  • 1. Data: 2011-08-16 17:15:22
    Temat: Karta do Azji: Bali (Indonezja), Hong Kong, Kuala Lumpur (Malezja)
    Od: anka <a...@g...com>

    Hej, czy ktoś może doradzić jaką kartę kredytową najlepiej wybrać na
    wyprawę do Azji obejmującą Indonezję (pobyt na Bali), kilka dni w Hong
    Kongu i Kuala Lumpur (opcjonalnie Bangkok). Chodzi głównie o płacenie
    na miejscu (być może też za loty).

    Zależy nam na:
    - niezawodności (w sensie minimalizacji problemów z użyciem),
    - optymalizacji kosztów (korzystności kursów walut/ przeliczeń).

    Rozumiem, że musimy rozważyć przynajmniej te parametry:
    - Visa / Mastercard / co innego,
    - Waluta w której jest rozliczana: USD / EUR
    - Sposób autoryzacji: PIN / podpis

    Założenie jest takie, że po powrocie z kart raczej rezygnujemy (karty
    tylko na wyjazd).

    Dodatkowo: mile widziany podgląd przez internet, brak konieczności
    zakupu dodatkowych produktów/ usług typu konto.

    Doradzi ktoś jakieś karty? Najlepiej więcej niż jedną, dla
    bezpieczeństwa weźmiemy dwie różne.

    Obecnie mamy Visę Classic z mBanku ("złota rybka"). Jeśli to coś
    zmienia, to mamy też konto w Inteligo.

    Z góry dzięki!

  • 2. Data: 2011-08-16 17:51:09
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 10:15:22 -0700, anka napisał(a):

> [...]
    > wyprawę do Azji obejmującą Indonezję (pobyt na Bali), kilka dni w Hong
    > Kongu i Kuala Lumpur (opcjonalnie Bangkok). Chodzi głównie o płacenie na

    Możesz popatrzyć w archiwum grupy pod kątem "przeliczniki" zawsze coś się
    dowiesz więcej.
    Aktualnie najlepszy przelicznik ma VISA z Polbanku albo Allinazbanku.
    Allianz odpada, bo został przejęty i są nowe warunki. O kk w Polbanku
    możesz wystąpić i jak dostaniesz to powinno być ok. Podgląd internetowy
    jest taki sobie ale ujdzie. Możesz na czas wyjazdu zakupić sobie
    powiadomienia na sms i po każdej transakcji takowego dostaniesz. Możesz
    też założyć sobie kk MC-tmobile jeżeli masz telefon w tej sieci i wtedy
    sms są za darmo, ale przeliczniki nieco gorsze. Jednak karta ta ma
    cashback 1% i mniej więcej poziom podobny do VISA.
    Z innych kart to możesz wziąć dbnet i ich debetówkę do wypłat drobnych
    kwot z bankomatów. Nic one w dbnet nie kosztują a przeliczniki są
    minimalnie lepsze niż w mBanku.

    Właśnie zajrzałem na stronię Getbanku (wykupiony Allianzbank przez Getin
    Holding) i dla ich kk przeliczanie wygląda tak:

    "Rozdział VI
    Zasady rozliczania Transakcji
    § 10
    1. Rozliczanie Transakcji dokonywane jest w PLN, poprzez obciążenie
    Rachunku karty.
    2. Walutą rozliczeniową dla transakcji dokonanych w walutach obcych,
    innych niż EUR, jest USD.
    3. Transakcje dokonane w walutach obcych przeliczane są na walutę
    rozliczeniową dla transakcji dokonanych w walutach obcych po kursie VISA
    International rozliczającej Transakcję, a następnie przeliczane z waluty
    rozliczeniowej na PLN, po kursie Visa International.
    4. Transakcje dokonane w EUR i USD przeliczane są bezpośrednio na PLN,
    po kursie Visa International."

    Także nie powinno być źle.
    Można więc się pokusić o taki tandem - MC-tmobile Polbank i VISA Getbank
    (oczywiście kk)
    Debetówka to albo dbnet albo delfinek mBanku.
    Tak jak mówiłem poszperaj jeszcze w archiwum grupy, bo były już nie raz
    porównania odnośnie przeliczników.

    Xenocide

  • 3. Data: 2011-08-28 18:17:51
    Od: anka <a...@g...com>

    On Aug 16, 7:51 pm, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Możesz popatrzyć w archiwum grupy pod kątem "przeliczniki" zawsze coś się
    > dowiesz więcej.

    <ciach>

    Hej, wielkie dzięki. Co do przeliczników, to oczywiście sprawdzimy je
    przed wyborem konkretnej karty, natomiast jako że bilety właśnie
    kupiliśmy płacąc przelewem, to jedynym zastosowaniem kart będzie
    płacenie na miejscu (też jakieś nie straszne kwoty, chyba, że
    zdecydujemy się na większe zakupy w Hongkongu). Tym samym kluczowe
    stają się kwestie niezawodności kart (a optymalizacja kosztów jest
    wtórna).

    Więc -- co wybrać? Visa, Mastercard (wątpię), Amex, Diner's Club, coś
    innego?

  • 4. Data: 2011-08-28 19:25:31
    Od: Krzystof Lerski <k...@1...pl>

    On 28 Sie, 20:17, anka <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > wtórna).
    > Więc -- co wybrać? Visa, Mastercard (wątpię), Amex, Diner's Club, coś
    w Malezji i Singapurze z MC Polbanku nie miałem problemów. Aczkolwiek
    dużo nie płaciłem.

    Generalnie cokolwiek wybierzecie to bierzcie więcej niż jedną. dwa
    rózne banki, karty róznych systemów.

  • 5. Data: 2011-08-28 19:55:51
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    anka pisze:

> [...]
    > - niezawodności (w sensie minimalizacji problemów z użyciem),
    > - optymalizacji kosztów (korzystności kursów walut/ przeliczeń).

    Ja bym polecił co najmniej te dwie jako "tandem":

    1. Polbank Visa (najlepiej Gold, a jak nie dadzą, to "niższa") - do
    płacenia za wszystko (najlepsze przeliczniki)

    2. Citi MasterCard (dowolna) - jako rezerwa na czarną godzinę
    (przeliczniki kiepskie, ale za to działa zawsze i wszędzie*)

    --
    MiCHA

    * No, chyba że na Kubie...

  • 6. Data: 2011-08-29 09:07:26
    Od: "Sagi" <s...@a...pl>

    Można także otwórzyć konto walutowe i wziąć debetówkę do niego.
    Unika się przewalutowania z USD/EUR do złotówek.

  • 7. Data: 2011-08-29 12:32:54
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 11:17:51 -0700, anka napisał(a):

> [...]
    > się kwestie niezawodności kart (a optymalizacja kosztów jest wtórna).
    >
    > Więc -- co wybrać? Visa, Mastercard (wątpię), Amex, Diner's Club, coś

    Wydaje mi się, że poza jakimś specyficznymi przypadkami (dany kraj /
    części świata), to najpewniejszy i najbardziej popularny jest tandem VISA/
    MC. Oczywiście najlepiej z różnych banków plus rezerwa w postaci karty
    Citi, która ma fatalne przeliczniki ale z tego co było na grupie nie raz
    działa podobno prawie wszędzie.

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2011-08-29 21:13:00
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Sagi pisze:

    > Można także otwórzyć konto walutowe i wziąć debetówkę do niego.
    > Unika się przewalutowania z USD/EUR do złotówek.

    I - w omawianym przypadku - jaki to ma mieć sens?

    --
    MiCHA