  • 31. Data: 2009-01-24 21:43:00
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy CHF.
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:glfq5n$jmi$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Nie uważam, aby realne było takie niebezpieczeństwo (żądania
    > natychmiastowej spłaty). Byłoby to działanie autodestrukcyjne ze strony
    > banków.

    Przepraszam, że Cię "splagiatowałem", ale zamiast przeczytać cały wątek,
    zacząłem najpierw odpowiadać.
    Ale skoro już dwie osoby doszły do podobnych wniosków, to może coś w tym
    jest ;-)

  • 32. Data: 2009-01-24 21:43:52
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości

    > Ale przy kredycie CHF może być tak, że bank wymusi na kredytobiorcy
    > przewalutowanie z CHF na PLN w najgorszym możliwym momencie dla
    > kredytobiorcy. A wtedy klient jest po prostu w czarnej dupie.

    Bank nie może zmusić klienta do przewalutowania kredytu, jeśli nie ma
    takiego zapisu w umowie.

  • 33. Data: 2009-01-25 12:11:38
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 24 Jan 2009 21:53:38 +0100, Andrzej <a...@p...de>
    wrote:

    >wtedy pismo do KNF z opisem sytuacji, z wyliczeniem strat itd...
    >KNF powinien zawitać na kontrolę do banku dość szybko, zwłaszcza w
    >sytaucji jaką mamy teraz

    No tak, ale jak w takim razie ma to się do tego, co napisał Jacek
    Maliszewski na swoim blogu.

    "Problem dodatkowy może się pojawić, gdy banki zażądają dodatkowego
    zabezpieczenia poprzez wpis hipoteki na mieszkanie rodziców,
    rodzeństwa, itp.

    Gdy klient banku odmówi takiego dobezpieczenia bank może przymusić
    klienta by ten przewalutował cały kapitał i zrealizowal całą stratę.
    Znam takie przypadki z roku 2004. Oby moje czarnowidztwo się nie
    sprawdziło...."

    Link:

    http://jacekmaliszewski.blox.pl/2009/01/Kredyt-hipot
    eczny-w-Euro-ciekawa-alternatywa.html

    Powyższy cytat znajduje się na samym dole, jako jego komentarz.

    --
    z/svc

  • 34. Data: 2009-01-25 12:37:48
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik z/svc napisał:
> [...]
    eczny-w-Euro-ciekawa-alternatywa.html
    > Powyższy cytat znajduje się na samym dole, jako jego komentarz.
    juz ktos wczesniej pisal w tym watku: nie mam innych zabezpieczen i co
    mi bank zrobi? zlicytuje? nawet jesli płacę regularnie i zgodnie z
    harmonogramem? zmusi do przewalutowania? jakim prawem? nie mam w umowie
    zapisów uprawniających bank do tego, a jedynie do rozwiązania umowy w
    przypadku razacego naruszenia jej zapisów.
    Zauważ, że gdyby banki zaczęły robić to na masową skalę, w braku innych
    zabepizczeń kredytobiorców i wylicytowywać nieruchomości - ich ceny będą
    spadać podobnie jak wartości nieruchomości na rynku, co otwiera
    samonakręcającą się spiralę. Bankom chyba na tym nie zależy.
    Cała analiza z linka przez ciebie podanego nie podaje jednego: skąd ten
    analityk wie jaki będzie kurs EUR/PLN zafiksowany przy wprowadzaniu EUR
    do RP? i jak będzie miał się kurs CHF/EUR - bo to chyba będzie wtedy
    ważniejsze. Brak jest jakichkolwiek prognoz walutowych - oparte na ...
    no właśnie na czym?
    Zresztą, w świetle ostatnich doniesień o przesunięciu terminu wejścia
    EUR do RP ta analiza trochę traci na aktualności.

  • 35. Data: 2009-01-25 12:47:54
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sun, 25 Jan 2009 13:37:48 +0100, Andrzej <a...@p...de>
    wrote:

> [...]
    >zapisów uprawniających bank do tego, a jedynie do rozwiązania umowy w
    >przypadku razacego naruszenia jej zapisów.

    No nie wiem. Moją uwagę zwróciło to:

    Zastanawiam się jakie to przypadki.

> [...]
    >spadać podobnie jak wartości nieruchomości na rynku, co otwiera
    >samonakręcającą się spiralę. Bankom chyba na tym nie zależy.

    Niby wydaje się to rozsądne. Ale w dalszym ciągu: gość pisze, że są
    takie przypadki. Wychodzi więc na to, że banki mogą tak robić.

    >Cała analiza z linka przez ciebie podanego nie podaje jednego:

    Mniejsza o tą analizę, nie potrafię się do niej odnieść. Mnie tylko
    chodzi o to, co mogą banki ;-)

    --
    z/svc

  • 36. Data: 2009-01-25 13:47:29
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > No tak, ale jak w takim razie ma to się do tego, co napisał Jacek
    > Maliszewski na swoim blogu.

    Są to wyłącznie fantazje i dywagacje Jacka Maliszewskiego.

    marekz

  • 37. Data: 2009-01-25 13:49:15
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości

    > No tak, ale jak w takim razie ma to się do tego, co napisał Jacek
    > Maliszewski na swoim blogu.

    Najprawdopodobniej są to wyłącznie fantazje i dywagacje Jacka
    Maliszewskiego, mające za zadanie utwierdzenie samego siebie w przekonaniu,
    że dobrze zrobił przewalutowując swój kredyt na EUR (bo chyba coś pisał
    kiedyś, że zamierza to zrobić).

    marekz

  • 38. Data: 2009-01-25 13:57:12
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sun, 25 Jan 2009 14:49:15 +0100, "MarekZ" <m...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >że dobrze zrobił przewalutowując swój kredyt na EUR (bo chyba coś pisał

    Niekoniecznie. Tzn. to niekoniecznie mogą być wyłącznie fantazje. Gość
    w końcu siedzi w tym biznesie (walutowym), więc z czapki takich
    komentarzy nie bierze.

    Co nie znaczy, że będzie miał rację. Jak zresztą napisano w
    komentarzach do jego wpisu - na dwoje babka wróżyła. EUR może pójść w
    tę, albo wewtę :)

    --
    z/svc

  • 39. Data: 2009-01-25 14:04:20
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Niekoniecznie. Tzn. to niekoniecznie mogą być wyłącznie fantazje. Gość
    > w końcu siedzi w tym biznesie (walutowym), więc z czapki takich
    > komentarzy nie bierze.

    Ano siedzi już od lat. A kredyt na jakies tam 100 czy 300k dalej
    niespłacony. ;D

    Nie odnosiłem się w żadnym razie do jego prognoz/wróżb, tylko do tego, że
    ten fragment o zmuszeniu kogoś przez bank do przewalutowania może być albo
    fantazją albo celową manipulacją.

    Jacek Maliszewski mógł zresztą sam zostać wprowadzony przez kogoś w błąd.
    Ludzie często swoje błędne decyzje przedstawiają innym tak, że to ktoś ich
    do tego zmusił albo namówił.

    marekz

  • 40. Data: 2009-01-25 14:47:44
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sun, 25 Jan 2009 15:04:20 +0100, "MarekZ" <m...@i...pl>
    wrote:

    >Nie odnosiłem się w żadnym razie do jego prognoz/wróżb, tylko do tego, że
    >ten fragment o zmuszeniu kogoś przez bank do przewalutowania może być albo
    >fantazją albo celową manipulacją.

    Nie sądzę, chociaż opieram się tylko na moim wrażeniu w jaki odbieram
    Jacka czytając jego i o nim w sieci.

    Poza tym widzisz, zarówno ja jak i Ty występujemy tutaj zupełnie
    anonimowo, tak więc to co piszemy jest zupełnie niesprawdzalne i z
    bardzo małą wiarygodnością. O Jacku można poszukać w Sieci i poczytać
    jego jak i o nim.

    W każdym razie wracając do tematu - nie sądzę, aby to, co napisał o
    wymuszaniu przewalutowania było zupełnie bezpodstawne. Dlatego próbuję
    dowiedzieć się więcej.

    --
    z/svc