nigdy w tym
> [...]

    Podziwiam twoja rewolucyjna pryncypialność, ale niesmiało przypominam, że
    mowa w tym watku nie o stypendium, ale o kredycie, który nalezy spłacać.
    W wiekszości panstw kredyt studencki nalezy się wszystkim studiujacym, bez
    względu na dochody, bo panstwu zalezy na wykształceniu.

    p47

  • 15. Data: 2009-11-15 21:11:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "p47" <g...@w...pl> writes:

    > Jeszcze raz powtarza, takie pytanie to nie twój interes, choc

    Jest to interes banku. Jesli czlowiek nie chce o tym bankowi
    powiedziec, to nic dziwnego, ze kredytu nie dostanie.

    Jesli ty nie chcesz o tym powiedziec nam, to znaczy, ze nie znamy
    pelnej sytuacji i nie oczekuj odpowiedzi na tak zadawane pytania.

    MJ

  • 16. Data: 2009-11-15 23:04:36
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    p47 pisze:
    > W wiekszości panstw kredyt studencki nalezy się wszystkim studiujacym,
    > bez względu na dochody, bo panstwu zalezy na wykształceniu.

    Większość państw ma poziom rozwoju kilka(naście?) razy wyższy niż
    Polska, że o zachowaniach ludzkich nie wspomnę (krętactwo,
    kombinatorstwo itp.).

    Istotą kredytu studenckiego jest to aby umożliwić zdobycie wykształcenia
    tym, którzy nie mają na ten cel innych środków. Udzielanie takiego
    kredytu osobie posiadającej milionowe majątki to paranoja i zaprzeczenie
    sensu istnienia tego instrumentu. Zresztą "znajomy" pewnie oficjalnego
    dochodu nie posiada więc o stypendium socjalne będzie mógł się w pełni
    legalnie ubiegać. By żyło się lepiej.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2009-11-16 02:23:43
    Od: "p47" <g...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jesli ty nie chcesz o tym powiedziec nam, to znaczy, ze nie znamy
    > pelnej sytuacji i nie oczekuj odpowiedzi na tak zadawane pytania.

    Niestety, brniesz w głupstwa;- oczywiscie bank otrzymuje pełną informację o
    dochodach kredytobiorcy, bo w omawianym przypadku nie przekroczenie pewnego
    ich poziomu jest jednym z warunków sine qua non udzielenia kredytu.
    Oczywiste jest też, ze ty nie jestes ani bankiem, ani nie bierzesz udziału w
    tej procedurze, a więc powtarzam, ze skad i jakie dochody osiaga ten student
    to nie twój interes! Zreszta pytaniem tym nie tylko grzeszysz bolszewicką
    ciekawością, ale i brakiem logiki, albo konsekwentną nieumiejetnością
    rozumienia czytanego tekstu;- na wstępie topic'u wspomniane było, ze student
    ma dochody kwalifikujace go do uzyskania takiego kredytu.
    Istotnie ,jak napisałes samokrytycznie;-) trudno oczekiwac rozsadnej
    odpowiedzi od osoby, która uparcie zdaje pytania niewiele z tą sytuacja nie
    majaca wspólnego i takie do których na pewno nic ja nie upowaznia (oprócz
    rewolucyjnej czujności), mimo że miała explicite napisana na wstepie, że
    student spełnia wszystkie wymogi kredytowe i JEDYNĄ podaną przeszkodą przez
    bank był brak poręczycieli ze stałymi dochodami i rzekoma niemozność
    akceptacji gwarancji kredytu w formie blokady na lokatach chetnych do
    takiego poreczenia, lub tez na nieruchomosciach kredytobiorcy .

    p47

  • 18. Data: 2009-11-16 08:20:29
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 22:09:10 +0100, p47 napisał(a):

    > Podziwiam twoja rewolucyjna pryncypialność, ale niesmiało przypominam, że
    > mowa w tym watku nie o stypendium, ale o kredycie, który nalezy spłacać.

    Ja się tam na kredycie studenckim nie znam ale na stronie PKO jest napisane
    "Część kosztów oprocentowania finansuje budżet państwa".
    Czemu niby my płacący podatki mamy dofinansowywać studia komuś kto ma
    majątek liczony w milionach?

    --
    Kojer

  • 19. Data: 2009-11-16 10:00:48
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-15 22:06, p47 wrote:

> [...]
    > ze trudno odzwyczaic sie od nawyczek .
    > Ponadto, gdybyś rozumiał czytany tekst to wiedziałbyś, że on żadnych

    p47 uważa, że ma prawo domagać się odpowiedzi na zadane pytanie a
    odpowiadający nie mogą oceniać jego pytania, czy dalszych
    wypowiedzi, wedle przez siebie wybranych kryteriów, np. etycznych.

    Otóż mają i większość pseudopolemiki p47 wynika z niezrozumienia
    tego prostego faktu.

    Jeżeli wszyscy dopłacamy do świadczenia, jakie zamierza wyłudzić
    p47, to wszyscy też możemy powiedzieć, że to nam się nie podoba.
    A p47 może próbować przekonywać nas, że to jednak nie jest próba
    wyłudzenia.
    Ale zamiast to robić dostarcza jeszcze dalszych argumentów przeciwko
    sobie.

    Żałosne.

    witrak()

  • 20. Data: 2009-11-16 12:01:47
    Od: "MrMrooz " <m...@W...gazeta.pl>

    p47 <g...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
    ..

    > _____________________
    >
    > Jeszcze raz powtarza, takie pytanie to nie twój interes, choc rozumiem, ze
    > trudno odzwyczaic sie od nawyczek .
    Skoro nie nasz interes, co po co pytasz?

    > Ponadto, gdybyś rozumiał czytany tekst to wiedziałbyś, że on żadnych domów
    > nie wynajmuje;-)
    Wyglada na to, ze nie bardzo to ty pamietasz co napisales:
    Cytuje twojego pierszego posta z 13-11-2009, 00:50:25:
    '...jest jedynym właścicielem kilku nieruchomosci, w tym domu wartości ok 2
    mln zł w którym sam zamieszkuje i mieszkania własnościowego aktualnie
    wynajmowanego.'
    To w koncu cos on wynajmuje czy nie? Bo chyba nie rzniesz glupa udajac ze nie
    rozumiesz ze Michalowi J chodzi rowniez o to mieszkanie, gdy pisze domy?

    Pozdrawiam
    Michal M