    Subject: Re: Kiedy najlepiej nadplacic kredyt hipoteczny?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <nligao$rme$1@node1.news.atman.pl> <8...@a...kjonca>
    <nlm0eh$mfu$1@node2.news.atman.pl>
    <57854554$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    <nm3ihe$qn2$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <57861eaa$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <nm609d$k1u$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <5786a57f$0$12542$65785112@news.neostrada.pl>
    <nm69so$hbn$2@sunflower.man.poznan.pl>
    <57894813$0$12549$65785112@news.neostrada.pl>
    <nmgqsc$fdg$1@sunflower.man.poznan.pl>
    From: Marcin <n...@n...com>
    Date: Tue, 19 Jul 2016 22:02:10 +0200

    Witam

    W dniu 2016-07-17 o 22:47, RobertS pisze:

    > oczywiście tak również można (opcja polecana przez banki) z tym, że w
    > ten sposób zapłacisz wyższe odsetki niż skracając okres kredytowania

    Niezupelnie. Stac mnie zeby splacic kredyt w X lat. Jednak biore na 2*X
    lat zeby miec nizsza wymagana rate. Dopoki mnie stac to moge splacac co
    miesiac dodatkowy kapital. I za kazda nadplata mam coraz mniejsza
    wymagana rate.
    Oczywiscie banki sie bronia przed tym, bo kaza placic prowize za
    wczesniejsza splate przez pierwsze lata czy narzucajac minimalna wartosc
    nadplaty. Ale to jest koszt, tak jak ubezpieczenie ze w razie problemow
    bedzie latwiej.
    Zdaje sobie tez sprawe, ze problem dla klienta moze byc troche
    "psychologiczny". Skoro mam wymagana mala rate to moze nie bede
    nadplacal (mimo, ze taki byl plan). Bo teraz mam konkretne mozliwosci
    wydania pieniedzy na jakies potrzeby albo nadplate kredytu ktora
    zmniejsza jakies "abstrakcyjne liczby" w systemie banku a i tak
    calkowita splata jest dosc odlegla.
    W skali banku pewnie dziala statystyka i wiedza, ze jak wezmiemy kredyt
    na dluzszy termin to mimo roznych planow niewiele osob splaci wczesniej.
    Cos jak z kartami kredytowymi, gdyby wszyscy splacali w okresie
    bezplatnym to pewnie banki by nie wciskaly tak chetnie kart kredytowych.

    Pozdrawiam,
    Marcin