    From: Autor <a...@n...chce.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt odnawialny
    Date: Thu, 25 Oct 2007 23:42:55 +0200

    Dnia Thu, 25 Oct 2007 10:35:57 +0200, info napisał(a):

    > Hey,
    > Mógłby mi ktoś powiedzieć jakie są główne zalety wzięcia kredytu
    > odnawialnego w Mbanku ?
    > Przechodził juz ktoś taką procedurę?
    > Czy jeśli nie pobiorę pieniędzy z konta to płacę odsetki tylko za to że mam
    > pieniądze do swojej dyspozycji?
    > pzdr.

    Ja przeszedłem. Dość szybko i bez większych problemów - co jakiś czas
    organizowane są promocje, przy których nie musisz płacić prowizji od
    udzielenia i masz niższe oprocentowanie przez jakiś czas.

    Odsetki naliczane są tylko od wykorzystanego kredytu.

    Wg. mnie wadą (choć nie tak dotkliwą) tego kredytu jest fakt, iż jest on
    podpięty bezpośrednio do e-konta co powoduje, że trzeba rozsądnie zarządzać
    limitami karty podpiętej do e-konta, żeby w przypadku kradzieży ktoś nie
    wyjął ci z konta 5 tyś albo nie zrobił za nie zakupów.

    Poza tym jeżeli masz możliwość wyrobienia sobie karty kredytowej to jest to
    produkt, który bardzo dobrze uzupełnia się z kredytem odnawialnym. Zasada
    jest prosta - za wydatki płacisz kartą, wszystko spłacasz w terminie, żeby
    nie naliczało odsetek, a jak wiesz, że masz w danym miesiącu większe
    wydatki i nie spłacisz całości to wtedy spłacasz karę kredytem odnawialnym
    - który w 95% przypadków wychodzi Ci taniej, niż oprocentowanie karty,
    nawet jeśli karta daje możliwość zamiany zadłużenia na raty etc.

    Drugą zaletą karty jest to, że jak Ci ktoś ukradnie kartę i gdzieś zrobi
    jakiegoś frauda to tak czy siak zawsze zgłaszasz, składasz reklamację etc.
    i wtedy blokowane są nie Twoje środki tylko banku (a ty masz za co żyć :)

    Autor