    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kradzież tożsamości. Co zmienia RODO?
    Date: Sat, 26 May 2018 22:29:55 +0200

    W dniu 2018-05-26 o 22:23, Ignacy pisze:

    > Podpis elektroniczny jest trudniejszy do podrobienia.

    Można by stwierdzić, że jest niemożliwy w praktyce do podrobienia. Z
    wyjątkiem sytuacji, kiedy ktoś "podrabia" nasz podpis na etapie
    wyrabiania podpisu elektronicznego.

    > A co za trudność podrobić podpis, który wykonujemy niedokładnie,
    > zwłaszcza gdy ktoś zobaczy ten podpis na naszym dowodzie?

    Sęk w tym, że podpis jako dowód złożenia oświadczenia woli to środek
    dowodowy stosowany przez ludzkość od setek lat. I jest to właściwie
    jedyny środek dowodowy na takim poziomie ufności. Jeśli koniunkturalnie
    na potrzeby tej dyskusji założysz sobie, że nie jest to dobry sposób
    dowodowy, to niejako zaprzeczysz tym samym, aby istniał jakikolwiek
    środek dowodowy do przeprowadzenia na okoliczność zawarcia danej umowy.
    Z drugiej strony sam sobie przeczysz, bo równocześnie jako "lepszy"
    środek dowody uznajesz to, czy ktoś będzie lub nie będzie posiadał ksero
    dowodu drugiej strony.

    > Podpis łatwo podrobić, jednak gdy nie będzie miał dowodu do okazania
    > bankowi to już będzie miał kłopot wzięcia pożyczki.

    Już pisałem, że nie będzie miał - skoro mówimy o oszustwie, to - po
    pierwsze - może wziąć pożyczkę w wielu miejscach, gdzie o dowód nie
    proszą (łącznie ze współpracą z (para)bankiem), albo - w ramach
    przygotowywania do oszustwa wcale nie mniejszego niż samo wykradanie
    skanów) - można spreparować fałszywy dowód osobisty na podstawie
    zebranych danych i w ten sposób okazać jego skan odpowiedniemu
    wierzycielowi.

    --
    Liwiusz