  • Data: 2021-01-27 12:28:35
    Temat: Re: Konto w spadku
    Od: Peter <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-25 o 19:57, Kamil Jońca pisze:

    > IIRC od jakiegoś czasu nie. Uwzględnia się koszt nabycia przez
    > spadkodawcę.

    hm, masz jakieś dowody (nr ustawy, komentarze etc), że jest tak jak piszesz?.

    IMHO, tylko w dwóch przypadkach płaci się tylko od zysków kapitałowych -> 1. gdy
    żyje małżonek/a to dziedziczy on/a 50% jednostek i płaci 19% tylko od zysków
    kapitałowych. 2. gdy spadkodawca sporządził pisemną dyspozycję komu daje ( ale
    tylko do 20-krotnośći średniego wynagrodzenia) też tylko 19% od zysku
    Pozostali spadkobiercy płacą od całości 19%.

    Jeżeli się mylę i coś się zmieniło w ustawach to podaj podstawę prawną.

    --
    peter