  • 1. Data: 2009-01-20 17:45:36
    Temat: Krach branzy motoryzacyjnej w Europie
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    Branzy motoryzacyjnej w Europie grozi krach (PAP, ak/20.01.2009, godz.
    14:57)
    http://biznes.onet.pl/0,1900837,wiadomosci.html
    Europejska branza motoryzacyjna moze upasc bez szybkiej interwencji rzadów
    krajów UE - ostrzegl we wtorek Carlos Ghosn, prezes koncernu Renault,
    przewodniczacy organizacji firm samochodowych w Europie ACEA.
    Ghosn stwierdzil, ze producentów aut czeka krach z powodu "brutalnego"
    spadku sprzedazy aut i zaostrzenia operacji kredytowych.
    Francuski rzad Nicolasa Sarkozy'ego przygotowuje plan wpompowania kapitalu
    dla Renault i Peugeot Citroen. Niemiecki koncern BMW potwierdzil zas, ze
    rozwaza mozliwosc zwrócenia sie o pomoc rzadowa z pakietu 500 mld euro. Fiat
    podal zas, ze moze przejac pakiet 35 proc. akcji Chryslera w ramach joint
    venture.
    ACEA chce wsparcia finansowego dla branzy motoryzacyjnej w wysokosci 40 mld
    euro.
    Sektor motoryzacyjny w Europie ocenia, ze sprzedaz aut w tym roku moze spasc
    o 20 proc.
    ============

    Komentarz moj:

    Po jakiego grzyba na sile dofinansowywac branze, ktora i tak ma upasc? Moze
    nadszedl juz kres motoryzacji i ludziom zbrzydlo juz to nieustanne siedzenie
    za czterama kolkami? Matka natura ma juz naprawde dosc tego smrodu, spalin,
    wyziewow. Ludzie sie zawsze na cos tam sie przestawia. Jedni zaczna uprawiac
    jogging, drudzy zaczna wiecej jezdzic na rowerze, inni zaczna sie czesciej
    spotykac w wirtualnej przestrzeni, zamiast odwiedzac sie fizycznie i
    zasmradzac srodowisko, cos tam zawsze sie wymysli. Nastapi ewolucyjny
    przeskok i powstanie jakas nowa forma transportu ludzi i materialow, jeszcze
    nie wiadomo jaka, przyroda juz moze wie jaka, my jeszcze nie. Po co wiec
    dofinansowywac trupa i ozywiac sektor, ktory i tak musi juz zakonczyc
    zywot???? Czy warto marnowac te miliardy?

    Pester

  • 2. Data: 2009-01-20 17:51:15
    Temat: Re: Krach branzy motoryzacyjnej w Europie
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > wie jaka, my jeszcze nie. Po co wiec dofinansowywac trupa i ozywiac
    > sektor, ktory i tak musi juz zakonczyc zywot???? Czy warto marnowac te

    to przedłużanie agonii (kupowanie czasu) aby tempo recesji jakoś rozłożyc w
    czasie.
    W aktualnym tempie w którym sie teraz poruszamy niczego nie można
    "kontrolować", nawet upadłości.
    Wyobraź sobie że w ciągu miesiąca padają na ryj 4 duże światowe banki i cała
    branża samochodowa a w następnym 60% hut stali / walcowni.

    george

  • 3. Data: 2009-01-20 17:59:51
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "george"

> [...]
    > Wyobraź sobie że w ciągu miesiąca padają na ryj 4 duże światowe banki i
    > cała branża samochodowa a w następnym 60% hut stali / walcowni.

    Im predzej upadna, to szybciej powstanie NOWE. Dajmy sie narodzic NOWEMU.

    Pester

  • 4. Data: 2009-01-20 18:03:12
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > Po jakiego grzyba na sile dofinansowywac branze, ktora i tak ma upasc?

    Niech zjadą z cenami do normalnego poziomu barany. Kto to widział żeby nowy
    samochód kosztował 500 baniek.
    Nazwa VOLKSVAGEN wzięłą się stąd że samochody były robione dla MAS.

    Teraz Volkswagen jest samochodem dla elity...

    Czas aby wróciła normalność....

    Dr.Endriu

  • 5. Data: 2009-01-20 18:04:31
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Pester" <p...@o...pl> wrote in message news:gl53eh$2aq$2@opal.futuro.pl...
    > "george"

    > Im predzej upadna, to szybciej powstanie NOWE. Dajmy sie narodzic NOWEMU.

    Kiedy i z czego zapłacisz bezrobotnym w tym czasie ?

  • 6. Data: 2009-01-20 19:09:36
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Pester wrote:

    > Im predzej upadna, to szybciej powstanie NOWE. Dajmy sie narodzic NOWEMU.

    Albo pozwolmy wykupic to za bezcen "inwestorom" z arabii/indii

    --
    in

  • 7. Data: 2009-01-20 19:10:45
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Dr.Endriu wrote:

    > Niech zjadą z cenami do normalnego poziomu barany. Kto to widział żeby
    > nowy samochód kosztował 500 baniek.
    > Nazwa VOLKSVAGEN wzięłą się  stąd że samochody były robione dla MAS.

    Dokladnie. Teraz, mimo zjazdu z ceny 30% przy wyprzedazach, oni nadal maja
    zarobek rzedu 30% - to jest niepowazne.

    --
    in

  • 8. Data: 2009-01-20 19:27:15
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Przenieśmy się na chwile na koniec łańcucha pokarmowego - "jestem
    konsumentem, który obawia się o swoją przyszłość i byt materialny"- czy
    kupuje nowy samochód z salonu?

    Jeśli wysłałeś sms'a o treści "nie" oznacza to, iż zdajesz sobie sprawę, że
    co najwyżej podatnik dołoży się do samochodów stojących na parkingach przed
    fabryką!

    Pomoc finansowa od dupy strony, która nie rozwiązuje problemu tylko go
    pogłębia i odsuwa w czasie.

    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 9. Data: 2009-01-20 19:51:11
    Od: l...@g...com

    No wlasnie i to samo tyczy sie deweloperow czy obnizki rzedu 20%
    sklaniaja nas do zakupu mieszkan. 20% nic tu nie zmienia bo problem
    jest taki skad wziasc kilkaset tys jak nie ma za co zyc a kredyt
    bedzie przyslowiowym gwozdziem do trumny. Czyli zeby w sciane... ;-)On

  • 10. Data: 2009-01-20 20:23:48
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    > wie jaka, my jeszcze nie. Po co wiec dofinansowywac trupa i ozywiac
    > sektor, ktory i tak musi juz zakonczyc zywot???? Czy warto marnowac te

    Upadajaca branza automotive pociagnie za soba wszystko.
    Wybraznia szwankuje ? pomyslmy.

    Samochod to nie tylko:
    - silnik
    - karoseria
    - bebechy

    Powiazanie branzy ogromne z innym. Do wyprodukowania trzeba bardzo duzo
    okolo zapleczowych spraw, narzedzi, testow, technologi IT, etc.
    Nie bede tutaj tworzyl wykladu. Ci ktory maja stycznosc z przemyslem wiedza
    o co chodzi.
    Ci ktorzy nie znaja tematu odsylam do przeszukania w sieci aby zrozumiec.