  • 1. Data: 2013-05-21 14:25:33
    Temat: Kolejna ściema Vincenta
    Od: zgred <z...@e...com>

    http://www.polskieradio.pl/5/273/Artykul/849038,Pien
    iadze-na-dom-bez-podatku

    " Ministerstwo Finansów chce znieść opodatkowanie odsetek od
    oszczędności na własne M - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

    Gazeta wyjaśnia, że z takiej ulgi będą mogli skorzystać wszyscy
    podatnicy, jeżeli przez minimum pięć lat ich środki będą gromadzone na
    specjalnym koncie, a następnie zostaną wydane na zakup domu lub
    mieszkania. I to nawet jeżeli znajdzie się ono w innym kraju Unii
    Europejskiej."

    - czyli IKE bis, (czy ile-tam). Specjalne konto - czytaj: nisko
    oprocentowane. To ja już wolę bez tej łaski.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 2. Data: 2013-05-21 15:50:46
    Temat: Re: Kolejna ściema Vincenta
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zgred wrote:
> [...]
    > Europejskiej."
    >
    > - czyli IKE bis, (czy ile-tam). Specjalne konto - czytaj: nisko
    > oprocentowane. To ja już wolę bez tej łaski.

    pozyjemy zobaczymy

  • 3. Data: 2013-05-21 19:26:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-21 15:50, witek pisze:

    > pozyjemy zobaczymy

    Rodzina na swoim pozamiatana to teraz wypuszczają kolejne bzdurne
    pomysły które zrobią "dobrze" bogatym. Znaczy tym co ich stać na nowe
    mieszkanie.
    Przestańcie się wygłupiać, obniżcie podatki i dajcie ludziom normalnie
    żyć. Zarabiać, brać kredyty, składać na kontach.
    Czas skończyć z tą debilną rozdmuchaną redystrybucją!!!

  • 4. Data: 2013-05-21 20:08:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 21 May 2013 19:26:20 +0200, z napisał(a):

    > Rodzina na swoim pozamiatana to teraz wypuszczają kolejne bzdurne
    > pomysły które zrobią "dobrze" bogatym. Znaczy tym co ich stać na nowe
    > mieszkanie.

    A gdzie tam jest napisane, że tylko na nowe mieszkanie?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2013-05-21 22:54:03
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-05-21 14:25, zgred pisze:

> [...]
    > podatnicy, jeżeli przez minimum pięć lat ich środki będą gromadzone na
    > specjalnym koncie, a następnie zostaną wydane na zakup domu lub

    Czyli 5 lat gromadzę, a potem muszę wydać? I niby w 5 lat mam uzbierać
    na zakup? Chyba garażu ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-05-21 23:07:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-21 20:08, Borys Pogoreło pisze:
    > A gdzie tam jest napisane, że tylko na nowe mieszkanie?

    W pomyśle z tego wątku pewnie jeszcze nie ;-) ale w tych wszystkich
    innych dotacjach zawsze tak było.
    Za to ten pomysł z wątku jest debilny bo zwykły Kowalski nie jest w
    stanie odkładać na mieszkanie. Ci co mogą odkładać takie sumy to
    inwestują albo nimi obracają ;-)
    Jak wspomagać, wyrównywać szanse i inne takie socjalistyczne bzdury to
    trzeba lepiej dobierać target.

  • 7. Data: 2013-05-21 23:10:38
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    W dniu 2013-05-21 22:54, S pisze:

    > Czyli 5 lat gromadzę, a potem muszę wydać? I niby w 5 lat mam uzbierać
    > na zakup? Chyba garażu ;-)

    m i n i m u m 5 lat

    Zyga

  • 8. Data: 2013-05-21 23:39:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 21 May 2013 23:07:00 +0200, z napisał(a):

    > W pomyśle z tego wątku pewnie jeszcze nie ;-) ale w tych wszystkich
    > innych dotacjach zawsze tak było.

    RnS była chyba też na rynek wtórny?

    > Za to ten pomysł z wątku jest debilny bo zwykły Kowalski nie jest w
    > stanie odkładać na mieszkanie. Ci co mogą odkładać takie sumy to
    > inwestują albo nimi obracają ;-)

    Nawet jeśli może odkładać, to jaka jest gwarancja, że bank nie zetnie tych
    19% z oprocentowania? Musieliby w ustawie zapisać parametry takiego konta,
    a wtedy to dopiero byłby szum.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2013-05-22 06:55:28
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-05-21 23:39, Borys Pogoreło pisze:

    > Nawet jeśli może odkładać, to jaka jest gwarancja, że bank nie zetnie tych
    > 19% z oprocentowania? Musieliby w ustawie zapisać parametry takiego konta,
    > a wtedy to dopiero byłby szum.

    (To będzie chyba rozporządzenie, a nie ustawa. Swoją drogą - gdzie jest
    granica, co można rozporządzeniem, a na co trzeba ustawy?)

    I tu jest pies pogrzebany! Oczywiście, że bank zetnie!

    Pamiętacie % na IKE? Było o kilkanaście % (czyli o ok. powiedzmy 0,15)
    mniejsze, niż % na lokatach (np 4,2% na IKE przy 5% na lokatach). Na IKE
    łapali się tylko ci, którzy zapomnieli o belce.

    Vincent chce zrobić dobrze bankom, a nie "ludziom".
    A można byłoby określić, że to nie musi być "konto specjalne", ale
    dowolne oszczędnościowe konto celowe, w tym także lokata, byle z
    czytelną i zachowaną przez okres oszczędzania historią. Ale to już za
    mądre na najlepszego minfina w EU.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 10. Data: 2013-05-22 07:21:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    zgred <z...@e...com> writes:

    > (To będzie chyba rozporządzenie, a nie ustawa. Swoją drogą - gdzie
    > jest granica, co można rozporządzeniem, a na co trzeba ustawy?)

    Tekst sprzed 10(?) lat

    http://mekk.waw.pl/mk/mieszkanie/index

    "Zarazem, szumnie ogłaszane projekty wspierania budownictwa okazywały
    się pozorne lub zamierały nim na dobre zaistniały, przypomnijmy sobie
    choćby kasy mieszkaniowe, kredyt Pola czy obecne dopłaty do kredytu
    (dostępne tylko dla osób kupujących nierealnie tanie mieszkania)."

    Coś się zmieniło?
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k