  • 1. Data: 2004-01-05 23:29:58
    Temat: Komornik a mieszkanie na kredyt (spłacany)
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Proszę o info PRAKTYKÓW - a nie teoretyków, bo teoretycznie to pytań raczej nie
    mam;)
    Weźmy taką sytuacją.
    Dłużnik przestaje spłacać kredyty, sprawa u komornika, ten przystępuje do
    egzekucji.
    Po wyzbyciu się rzeczy istotnych, pozostaje do zajęcia jedynie mieszkanie, w
    którym dłużnik mieszka (z rodziną). Mieszkanie zakupione na kredyt, który JEST
    spłacany.
    Mieszkanie obciążone jest hipoteką kaucyjną w wysokości ok. 2x wartości kredytu.
    Czy jest bardzo prawdopodobne (wiem - teoretycznie jak najbardziej) zabranie
    tego mieszkania przez komornika?
    Dlaczego pytam? No bo pierwsze (jak gdyby) prawa do tego mieszkania ma bank-
    kredytodawca, kredyt dopiero od roku spłacany (jeszcze 29 lat spłaty).
    Inne banki mogą się (za zgodą ww. banku) dopisać do hipoteki kaucyjnej - ale co
    z tego?
    Ponoć to bardzo trudne (mieszkanie) do wyegzekwowania w ww. sytuacji. Jeszcze
    trudniejsza jest, jeśli pojawiłoby się małe dziecko.

    P.S. Za wszystkie komentarze złośliwe z góry dziękuję;))

    Z wyrazami szacunku dla Forumowiczów
    Kredytobiorca

  • 2. Data: 2004-01-06 00:39:24
    Temat: Re: Komornik a mieszkanie na kredyt (spłacany)
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości
    > Weźmy taką sytuacją.

    > Ponoć to bardzo trudne (mieszkanie) do wyegzekwowania w ww. sytuacji.
    Jeszcze
    > trudniejsza jest, jeśli pojawiłoby się małe dziecko.

    niezle kombinujesz, to ile tych dzieci ma byc - przez owe 29 lat ?

    > P.S. Za wszystkie komentarze złośliwe z góry dziękuję;))

    np
    zawsze lubiem wszelkie zlosliwosci

    oczywiscie jestem tylko teoretykiem, wiec nic poza zlosliwosciami dac ci nie
    potrafie, zawsze mialem wielka niechec do ludzi, ktorzy wina za wszystko
    chca obarczac dzieci, zwlaszcza jesli to stadko ma liczyc sztuk 29
    czymze sie chcesz pochwalic ? ze dzieki litosci i byc moze jakims wątpliwym
    lukom prawnym spłodzisz dzieciaka i przez rok będziesz miał spoko ? a potem
    niby co ? wywalisz kobitę za drzwi i powiesz jej - no chciałaś to masz -
    nażryj się tym mieszkaniem niedospłacenia

    to jest dla mnie problem inej zupelnie natury, rok temu takie wątki były raz
    na kwartał, teraz raz na miesiąc, niebawem może i raz dziennie - ktoś nowy
    zapyta - no mam 100 200 ... do spłacenia,
    zaczyna mi to niestety pachniec frywolnością bankową (pseudopolska metodą
    pojmowania wyzszosci marketingu i premi nad rzeczywistością) - dać kredyt za
    wszelką cenę (dzięki temu będzie prenia przy wypłacie) a o resztę niech
    martią się inni, to mi pachnie historią początków kapitalizmu

  • 3. Data: 2004-01-06 01:23:09
    Od: Sebol <l...@s...pl>

    kredytobiorca wrote:

> [...]
    > trudniejsza jest, jeśli pojawiłoby się małe dziecko.
    >
    > P.S. Za wszystkie komentarze złośliwe z góry dziękuję;))

    egzekucja z tym przypadku jest bezcelowa bowiem cala kwota z egzekucji
    musialaby zostac przeznaczona dla banku ktory ma hipoteke (jezeli kilka
    hipotek decyduje kolejnosc wpisu). W zwiazku z czym komornikowi nawet na
    koszty by nie zostalo. Jezeli chcesz byc bardziej zabezpieczony mozesz
    jeszcze wynajac to mieszkanie na 10 lat. Wtedy nawet przy maksymalnym
    pieniactwie komornika bedzie problem ze sprzedaza tego mieszkania - bo
    kto kupi mieszkanie z lokatorami na 10 lat? :D

    --
    l...@s...pl

  • 4. Data: 2004-01-06 08:09:01
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik kredytobiorca pisze:

    > Mieszkanie obciążone jest hipoteką kaucyjną w wysokości ok. 2x wartości kredytu.
    > Czy jest bardzo prawdopodobne (wiem - teoretycznie jak najbardziej) zabranie
    > tego mieszkania przez komornika?
    Nie napisałeś nic o wartości mieszkania.

  • 5. Data: 2004-01-06 12:29:49
    Temat: Odp: Komornik a mieszkanie na kredyt (spłacany)
    Od: "radeon111" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kredytobiorca <k...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@n...onet.pl...
    > Proszę o info PRAKTYKÓW - a nie teoretyków, bo teoretycznie to pytań
    raczej nie
    Jestem komornikiem....
> [...]
    > którym dłużnik mieszka (z rodziną). Mieszkanie zakupione na kredyt, który
    WEZ SOBIE KREDYT KONSOLIDACYJNY I WPISZ W NIEGO WSZYSTKIE KREDYTY I ZOBI CI
    SIE JEDEN KREDYT...
> [...]
    Jeszcze
    > trudniejsza jest, jeśli pojawiłoby się małe dziecko.
    >
    > P.S. Za wszystkie komentarze złośliwe z góry dziękuję;))

    PS. GDYBYM TRAFIL NA CIEBIE TO BYM CIE BEZ MAJTEK ZOSTAWIL.... DZIEKI TAKIM
    JAK TY NORMALNI LUDZIE TRACA!!!!!!!!!!

  • 6. Data: 2004-01-06 12:47:16
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > pieniactwie komornika bedzie problem ze sprzedaza tego mieszkania - bo
    > kto kupi mieszkanie z lokatorami na 10 lat? :D

    Wytłumacz proszę, bo nie do końca rozumiem - w tej końcówce: mi się wydaje, że
    lepiej, żebym JA tam mieszkał w tym mieszkaniu niż komuś wynajmował, to w końcu
    jedyne mieszkanie jakie mam, a jak wynajmę komuś innemu i - załóżmy - znajdę
    sobie inne (też wynajmę za kasę z wynajmowanego).... hmmm.... trochę się
    pogubiłem. Dlaczego lepiej komuś innemu wynająć? Trudniej go wyrzucić niż mnie?
    Dlaczego?
    A poza tym - sugerujesz, że komornik (taki - nie-pieniacz, załóżmy;)) -
    zrezygnowałby z egzekucji mieszkania, czy jak...?

    Pozdrawiam i dzięki za odzew!:)))

  • 7. Data: 2004-01-06 12:51:34
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Przeglądam pl.biznes.banki

    zabranie
    > Nie napisałeś nic o wartości mieszkania.

    Mieszkanie zostało kupione za ok. 130.000 zł, mówiąc ściślej za kwotę w EUR,
    która odpowiadała tej wartości - ok. 32.000 EUR, ale wtedy EUR było ponad
    złotówkę tańsze:( Wiedziałem - mówię o EUR - w co się pakuję i czym to grozi,
    więc trudno, że EUR zdrożało: takie życie:(
    Hipoteka kaucyjna jest na 64.000 EUR.

    P.S. A co to ma do rzeczy ta wartość?

  • 8. Data: 2004-01-06 12:58:58
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Post Kolegi jest złośliwy, ale tym razem (może jedyny) odpowiem.

    > Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    > wiadomości

    > Jeszcze
    >
    > niezle kombinujesz, to ile tych dzieci ma byc - przez owe 29 lat ?

    Małe dziecko to dziecko bodajże do lat 13. Wystarczy dwójka, trójka ;)))

> [...]
    > potrafie, zawsze mialem wielka niechec do ludzi, ktorzy wina za wszystko
    > chca obarczac dzieci, zwlaszcza jesli to stadko ma liczyc sztuk 29

    Ja nie wiem o co Koledze chodzi...?? Winą obarczam siebie, choć mógłbym
    kontrahentów, którzy albo pobankrutowali albo dalej się kasy nie mogę doprosić
    i wyegzekwować. I co do tej winy mają dzieci...?
    Z dziećmi to chodziło mi o to, że na bruk nie można wyeksmitować rodziny z
    małym dzieckiem - i tyle.

> [...]
    > niby co ? wywalisz kobitę za drzwi i powiesz jej - no chciałaś to masz -
    > nażryj się tym mieszkaniem niedospłacenia

    Dalej nie rozumiem Kolegi - mój post był w całkiem innym tonie.

> [...]
    > wszelką cenę (dzięki temu będzie prenia przy wypłacie) a o resztę niech
    > martią się inni, to mi pachnie historią początków kapitalizmu

    Z punktu widzenia banku - to jedna strona medalu, choć coś w tym jest: parę lat
    temu wystarczyło otworzyć konto, a już debet (czasami bardzo duży) dostawało
    się.... od ręki.
    A z punktu widzenia Klienta - w uproszczeniu - jak jest łańuch powiązań, że
    jedni płacą drugim, ci - trzecim itd., to jak jeden, albo co gorsza kilka z
    tych ogniw pęknie, to cierpią wszyscy.
    Przez pewien czas żyje się z oszczędności, potem kombinuje (pożycza, sprzedaje
    co można) - a potem komornik. Niestety.
    Może kiedyś upadłość konsumencka...? Ale na razie to tylko w sferze "może".

  • 9. Data: 2004-01-06 13:07:31
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > JEST
    > WEZ SOBIE KREDYT KONSOLIDACYJNY I WPISZ W NIEGO WSZYSTKIE KREDYTY I ZOBI CI

    Kolega się nie orientuje chyba w rynku, albo ja nie dopisałem precyzyjnie:
    k.konsolidacyjny dostaje się pod zastaw hipoteki - a tutaj to odpada, bo
    hipoteka już jest. Ot, wszystko.

> [...]
    > Jeszcze

    > PS. GDYBYM TRAFIL NA CIEBIE TO BYM CIE BEZ MAJTEK ZOSTAWIL.... DZIEKI TAKIM

    Kolega ma chyba za mało wyobraźni. Mnie też się wydawało, że to wszystko takie
    proste. Kolega nigdy pewnie nie prowadził działalności gospodarczej: gdzieś
    Kolega na umowę pracuje, ot, i wszystko. Ciepła posadka - mniej lub bardziej.
    W DG jest całkiem inaczej - jak masz zlecenie, to nie idziesz pierwsze po
    zapłatę a potem robisz, a odwrotnie.
    Ciekawe, czy Kolega byłby taki mądry w życiu, hę? A gdybym był taki nieucziwy,
    to wziąłbym się zwinął i przestał płacić bankom w ogóle spłacać jak jeszcze
    miałem kasę jakąkolwiek, a nie - do końca kombinował, płacił i szukał kasy tam
    gdzie mi się należy.
    Ale wszystko się kiedyś kończy - to że Kolega jest teraz NA tzw. wozie, to nie
    znaczy, że za jakiś czas nie będzie POD tym wozem. Życie płata nieraz takie
    figle, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć.
    Czego Koledze nie życzę. Wszak Kolega mądry jest. W teorii.

  • 10. Data: 2004-01-06 14:13:18
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Sebol" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > musialaby zostac przeznaczona dla banku ktory ma hipoteke (jezeli kilka
    > hipotek decyduje kolejnosc wpisu). W zwiazku z czym komornikowi nawet na

    To nieprawda. Koszty egzekucyjne zaspokaja się w pierwszej kolejności. Nawet
    przed należnościami alimentacyjnymi (art. 1025 kpc).

    Pozdrawiam,
    Washko