  • Data: 2003-06-06 08:01:41
    Temat: Re: Karta chipowa
    Od: Gamzo <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@p...onet.pl wrote:
    > Banki zaczynają coraz śmielej wydawać karty chipowe (np. Kredyt Bank jako
    > standart dla KK).
    > A jakie dodatkowe możliwości daje nam ten chip? Co mogę jeszcze zrobić z taką
    > kartą w POSie? Saldo i historia operacji mi wyskoczy? Mogę dzięki niej dzwonić z
    > budki telefonicznej?
    > Tak się pytam - czy klienci dostają dodatkowe funkcje niedostępne dla kart
    > magnetycznych?

    To zależy od tego jak jest oprogramowany POS. Np w przypadku rzeczonego
    KredytBanku saldo wyskoczy, ale tylko w POSach stojących w okienkach
    KBanku.

    No i jeśli POS jest porządnie oprogramowany, to będzie wymuszał
    przeprowadzenie transakcji 'chipowej' ( a więc bezpieczniejszej )
    zamiast z paska magnetycznego.

    Łukasz