  • Data: 2016-05-01 05:05:44
    Temat: Re: Kolejny wyrok - mBank musi oddać
    Od: janek z pola <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek wrote:

    > Kilka tygodni pisałem o wyroku nakazującym oddanie wyprowadzonej kasy
    > przez "złośliwe oprogramowamie".
    > Tym razem sprawa dot. mBanku i podobny wyrok. Poszkodowany
    > zainstalował w dobrej wierze z poddstawionej strony "oprogramowanie
    > antywirusowel" na telefon, które przekierowało smsy autoryzacyjne na
    > inny nr telefonu. Oczywiście jego laotop też już był wcześniej
    > skompromitowany, przez co złodzieje uzyskali dostęp do hego loginu i
    > hasła.

    Zastanawia mnie, dlaczego te wszystkie wyroki są akurat na mBank.

    Przecież to jest prosty 3-punktowy scenariusz:
    1) uzyskanie treści loginu i hasła do bankowości elektronicznej
    2) uzyskanie numeru telefonu klienta, na których chodzą kody SMS
    3) zainstalowanie na telefonie z danym numerem podpierdalacza kodów SMS

    Taki scenariusz można wdrożyć na większości dużych banków w Polsce.

    Tam jeszcze jest tak, że punkt (1) opiera się albo na wygenerowaniu przed
    klientem zachęty do podania login, hasła i numeru telefonu - np. w formie
    fałszywej (łudząco podobnej) strony WWW, albo na zawirusowaniu komputera w
    taki sposób, żeby wirus podglądał czynności wykonywane na komputerze.

    Czemu akurat leci krucjata przeciwko mBankowi - przecież znamy z mediów
    analogiczne sprawy - na pewno dla Millenium i ostatnio było coś ze żle
    zabezpieczonym dostępem do SMSów PLAY, tam byli okradani klienci jakiegoś
    innego banku.

    Kto ma pomysł, czemu jakaś kancelaria prawna trzepie akurat w mBank? Czyżby
    brakowało w tym banku jakiegoś "lub czasopisma" w regulaminie dla klientów?

    --
    Wysłane z pola.