  • Data: 2003-10-13 19:13:15
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - który bank?
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafal" <r...@W...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bmdplv$1bdf$1@news2.ipartners.pl...
    > Multibank odradzam - mam tam kredyt, problemy to:

    nie jest tak zle :) , ja powiem ze jesli chodzi o obsluge to gorzej trafilem
    w pkobp
    pomijajac oprocentowanie kredytu i oplate za przyznanie
    to ja ze swej strony nie mam specjalnych zastrzezen. choc idealnie nie bylo
    ..

    > 1 ) kuuuupa papierów żeby to załatwić

    w moim przypadku powiedzieli co trzeba i juz wiecej papierow nie wymagali,
    i juz po tygodniu mialme odpowiedz.

    > 2 ) większe koszty, w tym taka "niespodzianka" jak wymaganie hipoteki
    > kaucyjnej zamiast zwykłej - ta druga ma stałą opłatę za wpis
    (kilkadziesiąt
    > zł), a ta pierwsza - % wartości wpisu - u mnie wyszło ponad 1000zł !!!!

    eeee.. a jak bys chcial to zalatwic.. z tego co czytalem to przy tym zawsze
    sa spore oplaty.. gdziekolwiek...

    > 3 ) zapis w umowie że KAŻDE dodatkowe zadłużenie wymaga zgody banku. Inne
    > banki mają podobny zapis, ale jest jakis dolny limit (% dochodów albo
    stała
    > kwota). A W Miltibanku - teoretycznie chcąc kupić pralne na raty
    > albopożyczyć od wujka 100zł - musisz uzyskać pisemną zgodę banku

    bzdurny zapis...ale:
    analityk ponoc do kwoty 4-5 tys. nie zawracaja sobie glowy...
    w moim przypadku wyrazili zgode _ustnie_ !!! dwa razy...
    a teraz reklamuje to i czekam na pisemko... tak wiec sami sie nie
    wywiazuja ze swoich procedur ;)

    > 4 ) koszmarnie powoooooolna obsługa w oddziałach. Zakup weksla w kasie w
    > oddziale przy Senatorskiej w W-wie trwał ok 20 minut. Podobnie trwało
    > zapłacenie kilku zł za znaczek skarbowy - po prostu gigantyczna liczba
    > papierów i operacji do wykonania przez bardzo powolnego kasjera

    a tociekawe ja na szybkosc nie narzekalem.. a weksle to pani przyniosla mi
    do raczki aby podpisac..
    oplate tez za mnie dokonala.. tak wiec kwestia oddzialu..

    > 5) po otryzmaniu kredytu załatwienie czegokolwiek graniczy z cudem. Aby
    > otrzymać zwolnienie z cesji polisy mieszkaniowej za zalanie mieszkania
    > (skoda na 400zł), musiałem czekać ponad 3 miesiące. Tylko stanowcza
    postawa
    > moja i ubezpieczyciela (wspólnie ich męczyliśmy) + zagrożenie sądem i
    > odsetkami spowodowało że w 3 dni sprawę załatwili.

    tego nie wiem, ale rzeczywscie czasami sa jakies bzdurne procedury lub wrecz
    zaniedbania...
    ale i tak uwazam ze gdzie indziej jest gorzej.

    co do procedur.. to tak sie reklamuja ze swoj klient , ktory ma juz u nich
    kredyt ma prosciej w zalatwieniu
    nowych kredytow itp.. guzik prawda..
    wzialem kredytm mieszkaniowy czyli przeswietlili moja zdolnosc kredytowa na
    wylat + opinia o
    kliencie z innych bankow, + zapewne z BIK.
    po dwoch miesiacach stwierdzilem ze _przeniose_ do nich linie kredytowa w
    koncie i pytam sie
    czy poniewaz jestem jzu ich przeswietlonym klientem czy bedzie jakos
    prosto...
    NIE ... wymagaja histori rachunku za 3 miesiace oraz opinii o kredycie z
    obecnego banku (
    (zadowolili sie ta sprzed 2 miesiecy ktora dostali przy ubieganiu sie o
    kredyt mieszkaniowy, nie mogli specjalnie jakos sciagnac tego z centrali
    :o ) oraz oczywiscie aktualnej umowy kredytowej.. dla mnie bzdura..

    no i musze wspomniec ze zostalem lekko wprowadzony w blad z uruchomieniem
    kredytu...
    po czesci winie siebie ze ostatniego papiera nie doczytalem dokladnie, a
    czesciowo pracownika..
    otoz umowe podpisalem przed weekendem ok. 17.00 i zostalo papierkowo wsystko
    zopelnione do uruchomienia
    kredytu. jednak przelew fizycznie juz nie mial jak wyjsc. dla mnie logiczne
    bylo i tak rozmawialem z kobieta ze
    kredyt jest uruchamiany przed weekendem a przelew fizycznie pojdzie w
    poniedzialek. jednak pokument ktory
    dostalem do podpisania na konie zawieraz (czego nie zauwazylem juz)
    informacje o uruchomieniu i przelaniu kwoty
    dopiero po weekendzie.... tak wiec ptac 10 razy i czytac dokladnie... ..

    natomiast na plus multi musze dodatkowo zaliczyc to ze jak mam tam kredyt
    mieszkaniowy to
    linie kredytowa w koncie bede mial bez rocznej oplaty i oprocentowanie cos
    okolo 9,x %
    co przy mojej wiekszej kwocie daje jakas tam oszczednosc.

    > Polecam PKO BP - sam obecnie rozważam czy nie przenieść tego kredytu (PKO
    BP
    > kusi że tobędzie bez prowizji i dajądo zrozumienia że możemy
    > negocjowaćoprocentowanie - cokolwiek by to miało znaczyć :))

    tak sie zastanawiam czy PKOBP musi wyrobic jakis plan przed koncem roku?

    pozdro
    SirmarK